Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
01 jan 2007 22:43
Op de kentekenbewijzen van de 930 van 1978 tot en met circa 1982 wordt de toevoeging LM gebruikt.
Het valt mij op dat alle auto's met de toevoeging LM een gewicht hebben van 1240 kilo, terwijl dezelfde 930's zonder de LM- toevoeging een gewicht hebben tussen de 1289 en de 1335 kilo.
Wie weet waar LM voor staat?
Marcel B.
01 jan 2007 22:53
LeMans?
01 jan 2007 22:53
Een soort Turbo RS? Zou die van jou nog specialer maken Marcel!
LM= Leicht Modification?
LM= Leicht Model?
Ben benieuwd!
PON al geprobeerd?
01 jan 2007 22:57
Jeroen,
Nog de beste wensen voor het nieuwe jaar. Ik heb Pon net een mailtje gestuurd, dus ik wed op twee paarden...
Laatst bijgewerkt door
Marcel B. op 03 jan 2007 14:13, in totaal 1 keer bewerkt.
01 jan 2007 23:04
Marcel B. schreef:Jeroen,
Nog de beste wensen voor het nieuwe jaar, Ik heb Pon ook net een mailtje gestuurd, dus ik wed op twee paarden...
En wat kan Jeroen er mee winnen....
01 jan 2007 23:05
LM=LeichtMetall?
02 jan 2007 10:52
Volgens mij gebruikt(e) Porsche de afkorting puur voor "Le Mans". Misschien een goede vraag voor "911 & PorscheWorld"?
02 jan 2007 11:11
Bij mij staat er type "930-LF" en hij is van 1986.
Volgens mij moet je hier niks speciaal achter zoeken, is gewoon een typenummer zonder meer en verraad voor de kenners inderdaad de periode waarin de 930 gebouwd is.
Wie weet meer hierover ?
02 jan 2007 21:14
Steven schreef:Bij mij staat er type "930-LF" en hij is van 1986.
Leicht-Fahrrad?
02 jan 2007 21:37
Wat ik nog meer tegenkom:
Handelsbenaming 911 TURBO FB
Kleur(en) Zwart
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 6
Cilinderinhoud 3299 cm3
Vermogen 221 KW
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Roetfilter N.v.t.
Euroklasse N.v.t.
Zuinigheidslabel Tijdelijk niet beschikbaar
Massa leeg voertuig 1.305 kg
en
Handelsbenaming 911 TURBO COUPE U9
Kleur(en) Grijs
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 6
Cilinderinhoud 3299 cm3
Vermogen 235 KW
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Roetfilter N.v.t.
Euroklasse N.v.t.
Zuinigheidslabel Tijdelijk niet beschikbaar
Massa leeg voertuig 1.442 kg
03 jan 2007 1:05
Voertuigsoort Personenauto
Merk PORSCHE
Handelsbenaming 911 TURBO COUPE S
Kleur(en) Paars
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 6
Cilinderinhoud 3299 cm3
Vermogen 243 KW
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Roetfilter N.v.t.
Euroklasse N.v.t.
Zuinigheidslabel Tijdelijk niet beschikbaar
Massa leeg voertuig 1.289 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane Maximum massa voertuig 1.680 kg
Massa rijklaar 0 kg
BPM Niet geregistreerd
Dit zegt hij bij die van mij, geen rare afkortingen op het kenteken, en een gewicht van 1289.
De auto is zoals je ziet van begin 1987
03 jan 2007 7:45
Klopt Paul,
Alle 3.3's zonder toevoeging wegen 1289 kilo, de LM dus 1240 kilo en de FB 1305.
Vandaar dat ik zo benieuwd ben waar dat nu aan ligt omdat we het toch steeds over dezelfde auto hebben. Jij hebt wel een "S" maar dat is alleen van belang voor de PK's.
Ik heb Pon reeds een berichtje gestuurd, dus is het even afwachten.
03 jan 2007 8:35
Is het verschil niet ergens logisch verklaarbaar?
Bijv. volgens mij hadden de eerste 930 niet standaard elec. stoelen en airco, de latere misschien wel?
Scheelt al heel wat kg. en zou een logische verklaring kunnen zijn.
03 jan 2007 10:55
normaal gesproken kan je wel stellen dat ik heel veel van Porsche af weet. Maar dit gaat zo ver dat ik inderdaad niet weet wat er aan de hand is.
Ik ben benieuwd...
03 jan 2007 19:57
Hallo,
Heeft de toevoeging U9 niet iets te maken met de uitstoot eisen (onder andere ook de toevoeging E2).
Is het enige wat ik kan bedenken!
03 jan 2007 20:18
Meen me te herinneren dat U9 zonder kat is.
04 jan 2007 1:29
Dus een 930 met schuifdak weegt 1289 kg, en 1tje zonder schuifdak weegt ook 1289 kg
? Even ter vergelijking, een 930 schuifdak weegt 30 kg.
04 jan 2007 8:41
Zou onlogisch zijn, maar ik heb ook een elektrisch dak in de auto, dus dat kan het niet zijn., want die van mij weegt 1240 kilo op kenteken. Was bij mijn auto overigens een optie.
Ook is er volgens mij geen verschil in elektrische stoelen, airco o.i.d. want dat waren ook opties.
Nog niets gehoord van Pon helaas.
04 jan 2007 8:52
Niet als elec/verwarmde stoelen en airco later standaard werden. DAn gaat volgens mij het standaard gewicht wel omhoog. Dus bij jou opties, later standaard, dus later zwaardere 930 af fabriek? Lijkt me logisch!
04 jan 2007 12:31
beaker schreef:Hallo,
Heeft de toevoeging U9 niet iets te maken met de uitstoot eisen (onder andere ook de toevoeging E2).
Is het enige wat ik kan bedenken!
Is juist wel met kat!
04 jan 2007 17:52
Niet gelijk gaan katten, he Wim
04 jan 2007 18:09
Marcel B. schreef:Niet gelijk gaan katten, he Wim
Ik zal voortaan wel poeslief doen, Marcel.
09 feb 2008 10:43
Barolo schreef in een jolige bui:
I think LM stands for Le Mans.
<<Wikipedia>> The car, known as the Turbo S Le Mans GT (or simply Turbo S LM-GT), was based on the standard road-legal Turbo S, but stripped down and modified for circuit use. (This explenation in Wikipedia is NOT about the 930, but does explane what LM stands for).
Klinkt erg aannemelijk, thanx for searching
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.