Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Opkrikken 993

21 feb 2007 10:35

't Is misschien een dwaze vraag. Als je een 993 wil opkrikken, moet je er de bodemplaat onderuit halen. Maar die krijg je er natuurlijk niet onderuit zonder je auto op te krikken ! Hoe lossen jullie dit op ?

Bijkomende vraag : Welke autosteunen zijn aan te bevelen voor de P, en hoe hoog ? Ik heb er voor mijn LR, maar die zijn waarschijnlijk een beetje fors 8)

Peter R.

21 feb 2007 11:25

je kan de krik van porsche in de uitsparing zetten die je daar voor ziet zitten.deze gaan niet zo hoog.maar hoog ge noeg om de bodem plaat los te halen.ik zelf heb twee krikken zodat ik hem aan twee kanten tegelijk op kan krikken.\
ga nooit nooit nooit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
onder de wagen liggen zonder blokken of steunen te plaatsen.
je zal niet de eerste zijn die op die manier het leven laat.
als je veel moet doen onder de wagen ga dan boven de put of op de brug.

gr anton964

21 feb 2007 13:17

Hoezo 'bodemplaat weg om te kunnen opkrikken'?

Of wil je onder de motor krikken :?: :roll:

Doe het gewoon onder de 4 (garage)kriksteunpunten die aanwezig zijn!

En dan ondersteunen onder de wielen - als die er niet af hoeven uiteraard :wink:

21 feb 2007 14:10

Paul van Engelen schreef:Hoezo 'bodemplaat weg ..'


Inderdaad :arrow: ramen open - hijsband van links naar rechts door de auto voeren - inhaken en hijsen maar :twisted:

Inderdaad - gewoon onder de kriksteunen zetten :wink:

21 feb 2007 14:12

Olaf schreef:Inderdaad :arrow: ramen open - hijsband van links naar rechts door de auto voeren - inhaken en hijsen maar :twisted:

Inderdaad - gewoon onder de kriksteunen zetten :wink:

Kan dat met een cabrio ook? :roll:

21 feb 2007 14:16

WdePundert schreef:
Olaf schreef:Inderdaad :arrow: ramen open - hijsband van links naar rechts door de auto voeren - inhaken en hijsen maar :twisted:

Inderdaad - gewoon onder de kriksteunen zetten :wink:

Kan dat met een cabrio ook? :roll:


Wij hebben er 2 hijsogen bij die je voor en achter in de bumper schroeft :twisted: :wink: En takelen maar.

21 feb 2007 14:18

Ik dacht gewoon het ding onder de motor op te krikken, en dan steunen onder de krikpunten langs de zijkant te zetten. Leek me net zo makkelijk.

Als je krikt onder de krikpunten kan je er geen steun meer onder kwijt. Toch ?

Peter R.

21 feb 2007 15:05

911 Carrera 3.2 schreef:
WdePundert schreef:
Olaf schreef:Inderdaad :arrow: ramen open - hijsband van links naar rechts door de auto voeren - inhaken en hijsen maar :twisted:

Inderdaad - gewoon onder de kriksteunen zetten :wink:

Kan dat met een cabrio ook? :roll:


Wij hebben er 2 hijsogen bij die je voor en achter in de bumper schroeft :twisted: :wink: En takelen maar.

Een 3.2 heeft vóór het sleepoog onder de bodemplaat zitten. Dus die bodemplaat krijg ik er nooit onderuit? :lol:

21 feb 2007 15:11

Peter R. schreef:Als je krikt onder de krikpunten kan je er geen steun meer onder kwijt. Toch ?


... onder de draagarmen wel :wink:


.... als je toch al de krik onder het blok wilde zetten ---- plankje hout tussen de krik en de plaat aan mss :roll:

21 feb 2007 15:30

Nicolò schreef:
911 Carrera 3.2 schreef:
WdePundert schreef:
Olaf schreef:Inderdaad :arrow: ramen open - hijsband van links naar rechts door de auto voeren - inhaken en hijsen maar :twisted:

Inderdaad - gewoon onder de kriksteunen zetten :wink:

Kan dat met een cabrio ook? :roll:


Wij hebben er 2 hijsogen bij die je voor en achter in de bumper schroeft :twisted: :wink: En takelen maar.

Een 3.2 heeft vóór het sleepoog onder de bodemplaat zitten. Dus die bodemplaat krijg ik er nooit onderuit? :lol:


haha, oké oké dan hangen we hem voor toch gewoon aan die 2 beuges op de deuren. :wink:

Ontopic: Ik zou hem idd gewoon opkrikken en dan voetjes onder de draagarmen plaatsen, Lijkt mij het makkelijkst.

21 feb 2007 15:39

Olaf schreef:.... als je toch al de krik onder het blok wilde zetten ---- plankje hout tussen de krik en de plaat aan mss :roll:


Zo doe ik het ook steeds. Voorkomt onnodige beschadigingen.

21 feb 2007 16:10

Waarom al dat moeilijke gedoe, koop een paar oprij steunen, niks krikken en plaatsen, oprijden en veilig.

21 feb 2007 21:22

cabrio wim schreef:Waarom al dat moeilijke gedoe, koop een paar oprij steunen, niks krikken en plaatsen, oprijden en veilig.


Zijn wij ook met een voorzichtig oog hier en daar naar aan het kijken, maar loopt de 3.2 hier niet op vast? zijn die dingen niet te stijl? anders idd misch. nog wel een betere optie, tenzij je de wielen wil demonteren.

21 feb 2007 21:32

Peter R. schreef:Ik dacht gewoon het ding onder de motor op te krikken, en dan steunen onder de krikpunten langs de zijkant te zetten. Leek me net zo makkelijk.

Als je krikt onder de krikpunten kan je er geen steun meer onder kwijt. Toch ?

Peter R.
Mijn auto is verlaagd en dan krijg er geen garagekrik onder.Ik gebruik altijd de standaard krik om de auto een paar cm omhoog te brengen totdat ik bij het andere krikpunt de garagekrik eronder krijg.
Daarna is het een piece of cake om de steunen e.d te plaatsen. :wink:

21 feb 2007 21:38

2000 gtv schreef:Mijn auto is verlaagd en dan krijg er geen garagekrik onder.

Een (4) S is standaard verlaagd. Kreeg de Aziatische krikjes-voor-weinig er ook niet direct onder.

Maar een echte krik van AC die speciaal is ontworpen voor verlaagde sportwagens: geen probleem :!: :D
Dat wil zeggen de krik is geen probleem, nu alleen nog goed 'mikken' op de kriksteun :oops: :? :wink:

21 feb 2007 21:40

Gaat net, met gewone uitlaat. Heb je een sportuitlaat met grotere diameter
loopt hij net tegen, maar stukje hout ervoor van een paar cm en uitlaat raak niet, heb het zo altijd gedaan voor ik mijn brug had.
Had daar ook zo'n (hoe heet zo'n ding eigenlijk) plat plateau met 4 zwenkwieltjes bij van Wurth met gereedschap vakjes.
Heb me zo altijd kunnen helpen.

21 feb 2007 21:43

Paul van Engelen schreef:
2000 gtv schreef:Mijn auto is verlaagd en dan krijg er geen garagekrik onder.

Een (4) S is standaard verlaagd. Kreeg de Aziatische krikjes-voor-weinig er ook niet direct onder.

Maar een echte krik van AC die speciaal is ontworpen voor verlaagde sportwagens: geen probleem :!: :D
Dat wil zeggen de krik is geen probleem, nu alleen nog goed 'mikken' op de kriksteun :oops: :? :wink:
Ik heb geen problemen met het vinden van het krikpunt.... Maar ja als wat ouder wordt ga je natuurlijk wat minder makkelijk door de knieen. :twisted: :wink:

21 feb 2007 22:38

De knieen gaan (nog) prima, maar dank voor het medeleven Erwin :P :wink:

Het probleem is om te kunnen zien, onder dat lage 'kreng' :roll: :D

21 feb 2007 23:47

een poets brug is ook makkelijk.

gr anton964
Plaats een reactie