Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
11 feb 2007 0:58
Weet niet of dit topic al eens besproken is maar..
Vraagje:
Hoe onderhoud je het beste de soft top van een boxster..?
smeersels..? wax..? niets..?
Laatst bijgewerkt door
D.D. op 11 feb 2007 2:32, in totaal 1 keer bewerkt.
11 feb 2007 1:03
D.D. schreef:niets..?
Dat is voor elke cabrio met 'n 'stoffen' dak het beste ..... mocht je het echt eens willen reinigen - gebruik dan groene zeep
11 feb 2007 2:17
Misschien ben ik wel een BBB, DD, maar ik doe er helemaal niks aan.... ( BoxsterBarBaar).
Tot op heden zonder klagen van het karretje (of het vrouwtje).
11 feb 2007 10:27
D.D. schreef:Hoe onderhoud je het beste de soft top van een boxster..?
Zodra het nodig is een keer goed (laten) reinigen en vervolgens (laten) impregneren. Voor en na die tijd geen onderhoud.
11 feb 2007 11:03
EriC4C schreef:Zodra het nodig is een keer goed (laten) reinigen en vervolgens (laten) impregneren. Voor en na die tijd geen onderhoud.
Goed om te horen dat dit zowel voor het heren- als damesmodelletje van Porsche geldt...
11 feb 2007 11:18
Zolang je de softtop maar (huishoudelijk) schoon in zijn winterslaap laat vallen. Géén vliegen, vogelpoep of andere potentieel rottende zooi ertussen.
En natuurlijk het bijgeleverde softe doekje tegen het plastic achterruitje...
Dan komt het helemaal goed.
11 feb 2007 14:11
Ik gebruik roofcleaner en roofconditioner van Turtle Wax.
11 feb 2007 14:35
ER schreef:En natuurlijk het bijgeleverde softe doekje tegen het plastic achterruitje...
Als je achteruitje (plastic) wat dof word, oppoetsen met koperpoets.
Stukjes niet groter doen als 20 op 20.
Het is dan weer als nieuw.
11 feb 2007 14:51
Bedankt, mannen van de huishoudbeurs.
Ga het zeker allemaal een keer proberen....
11 feb 2007 18:45
cabrio wim schreef:Als je achteruitje (plastic) wat dof word, oppoetsen met koperpoets.
Da's een goeie tip. Ga ik proberen. Er schijnt overigens ook nog zoiets als scratchremover te bestaan.
11 feb 2007 18:48
Ben ook benieuwd of het werkt, ga het zeker proberen.
11 feb 2007 23:32
Ik was eerst het dak met een zacht sopje.
Dan spuit ik het in met onderstaand middel en na een paar minuten reinig ik het met een zachte spond en zeer veel water.
Perfect resultaat
12 feb 2007 12:33
hebben jullie soms enkele adresjes waar bovenstaande producten te verkrijgen zijn?
grtz
12 feb 2007 12:44
Ik heb mijn middel destijds van D&W te Bochum meegebracht samen met een speciaal middel om de plastic ramen terug proper en helder te krijgen
12 feb 2007 13:20
Te koop bij de Porsche dealer samen met de producten voor de plastic achterruit en het waterafstootmiddel voor de kap. Geldbeugel meebrengen zou een aanrader kunnen zijn.
17 feb 2007 17:22
WdePundert schreef:cabrio wim schreef:Als je achteruitje (plastic) wat dof word, oppoetsen met koperpoets.
Da's een goeie tip. Ga ik proberen. Er schijnt overigens ook nog zoiets als scratchremover te bestaan.
dit ga ik ook eens proberen., dank je voor de tip.
22 feb 2007 9:53
tja wat zal ik zeggen.
het is niet verstandig om imprigneer middelen te gebruiken aangezien het kapmateriaal(sonnenland)uit een drielaags materiaal bestaat.de toplaag(stof)is nooit waterdicht de tussenlaag(rubber)is wel waterdag de onderlaag(wafelstructuur)is ook niet waterdicht.die rubber laag is zeer gevoelig voor allerlei middeltjes aangezien er in div middelen weekmakkers zitten lossen ze in derloop der tijd de rubberlaag op.
wat als gevolg heeft dat de kap gaat lekken.ook al wordt het verkocht door een dealer het is gewoon niet goed.alleen maar schoonmaken met groene zeep en naspoelen met schoon water.
groeten ronald
hoop dat jullie er wat aan hebben anders komen er op kort termijn wel heel veel afspraken voor nieuwe kapjes.
22 feb 2007 11:43
Bedankt, Ronald. Voortaan dus géén impregneermiddel meer.
22 feb 2007 12:09
WdePundert schreef:Bedankt ....
Scroll voor de gein eens naar het tweede lijntje (eerste antwoord) in dit bericht
Ronald
bedankt voor de (gedetaileerde) uitleg
22 feb 2007 12:20
Ehhhhhhhh, ook jij bedankt, Olaf.