Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
26 aug 2006 15:52
Rijdend door Frankrijk in de hitte deed ik bij een tolpoortje mijn linkerzijruit omlaag. BAM
Dat ging binnen 0.1 seconde waarop ik de gehele reis met een zijruitloze Porsche naar huis moest rijden.
Het lijkt alsof de ruit naast het systeem is gevallen wat hem omhoog en omlaag moet duwen. Kan ik de zijruit gewoon weer op de rails zetten en hem dan vrolijk vergeten of moet er toch een compleet nieuw systeem in de deur worden gezet? En waarschijnlijk moet de gehele zijdeur uit elkaar worden gesloopt. Iemand nog tips?
Groet,
26 aug 2006 19:45
gewoon de binnenbekleding loshalen en de ruit weer in de geleider zetten. had je ook ter plaatse kunnen doen...
ik zou wel even (laten na)kijken waarom de ruit uit de rail gevallen is... om te voorkomen dat je elke keer je binnenbekleding los moet maken als je je raam een keertje opendoet...
26 aug 2006 20:03
Bij mij was het euvel rechts, een doorgerotte geleide rail, zal bij de 964 nog wel niet verrot zijn maar gewoon "uit de rails gelopen" ....
deurbekleding verwijderen is niet zo moeilijk als het lijkt, moet binnen 1 kwartiertje te verwijderen zijn. alle schroeven eruit, te beginnen bovenaan
met de verbrede strip direct aan het raam, speakerdeksels eruit de schakelaars voor raam en spiegel eruit, handgreep eraf, deurbak als laatste verwijderen etc ect
@John ( P-One ) ( heeft ook hetzelfde probleem ) als het niet lukt bel me maar, naar Deventer om te assisteren is nog niet zo ver voor mij.
26 aug 2006 20:21
idd ,ff bekleding losmaken en terug in de rail zetten.
kan door vanalles en nog wat komen,word tijd dat ze iets nieuws verzinnen
op deze vooroorlogse methode's van ruitendichtdoen
26 aug 2006 20:40
jl964 schreef:Rijdend door Frankrijk in de hitte deed ik bij een tolpoortje mijn linkerzijruit omlaag. BAM
Dat ging binnen 0.1 seconde waarop ik de gehele reis met een zijruitloze Porsche naar huis moest rijden.
Het lijkt alsof de ruit naast het systeem is gevallen wat hem omhoog en omlaag moet duwen. Kan ik de zijruit gewoon weer op de rails zetten en hem dan vrolijk vergeten of moet er toch een compleet nieuw systeem in de deur worden gezet? En waarschijnlijk moet de gehele zijdeur uit elkaar worden gesloopt. Iemand nog tips?
Groet,
Was de ruit eigenlijk nog heel???
26 aug 2006 21:21
Ja, hij is in 1 stuk in mijn deur gevallen en gelukkig ook zo gebleven. Zal er flink wat bisonkit tegenaan gooien.
27 aug 2006 12:19
Mocht de ruithouder / ruitgeleider verrot zijn, het onderdeel is verkrijgbaar bij bv van Kessel ( ik dacht iets van ongeveer 20 Euri )
Ik mocht er een ontvangen, die na schoonmaak als nieuw was, netjes gemonteerd en voila, kan ik er weer jaren ermee verder
05 sep 2006 21:49
jl964 schreef:Rijdend door Frankrijk in de hitte deed ik bij een tolpoortje mijn linkerzijruit omlaag. BAM
Dat ging binnen 0.1 seconde waarop ik de gehele reis met een zijruitloze Porsche naar huis moest rijden.
Het lijkt alsof de ruit naast het systeem is gevallen wat hem omhoog en omlaag moet duwen. Kan ik de zijruit gewoon weer op de rails zetten en hem dan vrolijk vergeten of moet er toch een compleet nieuw systeem in de deur worden gezet? En waarschijnlijk moet de gehele zijdeur uit elkaar worden gesloopt. Iemand nog tips?
Groet,
Waardeloos hé die tolpoortjes in Frankrijk!!!! Zelfs je ruit schrikt van de prijzen...
05 sep 2006 22:24
ivo911 schreef:jl964 schreef:Rijdend door Frankrijk in de hitte deed ik bij een tolpoortje mijn linkerzijruit omlaag. BAM
Dat ging binnen 0.1 seconde waarop ik de gehele reis met een zijruitloze Porsche naar huis moest rijden.
Het lijkt alsof de ruit naast het systeem is gevallen wat hem omhoog en omlaag moet duwen. Kan ik de zijruit gewoon weer op de rails zetten en hem dan vrolijk vergeten of moet er toch een compleet nieuw systeem in de deur worden gezet? En waarschijnlijk moet de gehele zijdeur uit elkaar worden gesloopt. Iemand nog tips?
Groet,
Waardeloos hé die tolpoortjes in Frankrijk!!!! Zelfs je ruit schrikt van de prijzen...
Ik vind die tol anders best meevallen! Zeker als je van Noord naar Zuid moet (en v.v.). (En de toiletten zijn temniste gratis
)
05 sep 2006 22:27
Maar daarna kan je wel lekker opschieten. Bij ieder tolpoortje heb jij alvast je raam omlaag...
08 sep 2006 17:19
Credit Card nog veel sneller en je merkt het pas weer als je thuis bent
08 sep 2006 19:24
Nou hadden wij dat laatst ook met de 3.2 uit '86, we deden de ruit omhoog en hoorden een raar geluid en er zat een stuk roestig ijzer tussen de ruit en de rubbers.
Toen we de ruit weer een stukje omlaag deden om te kijen wat het was viel het in de deur en we hebben verder geen last meer gehad, maar na het lezen van dit gaan we toch maar een keer kijken voor de hele ruit zo in de deur ligt.
09 sep 2006 9:56
Ik had zelfde na hele zware regenbui.
Het water langs de ruit was een soort smeer / glijmiddel geworden waardoor de ruit uit de rubber strip was geglipt.
09 sep 2006 21:57
Heb het ruitje vastgezet in afwachting op een nieuwe houder voor het raam. Die van mij was inderdaad compleet doorgeroest.
Vandaag lekker in het zonnetje een maandelijkse poetsbeurt gegeven en even flink nat gemaakt. En toen.......... BAM... Allemachtig ruit alweer in de deur. G*dv*rd*g*dv*r.
Ik plak dr wel een vuilniszak voor.
11 sep 2006 22:07
Als je de nieuwe houder monteert, gelijk ruit en rubber inkitten met een compound op rubberbasis (niet op silicone), ben je meteen voor altijd van het probleem van vocht af. Rubbercompound is verkrijgbaar in de betere zaak voor bootaccessoires.
06 jul 2010 12:55
Tijdens de jubirit van afgelopen zondag bleef mijn rechter zijruit halverwege hangen. Hij ging dus niet meer naar boven, of beneden. We hebben hem maar even "met grof geweld" los getrokken, waarna ik hem weer dicht kom doen. Zelfde euvel als hierboven denken jullie???
06 jul 2010 13:47
Carrera80 schreef:Hij ging dus niet meer naar boven, of beneden. We hebben hem maar even "met grof geweld" los getrokken, waarna ik hem weer dicht kom doen. Zelfde euvel als hierboven denken jullie???
Kan ook de schakelaar zijn........
06 jul 2010 14:44
Nou, als hij eenmaal door het punt waarop hij blijft hangen, heen is, beweegt hij weer gewoon d.m.v. de schakelaar... Dus de schakelaar functioneert denk ik wel gewoon goed...
06 jul 2010 17:47
Zoals ik je post lees is het niet je houder, maar ergens in het mechanisme een probleem.
Als je houder is doorgerot dan valt de ruit of naar beneden of blijft halverwege ergens "hangen".
Even het binnenpaneel verwijderen en de folie aan de kant en je ziet vaak al direct het probleem.
07 jul 2010 14:06
Thanks! Leuk klusje voor in komend weekend!
07 jul 2010 14:11
Ideaal voor de zondgavond!
25 jul 2010 22:03
Weten jullie of de ruit met een klem o.i.d. vast zit aan de rails? Bij mij blijft hij eruit schieten doordat de rails scheef beweegt. Kan het "window regulator mechanism" kopje niet vinden in het werkplaatshandboek namelijk...
- Bijlagen
-
24 aug 2010 14:40
Het probleem met het raammechanisme is opgelost! Afgelopen zaterdag het deurpaneel maar weer eens open gemaakt, bleek dat een van de rollers uit de rails was gelopen. Hierdoor trok de rails scheef bij op- en neer bewegen, en loopt het raam dus uit de rails. Oplossing: Raam goed ontvetten; rails goed invetten, rubber goed vastzetten aan de rails (eventuee met wat ramenkit); de rails goes smal maken, zodat het rubber (en raam) er niet gemakkelijk uitlopen; en vervolgens her raam weer stevig in het rubber drukken.
911GT2, nog bedankt voor de hulp!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.