Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 nov 2024 1:14



Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
911 2,2: slotje motordeksel schiet steeds open... 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 911 2,2: slotje motordeksel schiet steeds open...
Hoi,

Bekend probleem bij ouwe P's is dat het slotje van het motordeksel vaak niet helemaal goed sluit. Bij mij nu dus ook (weer). Telkens als ik over een verkeersdrempel rijd, schiet het deksel open... En aangezien er een paar triljoen drempels in Nederland liggen, nogal vervelend.

Iemand een idee of dit makkelijk zelf te verhelpen is? Of moet ik toch naar een garage voor dit euveltje...

muchas gracia. 8)
_________________________________________
http://www.ingomettes.nl


16 jul 2006 20:12
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.2E Targa (1970) 911 2.2T Coupe (1970) 911 2.5 S/T (1972) Audi quattro (1980)
Den Haag
Bericht 
Hi Ingo,

Ik had hetzelfde probleem. Bij mij was het een kwestie van het motordeksel goed "uitgelijnd" monteren (zorg er bijv voor dat de onderzijde van het motordeksel op gelijke hoogte eindigt als de carroserie boven de achterlichten). Sindsdien is het bij mij niet meer voorgekomen dat het motordeksel is losgesprongen.

Gilles


16 jul 2006 20:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
Bedankt Gilles. Dat kan het niet zijn (de boel is uitgelijnd en dergelijke), maar misschien dat het 'palletje' van het slot een beetje naar links verbogen moet worden (heeft Carcare volgens mij indertijd ook gedaan)...

Ga dat in ieder geval eerst eens proberen. Dank nogmaals iig. 8)
_________________________________________
http://www.ingomettes.nl


16 jul 2006 21:26
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
ingo schreef:
Ga dat in ieder geval eerst eens proberen. Dank nogmaals iig. 8)


Ja kan zowel de slotplaat in de koets als het 'slot' in de deksel verstellen :idea:


16 jul 2006 23:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
ducktape :D :twisted: :wink: :twisted:
geintje


17 jul 2006 0:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
craze schreef:
ducktape :D :twisted: :wink: :twisted:
geintje


..is er wel in de kleur van mn bakkie, ja... ;-)

Nee, ga die slotplaat en slot maar eens even nader bekijken, zoals Olaf al aan gaf.
_________________________________________
http://www.ingomettes.nl


17 jul 2006 0:30
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
Olaf schreef:
Ja kan zowel de slotplaat in de koets als het 'slot' in de deksel verstellen :idea:


In een 964 : Ja :lol:

Maar het gaat hier over een oud type :shock:

Bij het loskomen van de motorkap ligt het ook vaak aan de afstelling van de kabel.
De kabel moet niet te strak en niet te los afgesteld staan.

Een goede werkvolgorde:
Draai de slotpen van het motorkapje, dus die twee boutjes met sleuteltje 10.
Druk de complete slotpen in de slotvanger en kijk of deze goed klemt.
Stel eventueel de slotvanger en motorkapkabel af met het sleufschroefje.
De kabel in de slotvanger moet zo worden afgesteld dat het slotstukje waar de slotpen achter haakt maximaal gesloten is. Dit zal bij jou niet het geval zijn.
Smeer de slotvanger.
Druk de slotpen in de slotvanger en trek met de motorkap kabel het slot los. Je zult nu zien dat de slotpen een meter ver gelanceerd wordt. Als het goed is :lol:
Draai nu de twee aanslagrubbertjes uit de hoeken van de motorkap.
Nu kun je de slotpen weer op de motorkap schroeven nadat je eerst zonder slotpen gecontroleerd hebt of de motorkap netjes in het midden tussen de achterschermen ligt.
Stel eventueel de slotpen nog iets in zowaartse richting af totdat de kap mooi in het midden ligt.
De hoogte corrigeer je door de slotpen uit of in te draaien nadat je met een waterpomptang de grote moer hebt losgedraaid.
Pas als alles netjes zit draai je de aanslagrubbertjes zover in de motorkap dat deze net niet meer tegen de veerdruk van de slotpen in, ingedrukt kan worden.

Erwin.
_________________________________________
Rebel engineering


17 jul 2006 8:53
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
weer wat geleerd. :thumleft: Toch handig, zo'n specialist op het forum...
















Nooit geweten dat je motorkap met een gele o schreef... :twisted: :lol:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


17 jul 2006 9:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
Renntech schreef:
Bij het loskomen van de motorkap ligt het ook vaak aan de afstelling van de kabel.
De kabel moet niet te strak en niet te los afgesteld staan.

...De kabel in de slotvanger moet zo worden afgesteld dat het slotstukje waar de slotpen achter haakt maximaal gesloten is. Dit zal bij jou niet het geval zijn...


Soow :shock: redelijk bewerkelijk allemaal, maar ik denk dat ik het begrijp. De motorkap hangt nu in ieder geval mooi in het midden en ligt gelijk met de carrosserie. Waarschijnlijk kan ik het laatste gedeelte uit de uitleg dus achterwege laten.

Maar denk dat het inderdaad het slotstukje is dat niet helemaal maximaal gesloten is (tot net niet halverwege het 'gat' van de slotvanger). Als ik namelijk de motorkap in gesloten toestand open probeer te trekken, lukt dat als ik tijdens deze beweging ook een beetje naar rechts duw. Waardoor de slotpen dus net langs het slotstukje glijdt...

Verder lijkt het me dus ook slim om de motorkap even wat strakker aan te draaien zodat er geen speling naar rechts meer mogelijk is... 8) 8) 8)

Bedankt in ieder geval, Erwin. :thumleft: :D

en what about die gele 'o' inderdaad??:wink:
_________________________________________
http://www.ingomettes.nl


17 jul 2006 11:25
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
ingo schreef:
en what about die gele 'o' inderdaad??:wink:

Dat weet jij dus wel........gezien de gewijzigde Topicnaam :mrgreen:
_________________________________________
http://www.renntech.nl


17 jul 2006 12:50
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Renntech schreef:
Dat weet jij dus wel........gezien de gewijzigde Topicnaam :mrgreen:



gaat hier verder: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... 702#217702


17 jul 2006 13:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
Renntech schreef:
ingo schreef:
en what about die gele 'o' inderdaad??:wink:

Dat weet jij dus wel........gezien de gewijzigde Topicnaam :mrgreen:


O, OK. Het ging om een 2.2s inderdaad. Bij een 964 bijvoorbeeld, is het weer een ander verhaal. Daar kan je de slotplaat en slot makkelijker afstellen... ;-)

Makkelijk als je eerst het type 911 (of 944 of 914 of...) vermeldt, gevolgd door een dubbele punt en dan de vraag... ;-) Zal het onthouden.

Bedankt iig.:mrgreen:
_________________________________________
http://www.ingomettes.nl


17 jul 2006 15:35
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
Voor alle duidelijkheid......ik deed het omdat je moterkap schreef.
En omdat ik zo vaak motor verkeerd geschreven zie staan........................snap je :lol:

Nu is het Topic aangepast en staat er weer motorkap. Niet belangrijk, was als geintje bedoeld :roll:
_________________________________________
http://www.renntech.nl


17 jul 2006 16:33
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
oei. moterkap... ernstige voud... en dat terwijl ik copywriter ben :-(
_________________________________________
http://www.ingomettes.nl


17 jul 2006 17:12
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
ingo schreef:
... en dat terwijl ik copywriter ben :-(


voorlopig even niet mijn copywriter... :twisted: :mrgreen:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


17 jul 2006 17:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
horn schreef:
ingo schreef:
... en dat terwijl ik copywriter ben :-(


voorlopig even niet mijn copywriter... :twisted: :mrgreen:


ik ga me ook even heel hard in een hoekje staan schamen :oops: :oops: :oops:
_________________________________________
http://www.ingomettes.nl


18 jul 2006 1:10
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
'k heb je portfolio gezien
niks om je voor te schamen hoor ;)
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


18 jul 2006 2:52
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
Jeroen914 schreef:
'k heb je portfolio gezien
niks om je voor te schamen hoor ;)


we doen ons best...
_________________________________________
http://www.ingomettes.nl


18 jul 2006 11:27
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
ingo schreef:
Renntech schreef:
Bij het loskomen van de motorkap ligt het ook vaak aan de afstelling van de kabel.
De kabel moet niet te strak en niet te los afgesteld staan.

...De kabel in de slotvanger moet zo worden afgesteld dat het slotstukje waar de slotpen achter haakt maximaal gesloten is. Dit zal bij jou niet het geval zijn...


Soow :shock: redelijk bewerkelijk allemaal, maar ik denk dat ik het begrijp. De motorkap hangt nu in ieder geval mooi in het midden en ligt gelijk met de carrosserie. Waarschijnlijk kan ik het laatste gedeelte uit de uitleg dus achterwege laten.

Maar denk dat het inderdaad het slotstukje is dat niet helemaal maximaal gesloten is (tot net niet halverwege het 'gat' van de slotvanger). Als ik namelijk de motorkap in gesloten toestand open probeer te trekken, lukt dat als ik tijdens deze beweging ook een beetje naar rechts duw. Waardoor de slotpen dus net langs het slotstukje glijdt...

Verder lijkt het me dus ook slim om de motorkap even wat strakker aan te draaien zodat er geen speling naar rechts meer mogelijk is... 8) 8) 8)

Bedankt in ieder geval, Erwin. :thumleft: :D

en what about die gele 'o' inderdaad??:wink:


Heb er aan gesleuteld, en is een stuk beter nu, maar nog steeds schiet de motorkap soms open als ik over verkeersdrempels rijd... Binnenkort toch meer even bij Kraan langs (ik neem aan dat ze er een nieuw slotje in kunnen zetten waar ik bij ben). Tot dan inderdaad toch maar wat duct-tape mee voor de zekerheid... ;-)
_________________________________________
http://www.ingomettes.nl


20 jul 2006 22:37
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
ingo schreef:
Heb er aan gesleuteld, en is een stuk beter nu, maar nog steeds schiet de motorkap soms open als ik over verkeersdrempels rijd... Binnenkort toch meer even bij Kraan langs...


Kraan kon er ook niet veel meer van maken. Nieuw slotje dr in dus. 3 weken wachten en tot die tijd idd de Duct-tape... :oops:
_________________________________________
http://www.ingomettes.nl


24 jul 2006 0:58
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 20 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.