Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
24 feb 2007 23:33
Beste mensen,
Er is mij aangeboden Xenon verlichting in te bouwen in mijn Boxster 986 voor slechts 275 Euro (all-inn). Dus in de bestaande koplampen (wit).
Loop ik hiermee een risico?
Dank voor je reactie,
PatrickS
24 feb 2007 23:43
ben er ook aan het denken en al verschillende voorbeelden gezien en allemaal goed gekomen!
dus doen zou ik zeggen maar wel pro geen gepruts.....
25 feb 2007 1:10
Wij zijn niet echt positief over achteraf gemonteerde Xenon verlichting: Te vaak lampen vervangen! Ben er vooralsnog mee gestopt om het te verkopen........
26 feb 2007 0:27
Heb vandaag setje (pilot) gekocht en wordt morgen ingebouwd.
Snel weet ik dan uit eigen ervaring of eea goed functioneert.
26 feb 2007 1:10
Hou ons wel op de hoogte.....
27 feb 2007 1:18
Heb zojuist de Xenon-kit geinstalleerd. Ziet er erg gaaf uit.
Wel moet ik even hoogte laten instellen, aangezien ik tegenliggers verblindt. Morgen even bijstellen dus.
Ik hou jullie op de hoogte indien er interessante ervaringen met mijn Xenon zijn.
03 maart 2007 23:50
Xenon is super....echt gaaf.
Werkt tot dusver uitstekend. Auto ziet er veel exclusiver uit.
20 maart 2007 11:56
Ik rij nu (in twee verschillende auto's) al ruim 250.000 kilometer rond met achteraf ingebouwde Xenon lampen. De inbouwsets in beide auto's zijn van het merk Target.
Dergelijke sets worden in de originele koplamp ingebouwd (soms moet de opening waar de originele gloeilamp doorheen ging wel iets worden verwijd, dus dan hou je je Porsche niet meer helemaal origineel en terugbouwen is dan ook moeilijk; andere sets maken gebruik van de originele opening en vormen dus de betere keus lijkt mij). Per koplamp wordt een extra omvormer gemonteerd (die de spanning van 12 volt opvoert naar een veel hoger voltage) in de kofferruimte. Bij mij zorgt deze omvormer ervoor, dat de koplamp in het begin een paar seconden knippert voordat 'ie echt aanslaat. Geen echt probleem.
Bij de allereerste set was de eerste koplamp kapot na 110.000 km, wat eigenlijk veel te snel is voor Xenon. Mogelijk heeft is er vet (of een vette vinger) opgekomen bij de inbouw, dat verkort de levensduur net als bij gewone gloeilampen heb ik me laten vertellen. Op dat moment heb ik beide koplampen tegelijk vervangen (want je krijgt anders kleurverschil links en rechts: Xenon lampen zijn eerst helblauw en worden heel langzaam iets geler van kleur). Deze auto heeft nu 200.000 km gelopen, dus er zit nog geen lamp langer in dan 100.000 km. Mijn andere auto rijdt nu 75.000 km probleemloos rond met het tweede setje Target-Xenon.
Dus ik kan je niet vertellen of de lampen veel langer dan een ton meegaan, maar wel dat het achteraf inbouwen mij uitstekend bevalt. Je krijgt meer attentiewaarde als je in het donker op de linkerbaan aan komt rijden en op donkere weggetjes heb je beduidend meer zicht.
Jelle
20 maart 2007 12:43
Ik heb enige tijd geleden ook Xenon inlaten bouwen in m'n Boxster.
Ben op zich erg tevreden met het resultaat. Een luxe uitstraling en een ontzettende berg wit licht.
Ik heb echter één probleempje met de set: één van de twee lampen slaat niet altijd in één keer aan.
Dan moet ik 2 of 3 keer het licht aan/uit doen voordat-ie aanslaat (hetgeen weer niet bevorderlijk is
voor de levensduur van de lampen).
Ik heb er al een keer een andere (nieuwe) "ballast" in laten zetten, maar nog steeds hetzelfde probleem.
Ook nog een keer een Xenon-inbouw specialist gebeld en die zei dat het aan het lampje ligt.
Iemand misschien andere ideeën hierover
20 maart 2007 12:58
ik heb ook zo'n aftermarked xenon, tot op heden nog geen enkel probleem mee gehad.. setje is van het merk meccatune (.nl)
K waarde 6000 of 6500 lijken het sterkst op het origineel..
20 maart 2007 19:55
RuudV schreef:Ik heb enige tijd geleden ook Xenon inlaten bouwen in m'n Boxster.
Ben op zich erg tevreden met het resultaat. Een luxe uitstraling en een ontzettende berg wit licht.
Ik heb echter één probleempje met de set: één van de twee lampen slaat niet altijd in één keer aan.
Dan moet ik 2 of 3 keer het licht aan/uit doen voordat-ie aanslaat (hetgeen weer niet bevorderlijk is
voor de levensduur van de lampen).
Ik heb er al een keer een andere (nieuwe) "ballast" in laten zetten, maar nog steeds hetzelfde probleem.
Ook nog een keer een Xenon-inbouw specialist gebeld en die zei dat het aan het lampje ligt.
Iemand misschien andere ideeën hierover
Zijn het originele xenonkoplampen van Porsche (met de kleine lens in de lampen)?? Zoja dan is het waarschijnlijk de starter die problemen kan geven. Dat is het zwarte of witte plastic blokje dat achter in de koplamp ingebouwd zit. Als het dit niet is, kan het de metalen stuurdoos zijn die achter op de koplamp zit. Je kan ze om te testen, de componenten wisselen van links naar rechts om te zien waar het aan scheelt. Moest je hiervan een onderdeel nodig hebben, ik heb er nog liggen (starter en stuurdoos). Starter kost bij Porsche 253 euro ex. en stuurdoos 444 euro ex. BTW; pokkeduur dus. Aan de lamp ligt het hoogstwaarschijnlijk niet. Moest je die nodig hebben, die heb ik ook nog een nieuw set liggen D2S van Philips.
Als het aftermarket xenon is, kan ik je niet verder helpen.
21 maart 2007 13:33
't Is 'n after-market Xenon setje.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.