Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
03 maart 2007 11:29
Wilde m'n accu doorladen en daarom de accu loskoppelen maar dat gaat dus niet zomaar bij een 993....gaat het alarm af....en ik kan nergens in de handleiding aanboord of in andere boeken ( king of porsche b.v.) vinden hoe ik de accu moet loskoppelen en hetevengoed stil blijft.......
heeft iemand de oplossing?
thanx,
P-J.
03 maart 2007 11:41
Je alarm kun je toch afzetten,
althans bij mij met sleuteltje in portier.
03 maart 2007 11:52
dacht iets van binnen 15 seconden na het afzetten van het contact de polen loshalen
03 maart 2007 11:57
Edit EriC4C: volledige quote direct bovenstaande post verwijderd.
Idd ws voordat de startblokkering intreedt.
03 maart 2007 14:22
Het werkt bij mij blijkbaar anders........alarm gaat nog af als ik de pool loshaal......
03 maart 2007 15:44
Dat het alarm af gaat wanneer dit op scherp staat en de accu wordt losgehaald is terecht
Je kunt bij de 993 dus alleen met uitgeschakeld alarm de accu loshalen. En vervolgens de deuren L+R met de sleutel afsluiten. Dan geen startblokkering actief, maar er valt ook niet veel te starten zonder accu
Als het bij jouw anders werkt....
Heb je soms een niet Porsche alarm
03 maart 2007 16:21
ga het proberen....alarm is standaard Porsche......zou niet durfen.....
03 maart 2007 16:27
nee.....weer die loeier.......; alarm gedeactiveerd, deuren op slot....pool los...alarm gaat af...
03 maart 2007 16:35
Ik weet dat de nieuwere wettelijke alarmen niet meer mogen beschikken over een sleutelomhet alarmaf te zetten en geen gekleurde kabels meer mogen hebben (zijn nu allemaal zwart).
Ook dat het alarmover een apparte batterij beschikt zodat deze volledig onafhankelijk van de autobatterij is.
Dit alles om het stelen van de wagen moeilijker te maken.
Bij afkoppelen van de batterij gaat het alarm steeds loeien en zolang tot de batterij van het alarm leeg is.
03 maart 2007 16:37
pay-jay schreef:nee.....weer die loeier.......; alarm gedeactiveerd, deuren op slot....pool los...alarm gaat af...
Heb zelf echt wel de accu los gehad zonder dat...
Deuren 'openen' en niet op slot doen! Accu los. Als laatste pas met de sleutel uitsluitend 'mechanisch' deuren op slot doen...
03 maart 2007 17:39
de accu hoeft niet losgemaakt te worden
03 maart 2007 20:14
Kan je niet een andere accu er met een stel (krokodil-)klemmen parallel opzetten en dan de op te laden accu los halen?
Ik zit ook wel eens te stoeien met accu's en een overijverig alarm. Meestal lukt het uiteindenlijk wel, met of zonder gehoorschade, maar afgezien van kortsluitingsgevaar moet zo'n "accu-brugje" toch kunnen!?
Leek mij altijd wel een aardige methode, ook omdat je bij die moderne bakken (non-Porsche) allemaal instellingen kwijt raakt als er geen spanning op staat
03 maart 2007 21:05
heb hem nu gejumped met 1 van m'n andere autoos maar ik moet toch met een list die batterij eruit kunnen halen zonder alarm activatie?
En generic monteur vertelde me dat eerst de plus erafhalen ook nog wel eens hielp......( heb ik nog niet geprobeerd.....)
03 maart 2007 21:11
pay-jay schreef:... eerst de plus erafhalen ook nog wel eens hielp......( heb ik nog niet geprobeerd.....)
... als je daarbij sluiting met de carroserie maakt
04 maart 2007 11:08
Degene waar ik mijn Bosch accu gekocht heb kent dit probleem ook en lost dit op door tijdelijk een druppellader aan te sluiten op de accukabels.