Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

996 3,4 carrera 4: Wegliggingsproblemen

19 feb 2007 11:31

Luitjes serieus vraagje (jaja hoor ik velen denken :lol: ),

Gister in de '99 carrera4 handbak gereden (Maasvlakte) van een zeer goede vriend van me, welke ik dus besmet heb met het Porschevirus, zijn vrouw is nog boos op mij :lol: :lol: :lol:

Deze super zilveren 3,4 996 carrera4 (met garantie bij Hans Bos gekocht, doet er niet moeilijk over) met nieuwe motor is een 100% gave kar echter is er iets aan de hand met de wegligging.

Het gaat om het weggedrag op hoge snelheid in bochten, deze auto (iets wat totaal afwezig is in mijn 4s) hapt erg in zeer snelle bochten (oeps sorry Koos Spee) , hij duikt voor in en het lijkt wel of hij telkens een stapje terug zet, zeer angstig zelfs.

Als vergelijk heb ik uiteraard alleen maar de 4s welke fenomenaal op de weg ligt, echter als je in een snelle bocht voorbij wordt gereden door een willekeurige “sjonnie” BMW is dit niet Porschewaardig.

Verder is dit een heerlijke 996 met 115k op de teller.



Is dit normaal bij het weggedrag van een carrera 4 uit ’99 ??, schokdempers of stabilisatorrubbers ?????
Ik heb hem al gestuurd naar Henze voor een demper check-up
Beetje ala het zoekerige van een GT3 wellicht waar ze bekend om staan.

Voor de goede orde staat deze 996 op splinternieuwe Conti's N2 en is hij verder in sublieme staat.




John

19 feb 2007 15:13

Wat lees ik nu, John4S met een hoge snelheid in een bocht? :roll: :wink:

19 feb 2007 15:58

Hoe gedraagt de auto zich op hoge snelheid rechtuit en op spoorvorming,
en maakt het niet uit of je een bocht naar links of rechts maakt op hoge snelheid.

Kan misschien met uitlijnen te maken hebben.

19 feb 2007 16:02

Nicolò schreef:Wat lees ik nu, John4S met een hoge snelheid in een bocht? :roll: :wink:

Weer de efteling bezocht ? :lol: (grapje JOHN :wink: )
Afbeelding

19 feb 2007 16:18

:D

19 feb 2007 16:21

misschien een beetje simpel maar heb je de bandenspanning gemeten?
kunnen ook rubbers zijn in de ophang of schokdempers of uitlijning.en zelfs misschien wel uit wegen.

gr anton964

19 feb 2007 16:49

cabrio wim schreef:Hoe gedraagt de auto zich op hoge snelheid rechtuit en op spoorvorming,


Rechtuit gaat ie super, ook als je bij hoge snelheid (plm 160) als een F1 bandenopwarmer stuurt, komt ie goed terug

cabrio wim schreef:maakt het niet uit of je een bocht naar links of rechts maakt op hoge snelheid.


is idem

anton964 schreef:kunnen ook rubbers zijn in de ophang


zat ik eerder aan te denken.





oja mannen sssssssttttttttt dat ik gister met behoorlijke snelheid op de Maasvlakte reed.

F@RGO schreef:
Nicolò schreef:Wat lees ik nu, John4S met een hoge snelheid in een bocht? :roll: :wink:

Weer de efteling bezocht ? :lol: (grapje JOHN :wink: )


Jahoor we moeten voortaan wel naar de efteling, Bobbejaanland gaat voortaan €60 meer kosten door de friettax van jullie :lol: :lol: :lol:

19 feb 2007 16:52

John4S schreef:Jahoor we moeten voortaan wel naar de efteling, Bobbejaanland gaat voortaan €60 meer kosten door de friettax van jullie :lol: :lol: :lol:


Die wegentaks is uitgesteld en zover ik vandaag vernomen heb gaan de frieten per pakje 10% duurder worden. En voordat dat bedrag aan 60€ komt moet je al met een paar bussen volk daar zijn :wink: :lol: :lol: :lol:

19 feb 2007 17:19

Even schokbrekertest afwachten, moeten minimaal 75% geven op de trilplaat.
En even stabi rubbers checken.

19 feb 2007 17:24

John4S schreef:oja mannen sssssssttttttttt dat ik gister met behoorlijke snelheid op de Maasvlakte reed.


Ik zeg niks,








schrijf je wel 'n brief :twisted: :wink:

19 feb 2007 19:14

Wat is er loos Koos.

Inlog gegevens vergeten :twisted:

Oude Koos en nieuwe Koos

20 feb 2007 15:54

cabrio wim schreef:Even schokbrekertest afwachten, moeten minimaal 75% geven op de trilplaat.
En even stabi rubbers checken.



Wim,

Dempers getest bij Henze (Rijswijk) is in orde............



Verder hoorde ik van iemand dat het ook wel is in de aandrijflijn kan zitten van de 4wd ????


we zoeken verder.

20 feb 2007 16:03

911-lover schreef:Wat is er loos Koos.

Inlog gegevens vergeten :twisted:

Oude Koos en nieuwe Koos

Inderdaad:
Totaal berichten: 1
[0.00% van het totaal / 1.00 berichten per dag]
Zoek naar alle berichten van Koos Spee.
Persoonlijk Album van Koos Spee.

20 feb 2007 17:42

of het nu de rechtskijkende Koos is of de linkskijkende Koos.....blijft een mispunt 1e klas...............





John

20 feb 2007 18:10

Hij kijkt dus af en toe wel even opzij. :D

20 feb 2007 23:15

Als hij nu ook eens wat bekeurinkjes/fanmail naar hier zou vergeten opsturen vind ik het best OK hoor :twisted:

21 feb 2007 1:11

Caster en camber uitgemeten?

21 feb 2007 1:37

Zitten er winterbanden op of banden zonder N codering ?

Het effect doet me denken aan het rijgedrag van mijn auto op winterbanden met slappere zijwangen.

Kan ook sporing zijn (voorwielen laten uitlijnen).

21 feb 2007 8:59

John4S schreef:Voor de goede orde staat deze 996 op splinternieuwe Conti's N2...

lindemans schreef:Zitten er winterbanden op of banden zonder N codering ?

:oops: :wink:

21 feb 2007 16:23

Mannen,

Heb de vraag ook gesteld bij de Wittebrug (daar was ie tot voor een jaar altijd in onderhoud geweest), en de Rob H. daar vertelde direct dat er wellicht vanwege montage andere velgen de uitlijning niet meer goed zou zijn, en euvel eerst in deze zoeken.


Dus ik denk dat Beltar er dus ook niet ver naast zit...





John

22 feb 2007 0:30

John4S schreef:.......en de Rob H. daar vertelde direct dat er wellicht vanwege montage andere velgen de uitlijning niet meer goed zou zijn, en euvel eerst in deze zoeken........




:shock: :roll: :twisted:

22 feb 2007 16:38

ja lijkt me ook vreemd. Als uitlijning OK is dan maken andere velgen i.p. niet uit (tenzij er een krom is)
Met mijn defecte onstekings unit (zie topic op "motor" sectie van deze site), vertelde ik Rob (en ook de chef werkplaats) van mijn probleem en daar werd direct gezecgt dat het de verdeler was terwijl ik het verhaal helemaal had uitgelegt ...

Dat heet "jumping to conclusions" op z'n mooi nederlands ....

Zitten de nieuwe conti's er wel goed op?
dus rijrichting goed etc?

22 feb 2007 19:00

morgen weet ik meer........

22 feb 2007 21:16

John4S schreef:morgen weet ik meer........

Dat hoop ik al jaren... :wink:

Re: 996 3,4 carrera 4: Wegliggingsproblemen

23 feb 2007 0:40

John4S schreef:splinternieuwe Conti's N2


Ik vind splinternieuwe banden altijd een beetje stroperig aanvoelen alsof ie minder direct aanvoelt.
Bij elke auto maar vooral bij een 911 en helemaal bij banden met zachter rubber. Ik weet niet hoe extreem het is, maar het zou het kunnen zijn.
Plaats een reactie