Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 13:55

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
bomen en bos: carwax 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht bomen en bos: carwax
Door de bomen zie ik het bos niet meer. Er worden zoveel verschillende soorten wax aangeboden. Wat zijn de voor en nadelen van de een ten opzichte van de ander? Natuurlijke wax versus synthetische wax? De verschillende merken? Ik hoor het graag van jullie.

09 mei 2015 17:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrecht
Bericht Re: bomen en bos: carwax
Met name standtijd en glans. Wat 'de beste' is, is toch een beetje persoonlijk.

Ik gebruik zelf deze:
http://www.carclean.nl/product/Collinit ... 476_100990

Blijft er zeker 4 a 5 maanden opzitten als je de auto met een milde shampoo wast. Een schone/blinkende auto vind ik leuk, maar het opbrengen zo ong. 2x per jaar vind ik wel genoeg. :mrgreen:

09 mei 2015 18:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.0SC 1982
Varik
Zet je auto in ieder geval zo min mogelijk onder bomen of in het bos.

09 mei 2015 18:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Groningen
Hoe meer carnauba hoe langer het houdt.
Vond altijd de M16 van mequiars een heerlijke vast was.
Heb nog een pot Zymöl staan, waarvan ze zeggen dat dit de beste wax is wat er is (ook de duurste volgens mij).
Ben tegenwoordig een beetje lui en heb de P een paar weken terug in de Flon4000 laten zetten.
Oftewel je zult vele meningen horen.

09 mei 2015 21:21
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Intussen heb ik het ei van Columbus gevonden. Ik zit ook in de vliegerij en daar wordt A-glaze gebruikt. Het is ook geschikt voor auto's. Zie http://a-glaze-benelux.com/ voor meer info. Het blijft 5 jaar in plaats van 3 maanden zitten en je brengt het in een kwartier aan. De man liet me een foto zien van een roodgelakte hangar deur die hij 10 jaar geleden voor een klein deel had behandeld met a-glaze. De hele deur was intussen mat rood, behalve dat ene plekje. Het bestaat sinds 1994 en is het resultaat van al die Boeings, die natuurlijk moeten blijven glimmen, ondanks dat ze niet worden gepoetst.

06 jun 2015 10:47
Profiel
PorscheForum Rakker
A-glaze klinkt goed. Waar koop je dat?

07 jun 2015 22:13
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Boxster S
Ik geloof nooit zo in dat soort producten. Als het echt 5 jaar blijft zitten, waarom blijft de coating van C-Quartz dat dan ook niet? Of die van Gyeon? Alles is voor een doel ontwikkeld. Het doel van A-Glaze is aviation. Niet automotive. Daar zal een reden voor zijn.

Als je maar niet in 1 of ander verkoop praatje trapt. Ik zweer zelfs bij Collinite 915. Pracht wax! Maar goed, ik vind het ook leuk om m'n auto 3x per jaar even goed te detailen. Kijk als het je niet liever niet doet. Of zo snel mogelijk wilt doen dan moet je gewoon lekker zoiets als A-Glaze gebruiken (Om maar even een voorbeeld te noemen he).

Lees maar eens e.e.a op het Carclean forum. Zij testen allerlei producten en standtijden. Het meeste van die 2 jaar, 5 jaar slogans is onzin op een auto.

08 jun 2015 10:47
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Archiebald schreef:
Ik geloof nooit zo in dat soort producten. Als het echt 5 jaar blijft zitten, waarom blijft de coating van C-Quartz dat dan ook niet? Of die van Gyeon? Alles is voor een doel ontwikkeld. Het doel van A-Glaze is aviation. Niet automotive. Daar zal een reden voor zijn.

Hoe weet je dat, is toch allebei met een A ;)

08 jun 2015 16:22
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]