Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
21 nov 2006 12:07
Ik heb de volgende topic.
Ik heb 911RS 1974. 3/4 jaar stond ie stil. Gebruikt weinig olie en rijdt 1:6. Vrij redelijk allemaal.
Na omdraaien sleutel 'clikc' niks dus. Accu verwisseld voor nieuwe, nog eens proberen, 'click' weer niks. Duwen in de 2e niet vooruit te krijgen, wielen lijken vast. Sleutel op de krukas dan maar.. ook muuvast. Voorzichtig slepen dan maar. In de 3e opkomen met koppeling, helaas beide wielen blokeren weer en het rookt koppelingsplaatvoering.
Anwb erbij gehaald voor 1e prognose. Eh' meneer uw cilinder staat volgelopen doordat er olie en mischien brandstof naar toe is gestroomd door de langs kleppenvoering of langs de veren. Uw zuiger kan dus geen slag maken. OH? Hmm krukas terugdraaien mischien met bougies eruit? En warempel! Bougies er weer in, starten lopen! Een natuurkundig verschijnsel zeg maar.
Graag reacties.
Gr
Eduard
21 nov 2006 12:59
Bekend verschijnsel.
Je moet overigens enorm uitkijken als je dan alsnog probeert de zuiger in beweging te krijgen. Het kan een enorme schade opleveren aan vooral drijfstangen
21 nov 2006 13:54
Inderdaad, vloeistofslag kan snel voor behoorlijk veel schade zorgen. Bij airco's ook al meegemaakt dat ze hem langs de verkeerde kant hadden gevuld en daarna getest hadden. Resultaat dat de compressor dan vernieuwd moet worden.
21 nov 2006 13:57
Aan de bougies gezien of het om olie - heel vet dus - of benzine - beetje 'nat' - ging?
Als het benzine was dan lijkt het me een lekkend inspuitventiel. Niet fijn voor de smering in die cilinder natuurlijk als alle olie is opgelost
Als het olie ZOU zijn dan is er toch echt wel iets behoorlijk kapot. Zoveel olie via klepgeleider
Via zuigerveren is een beetje normaal voor een boxer - horizontale opstelling
- en dat geeft dan '1' pluim bij het starten en is het over. Maar zo veel, lijkt me onwaarschijnlijk
Tip op benzine: ventielen testen
21 nov 2006 15:50
kijk goed uit bij een volgende keer starten, mocht er weer benzine in de cilinder zijn gestroomd. Als de zuiger nog wel een neerwaardse slag kan maken en de motor aanslaat breekt je drijfstang bij het maken van de arbeidslag.
de 356 heeft hier ook last van, met name als de wagens tegen een heuvel aan geparkeerd zijn en de vlotter niet goed afdicht. doordat de tank dan hoger ligt blijft de benzine doorstromen
21 nov 2006 15:54
nooit eerder over gehoord of gelezen
21 nov 2006 16:12
Marco schreef::shock: nooit eerder over gehoord of gelezen
Is toch al eens wat over geschreven hier;
911 SC: Kromme Drijfstang ?
21 nov 2006 18:39
Moraal van het hele verhaal :
Regelmatig rijden met de 911
dan kan er minder stuk gaan.
(Volgens mij heb je HEEL veel geluk gehad dat je geen schade had.)
21 nov 2006 22:11
icarus schreef:
Ik heb 911RS 1974.
Eduard
FOTO'S
22 nov 2006 8:52
In offroad middens komt het regelmatig voor. Beetje dapper door een diepe doorwading, water door het luchtfilter in de motor, de motor slaat af.
Of omgekieperd en motorolie in de cylinders.
Dan proberen te starten, meestal gevolgd door een luide klap en een groot gat in je portefeuille.
Shit happens.
Peter R.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.