Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

schema electrische ramen

26 nov 2006 19:35

Heeft toevallig et schemavan de electrische ramen?

bij mij werkten de schakelaars niet, zaten los, weet alleen nu niet welk draad op welk pinnetje van de schakelaar hoort (in totaal 5) bedankt voor de info!!!

26 nov 2006 20:13

Ik weet dat zegmaarmaurice (klikerdeklik) schema's in PDF heeft. Stuur hem eens een PB tje...

26 nov 2006 20:29

hier alvast wat meer info.

Hiermeer electrische schema's.

26 nov 2006 23:53

Als je er met de tips van Horn niet uit komt moet je maar even een PB'tje sturen met type en bouwjaar dan zoek ik wel even het een en ander bij elkaar voor je.
Zat net even te kijken maar kon zo snel niet alle gegevens van de betreffende schakelaar vinden.

Als ik het juist heb zijn er per schakelaar maar 3 draden correct?
Eén daarvan zit via een zekering direct aan de 12V. Die moet op de centrale (contact) pin van de schakelaar (vaak pin 30 of 31)
De twee draden die je dan over houd zorgen dat het raam of open of dicht gaat. Mogelijk contact 32 en 33. Omwisselen betekend alleen dat de schakelaar omgekeerd werkt in dat geval even de twee draden verwisselen.

27 nov 2006 0:06

Lastig dat ik niet weet wat voor een 911 je hebt. Maar ik er ga er vanuit dat je een 911 tot en met de 3.2 hebt want daarbij zaten lossen draden op de schakelaars waar de latere versie's een 6 polige stekker hebben.

Voor dit model heb je geen schema's nodig want de aansluiting is eenvoudig.
Boven en onder aan op de schakelaar de rode draad.
De twee overgebleven pootjes de twee blauwe draden en op de laatste naast één van de rode draden kun je de bruine draad aansluiten.

Mocht de schakelaar nu net andersom werken moet je de blauwe draden even omwisselen.

Erwin.

27 nov 2006 0:17

Kijk Erwin schudt dat zo weer uit z'n mouw. Daar kan ik, en wil ik, niet tegen op :wink: :thumleft:

27 nov 2006 0:23

Renntech schreef:Lastig dat ik niet weet wat voor een 911 je hebt.


Kijk, en datweet ik weer wel... Afbeelding


een 911 cabrio model 964.
een omgebouwde 75er targa, in 90 omgebouwd
- 3.2 motor en G50 versnellingsbak
- remschijven, klauwen, etc. aangepast.

27 nov 2006 0:27

Daarom wist ik ook niet goed wat voor een 911 hij had. Ik zag zijn avatar met daarop een 964.
Maar een 964 heeft een 6 polige stekker en geen vijf losse stekkertjes, daarom mijn vraagtekens.

Een omgebouwde had ik niet aan gedacht.......of wilde ik misschien niet aan denken

:lol:

27 nov 2006 11:13

Erwin,

Wat zeg je nu? Je wilt niet aan een ombouw denken... ik denk dagelijks aan mijn ombouw.. haha (nee, niet omgebouwde aziatischer sche).

hans

28 nov 2006 0:04

Erwin bedankt voor de info!

Ja het is een omgebouwde 964 met 3.2 motor . Dit is in 1990 gebeurd, deze dient dus hier en daar opgeknapt te worden. Vele vinden dit geen echte Porsche, maar ja hij is als derde auto bedoeld en dan is het wel lekker oldtimer verzekering en geen wegenbelasting.

28 nov 2006 0:05

Ik zal binnenkort foto's van het opknappen in mijn album zetten

mvgr Mark

28 nov 2006 10:48

kennelijk een 3.2 met een naar een 964 omgebouwde koets... denk ik? Uit welk jaar.. ik ben benieuwd (als mede eigenaar van een 'niet echte ' ) naar je ombouw. Spiegels / bumpers / motorklep met spoiler / wielen of is het interieur ook gedaan?

Succes en veel plezier gewenst met je zeker echte 911!

Hans 3.2 (of was het een 964... haha)

28 nov 2006 23:28

carroserie is van, 1975, targa naar cabrio omgebouwd. In 1989 / 1990 hebben ze dit gedaan, motor en versnellingsbak is van 89.
Interieur is ook aangepast.

Het is gelukkig geen schadeauto geweest. ( voortrein is origineel alsmede de kokerbalken en motorruimte. Er is zeer weinig aan gelast ( alleen de bekende plekjes, afwatering achter de bodemplaat en net voor de accu)
Deze zijn nu gelast.

De achterspoiler is niet origineel (geen electrische) Eigenlijk vind ik deze wel mooi zo. (de losse delen liggen nu al bij de spuiter, de carrosserie volgt in dec / jan).
Plaats een reactie