Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
03 dec 2006 11:51
Ik heb even een vraag aan u allen. Ik heb gisteren proefgereden met een 944s. Auto rijdt overigens perfect, maar er viel me een klein ding op!
De koppeling werkt perfect. Het vreemde is dat wanneer je het koppelingspendaal intrap dan hoor je bij het pendaal een vreemd geluid?
Het is wat moeilijk te beschrijven, maar het klinkt alsof je de handrem aantrekt die je dan over de tandjes laat gleiden ????? Heeft een van jullie daar ervaring mee???
PS het geluid komt niet vanuit de versnellingsbak, je hoor het echt vanuit de richting van het pendaal?
03 dec 2006 12:05
het zal wel met een paar drupjes olie op telossen zijn.
gr anton964
Laatst bijgewerkt door
anton964 op 03 dec 2006 12:13, in totaal 1 keer bewerkt.
03 dec 2006 12:08
Heel waarschijnlijk het geluid van de gaffel die om de gaffelas kanteld tijdens het ontkoppelen. Als deze meer dan 100000 km in de auto zit zie je vaak dat de rolletjes van de gaffelaslagers in de gaffelas staan ingedrukt. Ook maakt de bevestiging van het druklager aan de drukgroep na vele kilometers een knarsend geluid.
Enigste oplossing om van dit geluid af te komen is het uitbouwen van de koppeling en de delen die versleten zijn vervangen.
Erwin.
03 dec 2006 12:14
Ik hoop dat ik het goed omschreven heb Renntech, maar het geluid is er als de motor draait en als ie niet draait? Uhe.............
03 dec 2006 12:16
Het antwoord blijft hetzelfde
03 dec 2006 12:19
Met het verschil dat wanneer de motor niet draait het geen kwaad kan.