Ik heb een probleem met de stepper motor van de linker koplamp van mijn 996. Als ik met de lichthendel speel hoor ik duidelijk de stepper motor zoemen, maar het optiek gaat niet op en neer. Dus de koplamp gedemonteerd, en de schroefjes van de stepper motor half losgedraaid.Als je dan aan de motor trekt beweegt het optiek mee, dus is het palletje van de motor blijkbaar niet losgeschoten uit het optiek. Heb Durametric tool erop losgelaten maar die vind geen enkele elektrische fout dus moet het wel iets mechanisch zijn. Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik de koplamp verder kan demonteren zodat ik kan zien wat er mis is.Ik vind daarvan geen enkele beschrijving, en er is héél weinig ruimte om in te werken.
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Re: STEPPER MOTOR KOPLAMP 996
Koplampen in de oven, 20 minuten op 50 graden. (industriële oven ) Hierdoor wordt de kit weer "vloeibaar". Voorzichtig het glas er afhalen en de kit er afpeuteren
ok na veel gepruts en controle van het binnenwerk dmv een tandartsspiegeltje blijkt het Steppermotortje en de verbinding met het optiek toch in orde te zijn en heeft de koplamp zichzelf gekalibreerd of te wel gereset nadat hij opnieuw was ingebouwd.Dat kalibreren/resetten gebeurde automatisch nadat de lichtschakelaar eerst op dimlicht-stand gezet werd en de motor pas daarna werd opgestart. Goed om te weten als de volgende keer lampjes vervangen worden, misschien is daar de storing door gebeurd. Nu kan ik morgen langs de technische keuring zonder dat ik een rode kaart krijg voor de lichten en kan ik weer een jaar lang verder cruisen.
01 dec 2016 15:44
Brulaap
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
dpRide schreef:
..... (industriële oven )
Waarom? Weten die koplampen dat een huis/tuin/keuken oven niet goed is ?
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
01 dec 2016 22:10
Marquez93
Heeft te maken met de grootte van de koplampen ! en welke huisoven kan je op 50 graden zetten .
Maar DeePee weet dat beter dan ik
02 dec 2016 1:33
Brulaap
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Die van ons kan op 50 gr., maar of het past? En anders leg je hem toch gewoon in de zon (is zomers ook 50gr.)
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum