Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Achter uitlaatdemper verwijderd en toen.....

22 nov 2006 23:08

Ik heb zojuist de achterste uitlaatdemper van mijn 911 carrera coupe uit 1985 verwijderd. Nu zie ik echter dat de rand/flens van de voorste demper (tussen de beide dempers zat een pakking) gescheurd is (zie foto).

Afbeelding Afbeelding

Is dit te repareren? Moet dit gerepareerd worden? Er komt natuurlijk sowieso weer een nieuwe pakking tussen (zou dit voldoende zijn?).

Gaarne jullie advies.

Mvg,
Kees.

(mod by horn - foto's zichtbaar gemaakt :salut: )

23 nov 2006 9:07

moet absoluut vervangen/gerepareerd worden, daar kun je niet zomaar een nieuwe pakking als oplossing tussen duwen.

Wat reparatie betreft, het lijkt me dat deze rand naadloos moet aansluiten op de rest van de uitlaat, dus als het al te lassen is, dan zal dit aan de binnenkant moeten gebeuren. Maar misschien beter om gewoon te vervangen, ja ook bij Porsche gaan dingen kapot, en mi beter goed maken dan bakken en braden en dan dadelijk onderweg met een halve uitlaat staan...

23 nov 2006 11:35

Is dat geen losse ring dan :idea: :roll:

23 nov 2006 12:28

ome piet schreef:Is dat geen losse ring dan :idea: :roll:


Dat dacht ik ook. Als ik mij goed herinner van toen ik mijn kat eronderuit heb gehaald zitten aan de midden- en einddemper platte flensen waartussen een "driehoekige" pakking zit. Zo'n ring komt me niet direct bekend voor. Ik zal vanavond nog eens naar de flens van de kat kijken.

23 nov 2006 12:37

Ik ken het niet bij Porsche , maar bij veel wagens zit er idd een extra metalen dichtingsring tussen ipv een dunne metalen pakking.
Zo was dat bvb bij de kat van mijn 525TDS

23 nov 2006 14:25

Als ik de fotos zo bekijk is het inderdaad geen ring en de PET heb ik hier nu niet bij de hand (vannavond thuis weer :wink: )

Als het inderdaad geen ring is is dit niet meer met een goede las op te lossen. Ook als ik de rest van de naad zo zie is die helemaal door geroest en heb je te weining metaal om dat nog netjes te kunnen oplassen. Maar dat is puur op basis van wat ik op de fotos zie.

23 nov 2006 16:05

volgens mij kan je de ring er zo uit pakken.beetje kopervet en gewoon weer gebruiken.is 9 van de tien keer weer gewoon dicht.anders een nieuwe er tussen.

gr anton964

23 nov 2006 16:45

anton964 schreef:volgens mij kan je de ring er zo uit pakken.


Daar zit nou juist het probleem; er zit geen losse ring tussen :idea:
Alleen een pakking van dit type:
Afbeelding

En op de volgende foto is te zien dat dit aan de kat of tussendemper vast moet zitten:
Afbeelding

23 nov 2006 16:46

conclusie: nieuwe demper bestellen dus

23 nov 2006 16:48

Nix demper, gewoon dit:
Afbeelding
Bevalt mij iig prima 8)

23 nov 2006 18:06

vraag me af of het kwaad kan.de pakking zorgd voor de afdichting en die drie bouten houden de boel echt wel op zijn plaats hoor.de ring weg slijpen en een nieuwe pakking en gaan.

gr anton964

23 nov 2006 18:45

..zou ik ook eerst proberen denk ik...(Anton's suggestie).

Gr. Gerko

23 nov 2006 20:32

Tuurlijk, maar ik zat met m'n gedachte gelijk bij de leukste oplossing :wink: :twisted:

23 nov 2006 23:05

Double G schreef:... er zit geen losse ring tussen :idea:
Alleen een pakking van dit type....


Inderdaad enkel een pakking en die 'ring' is een rand om de zaak te centreren.
Je kunt het proberen om de rand zo veel mogelijk weg te slijpen, nieuwe pakking monteren en dan weer aan elkaar zetten.

24 nov 2006 17:38

Double G schreef:Nix demper, gewoon dit:
Afbeelding
Bevalt mij iig prima 8)


wat is dat voor iets, komt mij niet bekend voor :!: :roll:
is dat ter vervanging van de demper/kat, waar blijft de einddemper dan :?:
Laatst bijgewerkt door craze op 24 nov 2006 17:39, in totaal 1 keer bewerkt.

24 nov 2006 17:39

Een Kat-vervangbuis :wink:

24 nov 2006 17:44

Ziet er zo uit :
Afbeelding

Ik heb deze foto ooit voor een ander topic gemaakt, vandaar het rode cirkeltje om de oliedruppel :wink:

24 nov 2006 17:47

wooooow, dat is snel gereageerd 911-lover :!: :D

oke, volgende vraag; de einddemper, komt die aan die vervangbuis of wat gebeurt er verder :?:
+ wat is het doel v.d. vervangbuis; beter geluid, meer pk's :?:
(aangezien ik ook een kat eronder heb hangen, weliswaar de stekker eraf maar toch.......... :arrow: mij zeiden ze dat het hierdoor meer vermogen gaf, klopt dat echter of moet de stekker er weer op :roll: ).

hopend op weer een speedyreactie van iemand, verblijf ik,

hoogachtend :wink:

craze

24 nov 2006 17:51

hey boys, zijn al 5 min. om en ik wordt ongeduldig :!: :twisted: :wink:

24 nov 2006 20:45

Nou Pietje ongeduld, hier nog 2 foto's voor je:
AfbeeldingAfbeelding

Zoals je kunt zien dit de lambdasonde gewoon in de pijp gedraaid, aangezien de motronic anders een verkeerde waarde zou krijgen. Door het wegvallen de tegendruk van de katalysator zou het tot 10 pk kunnen schelen. De brom is ietsje harder, vooral bij de 3000t/min. Verder lijkt de motor in het lage toerengebied iets soepeler op te pakken.

24 nov 2006 20:47

Ik heb ook nog even een foto gemaakt van mijn oude katalysator waarop te zien is dat de ring vast hoort te zitten.

Afbeelding

24 nov 2006 20:53

Ik was even niet online dus was het even wachten.
Ik heb me laten vertellen dat het niet goed is de lambdasonde af te schakelen. Zoals je ziet is er zelfs in de katvervangbuis een montageruimte daarvoor voorzien.
Men zegt dat een katvervangbuis vermogen bijgeeft.Weliswaar niet groot (3 à 5 sommigen horen graag 10 tot 15) maar of dat bij Porsche ook is weet ik niet.
Bij BMW niet daar die standaard metaalkats gebruikt die de beste zijn (net als racekats) en daardoor zou het niets uitmaken.
Ik vermoed daar Porsche een racewagen is ze ook de metaalkats gebruiken doch dat is enkel een vermoeden van me.
Het geluid gaat in elk geval sterker worden (lees meer brullen)
Je mag ook niet teveel tegendruk weghalen daar anders je wagen vermogen verliest. Een volledig open systeem zou dus welmeer brullen maar minder presteren
Plaats een reactie