Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
05 nov 2006 21:09
Ik heb vandaag een 964 bekeken. Een prachtige auto. Helaas moest ik opeens concluderen dat de airco een aftermarket airco was. Het zag er wel uit dat het professioneel gedaan was.
Voor mij zijn er nu 2 grote vragen: zijn er bekende problemen met deze after market airco's?
en werkt de climate control wel of blijft de airo koude lucht blazen als de gewenste temperatuur bereikt is?
Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
05 nov 2006 23:22
Volgens mij lastig te beantwoorden. Je mag er vanuit gaan dat als de airco door een erkend berijf is ingebouwd deze wel goed moet zijn voor de betreffende auto.
De tweede vraag is lastiger. Hangt helemaal van het type airco af en of de temperatuurregeling in het interieur is ingebouwd. Tegenwoordig standaard maar vroeger was dat vaak optioneel.
06 nov 2006 11:12
Ik heb al aan vele "aftermarket" airco's gewerkt, en naar mijn idee zijn hier niet meer problemen mee dan aan originele. Wat automatische temperatuurregeling betreft hangt het er van af waardoor dit geregeld wordt. Als het door een zender in het kachelgedeelte van de auto is zal dit ook gewoon netjes werken.
06 nov 2006 22:29
Double G schreef:Ik heb al aan vele "aftermarket" airco's gewerkt, en naar mijn idee zijn hier niet meer problemen mee dan aan originele. Wat automatische temperatuurregeling betreft hangt het er van af waardoor dit geregeld wordt. Als het door een zender in het kachelgedeelte van de auto is zal dit ook gewoon netjes werken.
Ik heb vandaag contact gehad met de verkoper erover. Hij had er zelf eigenlijk nog nooit over nagedacht of bij stil gestaan. Hij kon me dan ook geen antwoord geven, wat betreft de temperatuur regeling dan.
Ik hoop dat het bij de AKK nagekeken kan worden, ik wil dit bij Carreric laten doen.
Bedankt verder voor de antwoorden.
07 nov 2006 1:40
Een recente aftermarket zou zelfs te prefereren zijn boven de originele; overweeg om m gelijk even door en airco specialist te laten "doen".
Afpersen, nieuw vullen, etc.
07 nov 2006 18:45
lindemans schreef:Een recente aftermarket zou zelfs te prefereren zijn boven de originele; overweeg om m gelijk even door en airco specialist te laten "doen".
Afpersen, nieuw vullen, etc.
Volgens de bestaande rekeningen is de airco net gedaan evenals de koppeling en de remmen.
Hoe vaak moet je een airco van even servicen?
07 nov 2006 19:50
jaarlijks een kleine beurt om de 2 jaar vullen
Meen ik toch....correct me if i'm wrong
merk je vanzelf als hij niet meer koelt ben je te laat
07 nov 2006 22:30
Officieel moet een airco één maal per jaar worden gecontroleerd (STEK norm) en veelal om de 2 a 3 jaar opnieuw worden gevuld.
Het gas verdwijnt namenlijk langzaam uit het systeem met name langs de keringen in de compressor.
07 nov 2006 22:33
mhoeneveld schreef:Officieel moet een airco één maal per jaar worden gecontroleerd (STEK norm) en veelal om de 2 a 3 jaar opnieuw worden gevuld.
Het gas verdwijnt namenlijk langzaam uit het systeem met name langs de keringen in de compressor.
Dit is allemaal goed om te weten gezien ik bijna rond ben met de auto!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
07 nov 2006 22:35
Cash schreef:Dit is allemaal goed om te weten gezien ik bijna rond ben met de auto!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Precies, kun je mooi als onderhandelings argumenten gebruiken.
Overigens zijn er niet veel mensen die hun airco jaarlijks laten keuren hoor.
08 nov 2006 8:17
Mijn ervaring met aftermarket airco's (zoals Diavia) is dat de condensors uit veel dunner materiaal vervaardigd zijn dan sommige originele. Dit maakt ze, vooral bij voertuigen waar den condensor VOOR de radiator gemonteerd is bij 'gewone' auto's, veel gevoeliger voor steenslag en hogedrukreinigers bij de carwash. Functioneren doen ze meestal prima.
Ook als je onderdelen nodig hebt, zijn ze meestal moeilijker leverbaar en kosten ze ontieglijk veel geld.
Peter R.
08 nov 2006 8:46
Er zijn ook genoeg merken geweest die bij de importeur pas een airco in lieten bouwen ipv af-fabriek. Dit scheelde namelijk behoorlijk in de BPM.
08 nov 2006 14:28
Double G schreef::idea: Er zijn ook genoeg merken geweest die bij de importeur pas een airco in lieten bouwen ipv af-fabriek. Dit scheelde namelijk behoorlijk in de BPM.
Dat is hier niet het geval. Deze heeft de eerste 60.000 km van zijn leven in Munchen doorgebracht.
09 nov 2006 1:02
Ik heb van mijn aircovuller (elk jaar 1 keertje) begrepen dat de spullenboel in de Porsche's (in iedergeval t/m 964) valt onder de categorie "goedkope rommel". Of het waar is...geen idee, slechts de mening van een airco specialist. Als mijn airco gevuld is doet ie het prima en dat na 15 jaar....dus helemaal gelijk heeft ie wat mij betreft niet.
09 nov 2006 1:10
Cash,
Kan ik je binnenkort feliciteren met een 911? Ik ben benieuwd.
Greetings...... en succes met e.e.a
09 nov 2006 16:13
paulb schreef:Ik heb van mijn aircovuller (elk jaar 1 keertje) begrepen dat de spullenboel in de Porsche's (in iedergeval t/m 964) valt onder de categorie "goedkope rommel". Of het waar is...geen idee, slechts de mening van een airco specialist. Als mijn airco gevuld is doet ie het prima en dat na 15 jaar....dus helemaal gelijk heeft ie wat mij betreft niet.
Ook mijn airco werkt met ruim 15 jaar ervaring nog prima. Nog netjes op R12 overigens.
09 nov 2006 16:28
Ik weet sinds kort weer iemand die nog R12 heeft en kan vullen. Alleen het adres ga ik niet publiekelijk vermelden.
09 nov 2006 18:03
Wil je me het adres a.u.b. even PB-en
09 nov 2006 23:05
Wat is airco eigenlijk precies
Heb zelf een 996 met cc.
Wat is het verschil
Vind het nl behoorlijk koud worden als ik hem laag zet.
(ik ben nl een kouwkleun.
In mijn 3.2 deed de kachel het ,s winters niet en , somers stond hij vol aan. verdere details wil ik u besparen.
Heb hem 5 jaar dagelijks gebruikt.
09 nov 2006 23:29
Airco haalt de vochtigheid uit de lucht (vandaar het water als je ergens stilstaat met draaiende motor.
Door het ontbreken van de luchtvochtigheid krijg je een kouder gevoel.
Er wordt steeds aangeraden de airco niet meer dan 3° minder te zetten dan de buitentemperatuur daar je er anders snel ziek van kan worden (te grote verschillen voor het lichaam)
Door het ontbreken van de luchtvochtigheid heb je bvb ook geen last van insecten (zie je niet in bvb airconditioned kantoren of winkels) daar die niet willen vertoeven in droge lucht
10 nov 2006 15:10
911-lover schreef:Door het ontbreken van de luchtvochtigheid heb je bvb ook geen last van insecten (zie je niet in bvb airconditioned kantoren of winkels) daar die niet willen vertoeven in droge lucht
Die zijn dus slimmer dan wij.
10 nov 2006 15:44
Double G schreef:Ik weet sinds kort weer iemand die nog R12 heeft en kan vullen. Alleen het adres ga ik niet publiekelijk vermelden.
Waarschijnlijk in België?
03 dec 2006 21:58
911/964/993 schreef:Cash,
Kan ik je binnenkort feliciteren met een 911? Ik ben benieuwd.
Greetings...... en succes met e.e.a
Jahoor dat kan!! Ik heb hem inmiddels in mijn bezit!!
Ik zal binnekort even foto's plaatsen, het is de mooiste van Nederland namelijk.
03 dec 2006 22:02
Ah, jij hebt net je olie bijgevuld
Felicitaties. Ook airco bijgevuld?
18 dec 2006 21:44
Cash schreef:911/964/993 schreef:Cash,
Kan ik je binnenkort feliciteren met een 911? Ik ben benieuwd.
Greetings...... en succes met e.e.a
Jahoor dat kan!! Ik heb hem inmiddels in mijn bezit!!
Ik zal binnekort even foto's plaatsen, het is de mooiste van Nederland namelijk.
Heeee Cash, Waaarrrrr blijven die foto's.........?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.