Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
09 nov 2006 12:59
makkelijk voor iemand die geen stroom heeft in de garage maar wel zijn accu op wil laden.moet wel buiten hangen of overdag een raampje in de buurt zijn.kijk voor meer info op
http://www.omvormer.net/
gr anton
Laatst bijgewerkt door
anton964 op 09 nov 2006 13:12, in totaal 1 keer bewerkt.
09 nov 2006 13:24
Hoeveel garages hebben een raam of de mogelijkheid omeen kabel naar buiten te trekken
-daarbuiten gelaten dat de lengte van de kabeltjes je nog niet eens de mogelijkheid geeft het zonnepaneel verder dan je eigen wagen te plaatsen-
09 nov 2006 13:51
tja in mijn garage zitten twee grote ramen.mischien mag je de kabel wel verlengen.ik heb meer infogevraagd.
gr anton964
10 nov 2006 15:09
anton964 schreef:makkelijk voor iemand die geen stroom heeft in de garage
mhoeneveld schreef::shock:
Zonnedruppellader
En dat in Nederland
Moet je er een lamp bovenhangen om er wat aan te hebben waarschijnlijk
Zegmaarmaurice die heel goed weet dat een zonnecel ook zonder zon werkt
Maar dan wel een lamp op zonne-energie.
10 nov 2006 15:41
Zonne-energie lader van 5W/13,5V.
Correct me if I'm wrong:
P=IxV ofwel I=5/13,5= 0,37A
Mijn accu is 88Ah dus met een capaciteit van 0,37A duurt het ongeveer 88/0,37 + 10% = 262 uur om de accu op te laden.
In het zomerhalfjaar is de gemiddelde daglengte 15 uur en het zonneschijnpercentage 40%, dus is het aantal zonne-uren gemiddeld 6 per dag.
262/6= 43,6 dagen
moraal van het verhaal: laat maar.
Mvg,
Kees.
10 nov 2006 17:02
fuchs schreef:Zonne-energie lader van 5W/13,5V.
Correct me if I'm wrong:
P=IxV ofwel I=5/13,5= 0,37A
Mijn accu is 88Ah dus met een capaciteit van 0,37A duurt het ongeveer 88/0,37 + 10% = 262 uur om de accu op te laden.
In het zomerhalfjaar is de gemiddelde daglengte 15 uur en het zonneschijnpercentage 40%, dus is het aantal zonne-uren gemiddeld 6 per dag.
262/6= 43,6 dagen
moraal van het verhaal: laat maar.
Je zet de auto toch niet met een lege accu weg ?
Je hoeft alleen maar de zelfontlading te compenseren.
moet volgens mij met een niet al te slechte accu prima gaan.
10 nov 2006 17:24
Als je alleen de lekverliezen van de accu zelf wilt compenseren is die 5W voldoende. Alleen zitten in de meeste Porsches een aantal verbruikers die zorgen dat je veel meer vermogen moet hebben. Reken maar eens uit hoeveel vermogen er verbruikt wordt. Dus hoe lang duurt het voor je accu leeg is als je je Porsche stalt
10 nov 2006 17:31
mhoeneveld schreef:Als je alleen de lekverliezen van de accu zelf wilt compenseren is die 5W voldoende. Alleen zitten in de meeste Porsches een aantal verbruikers die zorgen dat je veel meer vermogen moet hebben. Reken maar eens uit hoeveel vermogen er verbruikt wordt. Dus hoe lang duurt het voor je accu leeg is als je je Porsche stalt
Precies. En wat je dan in 18 uur verbruikt, moet je in 6 uur zien te compenseren.
21 nov 2006 17:50
Ik heb zo'n ding. Gebruik ik op de boot. Kan je uit eigen ervaring vertellen dat ze niet werken. Kan je het je voorstellen. Wil je de motor starten, je hebt tenslotte een zonne cel aangesloten, accu's leeg!!! Door de zonne cel.!!~!!
Stort je geld liever op mijn rekening dan straal ik energie uit als ik met mijn Porsche rijd!
21 nov 2006 18:52
Kijk, daar hebben we tenminste wat aan
21 nov 2006 20:30
WdePundert schreef:anton964 schreef:makkelijk voor iemand die geen stroom heeft in de garage
mhoeneveld schreef::shock:
Zonnedruppellader
En dat in Nederland
Moet je er een lamp bovenhangen om er wat aan te hebben waarschijnlijk
Zegmaarmaurice die heel goed weet dat een zonnecel ook zonder zon werkt
Maar dan wel een lamp op zonne-energie.
Aha, het gesloten circuit. Je sluit een lamp aan op de zonnecel. De lamp schijnt op de zonnecel en laadt zo de accu op waarop de lamp weer kan branden. Briljant
21 nov 2006 22:49
horn schreef:Aha, het gesloten circuit. Je sluit een lamp aan op de zonnecel. De lamp schijnt op de zonnecel en laadt zo de accu op waarop de lamp weer kan branden. Briljant
Yep heel wat knappe koppen hier bij mekaar.
We hebben met z'n allen het Perpetuum Mobile uitgevonden.
22 nov 2006 19:19
Ik las laatst op het forum een bericht (weet niet meer waar) van iemand die ruzie had met zijn VVE voor het illegaal aftappen van stroom voor de druppellader. Wellicht is dit voor hem een optie
22 nov 2006 19:48
Aan de hand van
dat draadje is dit draadje in het leven gekomen
22 nov 2006 20:03
911-lover schreef:Aan de hand van
dat draadje is dit draadje in het leven gekomen
En zo hebben we nogmaals een gesloten circuit
22 nov 2006 20:59
clemens schreef:Ik las laatst op het forum een bericht (weet niet meer waar) van iemand die ruzie had met zijn VVE voor het illegaal aftappen van stroom voor de druppellader. Wellicht is dit voor hem een optie
in der minne geschikt.
22 nov 2006 22:30
Werkt het nu ook andersom....
Een motor wekt stroom op als je hem laat draaien.
Maar gaat nu ook de zon schijnen als je die zonnecel onder spanning zet
22 nov 2006 23:57
Net toch even een nieuwe Porsche druppellader gescoord voor 50 eurootjes. (marktplaats)
Hij zit al in de Possie, kijken of ik nu van dat gezeik met die lege accu af ben !!
S.
30 jul 2008 15:45
Heb er een gekocht bij
http://www.conrad.nl, werkt prima.
30 jul 2008 21:18
Ga je je wagen buiten opladen dan?
30 jul 2008 21:19
ik niet. als de zon schijnt ben ik aan het rijden...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.