Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Gesloten onderwerp

Waterlekkage; heeft iemand een oplossing?

05 okt 2006 19:33

Waterlekkage; heeft iemand een oplossing :?:

Ik heb een Porsche 911 cabrio uit 1986. Nu heb ik geconstateerd dat er af en toe water onder de matjes staat.

Het water staat op de plek van de koppeling en op de koppeling en komt daar ergens van boven. Ook op de plek waar de bijrijder zijn voeten zou plaatsen als ie in de stoel zit, ligt een grote plas.
Ook staat er water onder de passagiersmatjes.

Ik constateerde dit nadat ie een dag STIL gestaan had in de regen. Dus het moet ergens van boven komen. Maar door welke kieren :?:
Uit het cabriodak komt het niet. Dat is waterdicht (getest !).

Herkent iemand dit probleem en waar het vandaan komt :?:
Weet iemand raad :?:

Han

05 okt 2006 20:24

Via het rubber van de voorruit :idea:

Ook even controleren of de afwatering van o.a. je airco werkt .... ff zoeken - was deze week nog een topic over :wink:

05 okt 2006 20:29

Olaf schreef:Via het rubber van de voorruit :idea:

Ook even controleren of de afwatering van o.a. je airco werkt .... ff zoeken - was deze week nog een topic over :wink:

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=10494&highlight=water

:salut:

06 okt 2006 9:18

Ik vermoed ook de voorruit, heb ik hetzelfde probleem in zeer geringe mate aan de rechterkant. Oplossing: niet in de regen rijden :lol:

06 okt 2006 10:11

Als het puur van na de regen is kun je er donder op zeggen dat het de voorruit is. Enige remedie is ruit eruit en opnieuw laten plaatsen en sealen.

De andere optie is de afwatering van de airo maar gezien wat je beschrijft geloof ik daar niet zo in

Re: Waterlekkage; heeft iemand een oplossing?

06 okt 2006 10:34

Han Rosch schreef:Ik heb een Porsche 911 cabrio uit 1986.

Bij heftige regeval uit de verkeerde richting zou er wel eens water via het rooster in de parafan naar binnen kunnen komen - bij een 964 loopt dat volgens mij weg via de kachelunit (airco) - ik mag aannemen dat het bij een 3.2 ook zo is :roll:

Als je raamrubber 'lekt' - wat best wel moeilijk te zien is - kan je inderdaad opteren om de ruit eruit te laten halen en het rubber te vervangen .... goedkopere oplossing is om met daarvoor geschikte lijm/kit het rubber te (laten) sealen :idea:

06 okt 2006 12:32

Sluit je dak wel goed aan op de kleine zijruitjes? Had daar nl bij mn targa ook last van. Zeker als je zijramen iet wat te hoog komen en het dak rubber omhoog duwen, is af te stellen dacht ik. :wink:

06 okt 2006 18:28

Meestal komt regen uit de lucht,dus van boven :roll: :roll:

ff rubbers smeren en nakijken,een kleine scheur kan al een hoop ellende brengen ofwel nattigheid :wink:

08 okt 2006 6:40

Hi Guys,

Ja ik ga die raamrubbers nakijken. Dank voor de tip.
De airco kan het niet zijn want die hebt ik niet. Of bedoelen jullie daarmee de ouderwetse kachel? (en de luchtinlaten voorop net onder de voorruit).

En dan staat er ook nog water onder de matjes van de passagiers.
Heeft iemand dat probleem al eens gehad?

Han

08 okt 2006 11:18

Han Rosch schreef:Of bedoelen jullie daarmee de ouderwetse kachel? (en de luchtinlaten voorop net onder de voorruit).

:thumleft: ..... even kijken waar die afvoer zit :idea:

Han Rosch schreef:En dan staat er ook nog water onder de matjes van de passagiers.

Bodemplaat is MI redelijk vlak ....

Ik weet dat je het wss niet wilt - maar als je nu eens met een droge auto de wasstraat in rijdt - dan kan je eenvoudig(er) zien waar de auto lekt :wink:

08 okt 2006 11:57

Kan idd bijna alleen maar het raamrubber bedenken! Rubbers drogen uit door de jaren en krimpen daardoor dus een oud rubber past slecht waardoor je al risico op lekkage hebt en door droogtescheurtjes wordt het risico alleen maar groter.

08 okt 2006 13:59

ik heb een cabrio uit zelfde jaar...probleem was bij mij niet de voorruit maar wel het doek op de grens met de ruit.
Vooral het verticale stuk (deurspijl) aan beide kanten liet veeel water door, ook bij stilstaan. Bespuiten met siliconenspray deed wonderen !

Het water loopt dan op bizare manieren ook naar voren ! Heb jij geen water bij de 'achterbank' ?

Als ik rijd, komt er water om de deurrubbers heen ter hoogte van de knie bar van het dashboard maar dat is kwestie van nieuwe rubbers plaatsen.

21 okt 2006 6:50

Hartelijk dank voor alle tips en informatie.

De oorzaak en de oplossingen:

De eigenlijke oorzaak van water onder de voormatten is inderdaad de rubbers van de voorruit. Het water gaat zich dan binnen in de hoeken ophopen en loopt zo naar binnen. Dus bij een nieuwe voorruit gelijke mooie nieuwe rubbers laten plaatsen.

De oorzaak van water onder de matjes van de passagiers zijn de (versleten) zijraamrubbers. Deze zijn niet meer waterafstotend en zuigen zoveel vocht op. Op den duur sijpelt dit naar binnen en loopt onder de bekleding op de bodem van de passagiers.
Twee oplossingen: De rubbers inspuiten met Siliconenspray (dank je wel FVANT) of ze gewoon vervangen (kosten rond de € 200 pst).

Nogmaals hartelijk dank voor de hulp en oplossingen.

Groet
Han
Gesloten onderwerp