Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
18 jan 2007 0:09
De rubbers van mijn beide portieren waren behoorlijk versleten. Nou mag dat ook wel na 33,5 jaar (hoezo kwaliteit?), en ik hoop dat daarmee het lawaai van de ruisende wind niet langer mijn 2.4tje overstemt...
Ik heb via Car Care deze rubbers laten bestellen omdat ik dacht dat ik dat klusje zelf wel kon klaren. Het lijkt me nou ook niet al te moelijk, maar zijn er misschien mensen hier die dit al eens gedaan hebben en die toch iets weten waar ik op moet letten? Bv, is de volgorde van belang, het type lijm misschien?
Patrick
18 jan 2007 8:52
Gewoon het oude rubber verwijderen, lijmresten zo goed mogelijk verwijderen en nieuwe rubber er weer in. Ik heb ze in mijn vorige 2.4 niet eens vastgeplakt, ze bleven prima zitten. Bij vorst zou je misschien problemen kunnen krijgen wanneer je ze niet vastplakt.
18 jan 2007 10:01
goede morgen mijnheer,
nieuwe rubbers plaatsen is goed te doen alleen heel goed de oude lijmresten verwijderen en het nieuwe rubber wat er moet worden ingeplakt even op schuren dan lijmt het beter.u kunt bisontix gebruiken maar de meeste autobekleders hebben speciale lijm die er beter voor is wij hebben zelf een lijm die tot 180oc hitte bestendig is.
als men een potje(glas) meeneemt kunnen we deze vullen.
succes rovako autobeklederij
18 jan 2007 10:14
@rovako: PBtje onderweg (
waar je vast melding van...... :wink: )
rovako schreef:(...) wij hebben zelf een lijm die tot 180oc hitte bestendig is.
Hmmm, ik hoop niet dat dat nodig is....
Bedankt, ik heb op een ander forum alleen
dit bericht gevonden, dus neem ik aan dat het allemaal inderdaad wel mee zal vallen. (het stond echter niet in de Haynes manual)
Ga het ergens in het voorjaar gewoon proberen dus.
18 jan 2007 10:25
Heb er ook al een aantal gelijmd en het is een zeer gemakkelijke klus. duurt een half uurtje voor de 2 er in te lijmen
18 jan 2007 11:48
patrick911 schreef: zijn er misschien mensen hier die dit al eens gedaan hebben en die toch iets weten waar ik op moet letten? Bv, is de volgorde van belang, het type lijm misschien?
Patrick
Ik heb het met spuitlijm gedaan, gekocht bij vloerbedekkingszaak.
Tip: de rubbers er niet onder spanning inlijmen. (losjes indrukken)
24 maart 2007 18:32
Ik heb vanmiddag de oude deurrubbers eruit gehaald, maar er blijven veel rubber en lijmresten achter. Die rubberresten krijg ik wel weg, maar wat die lijmresten betreft:
moet ik dat wel weghalen?
en indien ja, waarmee haal je bisonkit-lijmresten weg zonder de lak te beschadigen
Heb trouwens op de dorpel ook de rubber sierlijst weggehaald en daar zitten ook erg vele lijmresten onder. Ook een klein plekje oppervlakkige roest, dus dat moet zeker gedaan worden.
Ben erg onder de indruk dat er juist op deze bekende plekken zo weing roest zit. Hoop dat de andere kant straks ook zo is
24 maart 2007 21:49
thinner gaat het wel mee weg, alleen weet niet of dat slecht is voor de lak.
24 maart 2007 22:17
Als je wasbenzine gebruikt dan riskeer je niks.
25 maart 2007 1:15
Thanks
Hoorde ook al iets van slaolie.
Dat kan iig ook geen kwaad. Zal het morgen (eh, straks dus) even proberen.
25 maart 2007 17:40
(Sla-)olie werkt dus niet.
Morgen maar eens wat Wasbenzine kopen dus.
Had de nieuwe (originele Porsche) rubbers er vandaag losjes ingezet, waarna de deur harder dicht gegooid dient te worden en ie nog veel erger tocht en herrie maakt dan ie eerst deed.
Ook die morgen toch maar andersom erin zetten, lijkt me
(In mijn verdediging moet ik wel zeggen dat de enige 2 foto's in Morgan's bijbel waarop de deurrubbers te zien zijn, het niet echt duidelijk aangeven)
25 maart 2007 18:12
Hoi <Patrick op de nieuwe rubbers zit een rood puntje en de andere zit een groen puntje .De rode punt is de rubber aan de rechter zijde de bij rijderskant en de groene punt is het rubber aan de linkerkant de bestuurderskant.
25 maart 2007 19:02
Hoi Andre.
Ik heb twee precies identieke deurrubbers gekregen (zonder kleurcode, wel officieel Porsche) en in principe moet dat werken. ze zijn uit een stuk (als een fietsband zeg maar) met een enkele 90 graden hoek; Die hoort dus aan de achterzijde van de portieropening, wat ook de enige 90 graden hoek is.... en qua lengte past ie ook.
Echter, het rubber zelf heeft een afgeplatte smallere kant en een wat dikkere kant met ribbels. Nu weet ik niet welke kant de binnenkant hoort te zijn. In het boek van Morgan zie ik op 2 plaatjes een auto met de geribbelde kant aan de zichtbare buitenkant. Dat had ik dus ook, maar dan tocht ie echt enorm!
Als ik 'm andersom doe (wat ik persoonlijk denk dat logischer is, want dan gebruik je de ribbels voor de lijm), dan blijft ie niet zitten. Dat moet meteen gelijmd, maar dat wil ik nou juist pas doen als ik weet of het ook wel zo hoort.
Wie weet hoe het hoort of heeft een plaatje voor me?
25 maart 2007 19:26
Patrick, ribbeltjes moeten aan de buitenzijde, maar heb meer het idee nu ik draadje volg, dat de deuren niet gehaal goed afgesteld zijn, en dit is wel heel belangrijk, vooral met de ramen.
Als de druk op een punt te hoog is, kan het zijn dat hij op andere punten niet goed tegen de rubber drukt en gaat dan fluiten.
Kontroleer dit eerst even eens.
25 maart 2007 20:53
Wim,
Er is verder niks veranderd tussen het verwijderen van de oude versleten afdichting en de nieuwe, dus dan zou ie dat eerst toch ook hebben moeten doen?
Hmmmm, misschien toch maar even mee naar de specialist; moest ik toch nog heen voor de remmen.
27 maart 2007 22:05
aher schreef:Als je wasbenzine gebruikt dan riskeer je niks.
Werkt inderdaad prima en de doek wordt niet geel!
Bedankt voor de tip
28 maart 2007 20:43
Ben je er al uit met de nieuwe rubbers
28 maart 2007 20:53
Nee, nog niet.
Ik had bij het weghalen van de oude rubbers ook het rubber wat op de drempel zat weggehaald om te kijken hoe het zat met de roest.
Nou viel dat gelukkig mee (op een klein stukje na wat ik komend weekend even bijwerk) maar bracht dat wel veel extra werk met zich mee.
Het meeste (voor zover je er uberhaupt nog bij kan) is schoon en de oude restjes rubber zijn bijna allemaal weg. De rubbers zitten er nu losjes in, en op de juiste manier, maar ik denk dat lijmen een hoop gaat doen.
Ik ga komende zaterdag naar CarCare (25 jarig jubileum) en Paul Veens zei al dat ie er dan even naar zou kijken.
En anders moet ik op twee of drie stukjes met iets als kneedgom de ruimtes opvullen of zo.
28 maart 2007 21:24
As zondag naar essen om wat onderdelen te scoren.
02 apr 2007 21:13
Wat was de diagnose bij CarCare, en is het probleem opgelost, of welke tip heb je gekregen.
02 apr 2007 21:21
Ik had ze er gelukkig wel goed in zitten.
Maar volgens Paul moest ik ze zowiezo lijmen en kon er nog wat speling verholpen worden door de portierbekleding aan te passen.
Dat ie op z'n feestje toch gewoon effe komt kijken naar m'n deurrubbers... Die man heeft echt een 'Porschehart'
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.