Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 17:37

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Geschakelde + op CD wisselaar connector? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Geschakelde + op CD wisselaar connector?
Even zien of er iemand is die dit uit zijn hoofd weet (ervaring):
Ik heb in plaats van mijn cd wisselaar nu een Dension boxje. Heb PCM2.0 in een 996 MkII. Is dus op de optische bus aangesloten. De inbouwer heeft de voeding van de connector genomen die aan de wisselaar zat. Punt is dat dit een permanente plus is, niet geschakeld dus. Lampje op mijn USB stick blijft dan ook aan na uizetten kontakt. Zo dit was de intro. Nu de vraag: Is er een geschakelde plus op de wisselaar connector? Zo ja dan kan het het laten veranderen. Ik ben bang dat de accu dit niet kan waarderen over lengte van een paar weken. De Dension is misschien paar een paar mA maar toch..
Bij voorbaat dank Leonard

11 jan 2016 9:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: Geschakelde + op CD wisselaar connector?
een CD lader heeft altijd een permanente en een geschakelde 12v aansluiting:
- de geschakelde voorziet het loopwerk+laser van stroom
- de permanente dient enkel om het magazijn te kunnen uitstoten zonder dat de auto daarvoor op contact moet staan

11 jan 2016 15:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Ha dpRide, dit is exact wat ik verwachtte en lijkt me ook het meest logisch. Maar weet je het zeker? Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de rest van de wisselaar aanschakelt wanneer kontakt inschakelt (via een of ander schakelsignaal), maar gewoon gevoed door de permanente +?

11 jan 2016 17:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Porsche 996 PCM2 car stereo wiring diagram connector pinout

-Porsche 911 (996 Mk2) 2003 - 2005 PCM 2 CD

http://www.tehnomagazin.com/Auto-radio- ... nector.htm

12 jan 2016 3:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Verleden: Porsche Boxster S 987 2006 Porsche Cayman S 987 mk2 2009 Heden: Porsche Boxster 981 GTS 2015
De dension blijft altijd wat langer aan als je het contact uit zet maar gaat vanzelf uit.
Ik heb inmiddels heel wat gelezen over het aansluiten van een dension en verwacht dat de inbouwer ook weet wat hij doet. Er komen namelijk vaak problemen naar voren als je de dension op een geschakelde plus zet. Een voorbeeld hier van is: als de dension net een halve seconde later aangaat dan de rest van je systemen, dan is de 'loop' niet gesloten. Je krijgt dan een foutmelding, en dit gebeurd vaak als de dension op de geschakelde zit.

Tevens zal de dension zelfs op een niet geschakelde plus zichzelf uitschakelen. Komt er geen signaal via de optical binnen dan gaat de dension uit.

12 jan 2016 4:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Ok dat laatste stelt me gerust en is eigenlijk ook logisch.
Dus eigenlijk is de conclusie dat hij beter aan de permanente plus kan hangen om die timing problemen bij inschakelen te voorkomen, en gaat hij vanzelf uit na het aflopen van ren timer wanneer geen signaal op de optical bus. Lijkt me dat ik het zo kan houden dan.
Bedankt allen voor de feedback!
Leonard

12 jan 2016 16:08
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]