Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
21 dec 2006 16:22
Als ik mijn deur dicht doe hoor ik sinds kort een tik van een klep die dichtvalt.
Met het raam open heb ik dit niet.
Ik vermoed dus dat het een klep is die de luchtdruk weglaat uit de binnenruimte en dat hier een rubber of iets is verdwenen.
Waar zit die klep en hoe kan ik er het makkelijkste aan ?
Het is niet echt een probleem maar het stoort mij en ik hou mijn wagens graag tip top.
_________________
21 dec 2006 17:22
Stefx911,
Volgens mij moet je er helemaal niets aan doen.
Het zijn de kleppen/flappen van het verwarmingsluchtkanaal aan de motor zijde die normaal openen om extra koeling te geven aan de motor middels het aansturen van de grote blower/ventilator achterin de motorruimte.
Bij mij ook een klapperend geluid te horen, iedere keer weer, geen enkel probleem mee. Volgens mij moet je dit dus niet willen verhelpen.
Misschien dat andere 964 eigenaren dit ook kunnen bevestigen....
Ik weet niet hoe het precies zit bij de overige modellen.
mvgr. Roi
21 dec 2006 17:46
Volgens mij kan het ook een klep in het verwarmingskanaal zijn. Daarover is hier al eens eerder geschreven.
21 dec 2006 18:21
betekend dat de klepjes iig lekker soepel gaan
Geen zorgen over maken! Hoor het nagenoeg bij alle 911-jes
21 dec 2006 18:35
Ik vroeg me dit af daar ik het pas sind een enkele weken hoor. Voordien nooit opgevallen.
Ik dacht dus dat er misschien een "dempings" rubber ofzo was verdwenen.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
21 dec 2006 19:11
Roi schreef:
Misschien dat andere 964 eigenaren dit ook kunnen bevestigen....
Ja hoor. Het is juist verdacht indien je het niet hoort.
21 dec 2006 21:10
Devils son schreef:Ja hoor. Het is juist verdacht indien je het niet hoort.
Inderdaad ...... dan moet je meteen een stuk harder gooien met die deuren
21 dec 2006 22:49
Roi schreef:Stefx911,
Volgens mij moet je er helemaal niets aan doen.
Het zijn de kleppen/flappen van het verwarmingsluchtkanaal aan de motor zijde die normaal openen om extra koeling te geven aan de motor middels het aansturen van de grote blower/ventilator achterin de motorruimte.
Bij mij ook een klapperend geluid te horen, iedere keer weer, geen enkel probleem mee. Volgens mij moet je dit dus niet willen verhelpen.
Misschien dat andere 964 eigenaren dit ook kunnen bevestigen....
Ik weet niet hoe het precies zit bij de overige modellen.
mvgr. Roi
Heb ik ook, vind het geen probleem.
21 dec 2006 23:16
geen last van
21 dec 2006 23:37
Valentijn schreef:geen last van
Olaf schreef:Devils son schreef:Ja hoor. Het is juist verdacht indien je het niet hoort.
Inderdaad ...... dan moet je meteen een stuk harder gooien met die deuren
Dus.... Harder gooien Valentijn
22 okt 2007 19:55
Heeft een 3.2 ook deze ontuchtingskleppen en waar zitten deze dan? Ik moet mijn portieren ook behoorlijk hard dicht slaan als alle ramen gesloten zijn.
22 okt 2007 19:57
Na 10 maanden spontaan een doorstart van dit topic?
Overigens zal een 3.2 geen
ontuchtingskleppen hebben hoop ik.
22 okt 2007 20:27
Ont
Luchtingsklep
23 okt 2007 19:53
Maar weet er niemand of deze zich nou ook in een 3.2 bevindt? Of fungeren de gaten boven de achterruit hier soms voor?
23 okt 2007 20:59
Nee kan je niet helpen
23 okt 2007 22:55
waar zitten deze dan precies?ik ben ze bij de 964 nog nooit tegen gekomen.ik heb ze ook nog nooit gehoort en moet ook best met de deuren gooien.
gr anton964
24 okt 2007 0:58
Ik hoor ze wel
en moet ook met de deur toch ook best fors "dichtdoen" anders zit ie dus niet goed dicht. Met het raampje of dak een stukje open kan ik de deur met een keurig zacht duwtje sluiten
Dat is eigenlijk het enige minpuntje van de hele auto.....tja het verbruik ook wel
maar daar krijg je wat voor terug
Volgens mij een normaal fenomeen maar ik ben geen expert, slechts een gebruiker
24 okt 2007 9:10
dat verklaart veel!! ik heb dat recent bij de 964 turbo ook ontdekt...als ik het portier dichtgooi , dan hoor ik ook iets kletteren...dacht dat er iets aan de ophanging los was gekomen....
zal ze eens dichtgooien met het raampje op een kier
27 okt 2007 21:15
Volgens mij zijn dit ze, uit een PET PDF'je, mag verder niets selecteren/kopieren in dit bestand
de Heizklappenkasten:
964.572.087.00 /L
964.572.068.00 /R
En mittelmotor heeft er geen pic's van...en elferteile is me ok te vaag....dus iemand???
27 okt 2007 22:22
ik zou niets anders kunnen verzinnen als onder het dashbord door ik heb achter langs de ruit bij de targa ook twee inkepingen zitten maar volgens mij zit daar niets achter.ik zou het anders niet weten.
anton964
28 okt 2007 11:39
Nee, volgens mij in de motorruimte, voordat ze de "koker" ingaan om de warme lucht naar voren te transporteren.
Zoals ik hierboven al schreef, citaat A.S. 964 boek, vrij vertaald:
"Het zijn de kleppen/flappen van het verwarmingsluchtkanaal aan de motor zijde die normaal openen om extra koeling te geven aan de motor middels het aansturen van de grote blower/ventilator achterin de motorruimte."
Klinkt toch aanemelijk dat ie voor extra motorkoeling (grote elek fan in de motorruimte) het daar wil weg blazen...en niet naar voren want dan wordt anders binnen behoorlijk heet, dat zou een ontwerpfout zijn. Mijn mening
mvgr.
Roi
28 okt 2007 23:38
ik heb altijd gedacht dat de van die achter bij de motor zit er is om de warme lucht naar voren te blazen.
de rest snap ik nog steeds niet want waar gaat dan de deruk de auto uit?er moet ergens binnen in de auto iets zijn roostertje gaatje?
volgens mij weten de techniekers het ook niet?
anton964
04 nov 2007 11:24
-toch vreemd dat niemand dit weet,zelf op zondag niet las net nog zoeen mooi verhaal op de beste porsche motor
anton964
04 nov 2007 17:11
hallo ik heb sinds korte tijd het zelfde probleem ik moet de deuren hard dicht duwen
ik ben bij een carrosserie bedrijf geweest en deze zijden dat het de ontluchtingsklep was maar bij een porsche wist hij deze niet te zitten
05 nov 2007 0:19
kheb de oplossing.....verkoop je 964, heb ik ook gedaan...werkt prima
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.