Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Vreemde rammel van iets dat loszit

04 maart 2007 13:39

In mijn 911 heb ik een vreemde rammel van iets dat loszit.
Als ik rem dan hoor ik iets en als ik optrek weer hetzelfde.
Het is alsof er een moertje of een veer heen en weer schuift.
Bij een bevriende 911-rijder (auto uit hetzelfde bouwjaar) is dat ook het geval.

Heb overal gezocht totdat ik een losliggend moertje vond en dacht.....joho :P , dat was het dan.
Maar nee het is er nog steeds. :evil:

Het geluidje zit ergens in de middenconsole, bij de handrem of de versnellingspook, of onder de stoel van de bijrijder.

Weet iemand wat het kan zijn???? :?:

04 maart 2007 13:48

Geef maar een hint: kan het zijn dat het witte tonnetje onder de versnelligspook versleten is, krijg je namelijk trilling in de schakelas, en die verplaatst zich zo'n beetje door de auto op de plekken die jij vernoemt.

05 maart 2007 4:13

Je moet een kratje bier ook niet tussen de stoelen zetten; zet het gewoon op de achterbank. liefst geisoleerd met een dekentje :D

Re: Vreemde rammel van iets dat loszit

05 maart 2007 21:51

Han Rosch schreef:Bij een bevriende 911-rijder

:lol: :wink:

Ik heb momenteel mijn bijrijdersstoel er nog niet in zitten, dus ik zal even wachten met het monteren hiervan, zodat ik eens kan kijken of ik het zonder ook hoor. Het kan nog even duren, maar ik laat het nog weten.

05 maart 2007 22:18

cabrio wim schreef:Geef maar een hint: kan het zijn dat het witte tonnetje onder de versnelligspook versleten is, krijg je namelijk trilling in de schakelas, en die verplaatst zich zo'n beetje door de auto op de plekken die jij vernoemt.

Die ken ik ook van de 3.2.
Maar treedt op bij accelleratie, uitsluitend :!:

rateltje

05 maart 2007 22:34

Hi DoubleG,

Goed om van je te horen. :wink:
Ben je de auto aan het reviseren of nieuwe bekleding?

Hoor graag van je of je het rammeltje nog hoort voordat je je bijrijdersstoel monteert. Keep in touch.

rammel

05 maart 2007 22:36

Hoi Paul,

Uitsluitend bij acceleratie zeg je.
Dus niet bij remmen?

Re: rateltje

05 maart 2007 22:49

Han Rosch schreef:Ben je de auto aan het reviseren of nieuwe bekleding?

Dat kun je hier lezen :wink:

05 maart 2007 22:51

Ik ken het geluid wat Paul bedoeld, maar dat is niet het geluid wat jij bedoeld. Volgens mij zit het echt in de stoelrail.

05 maart 2007 22:55

Is het dan zo'n los kogellagertje waarover de rails schuift :roll:

05 maart 2007 23:07

Het zou best een los kogeltje kunnen zijn. Ik laat het weten als ik eruit ben.

'rammel

05 maart 2007 23:09

Het is vreemd.
Maar Guido... hebben dan alleen onze twee Porsches uit 86 hetzelfde probleempje?
Waar zijn die ander 911's uit dat jaar.

Mannen laat wat van je horen. Wie heeft of had het ook?

05 maart 2007 23:12

Volgens mij ligt het er ook nog aan in welke stand de stoel staat. In de uiterste standen hoor je het dacht ik niet.

05 maart 2007 23:17

Ik heb ook een '86, maar heb het probleem niet :D

05 maart 2007 23:19

Lucky bastard :twisted: :wink:

16 maart 2007 19:51

Hoi Robbert, voordat ik mijn bijrijdersstoel er weer in heb gezet heb ik hem eerst eens goed vanonderen bekeken. Het geluid wat wij beiden hebben komt echt uit de stoelgeleider. Als ik met een zaklampje tussen de geleider in schijn zie ik daar iets van 4 of 5 kogeltjes zitten waar de beide rails mee over elkaar schuiven. Waarschijnlijk zal er een van deze kogeltjes in de loop der jaren wat meer speling hebben gekregen dan dat de bedoeling is en tijdens optrekken of remmen hoor je deze dan naar voor of naar achter rollen. De rails zijn niet open te maken, dus om het "probleem" te verhelpen zou je deze moeten vervangen. Ik laat het in ieder geval maar zoals het is :wink: .

16 maart 2007 21:50

Lekker dotje vet ertussen proppen en kogeltje zal ook niet meer rollen. :wink:

17 maart 2007 6:25

Als ik met een zaklampje tussen de geleider in schijn zie ik daar iets van 4 of 5 kogeltjes zitten
Kun je daar een foto van maken?
Ik dacht dat een soort rol in zat.

rammel

20 maart 2007 14:44

Dank Guido, dan weten wij nu waar het aan ligt. Gelukkig niets ernstig dus.
Ik ga dat voorstel van Wim ook maar eens proberen. Thanks.

Hoe vordert je Porsche?
Als ie klaar is dan kom ik hem een keertje bewonderen en gelijk naar de wolk van een baby kijken.

20 maart 2007 21:06

NordRack2 schreef:Kun je daar een foto van maken?

Helaas niet, de stoel zit er inmiddels weer in en ik denk niet dat ik daartussen had kunnen scherp stellen. Het zaklampje zat eigenlijk al in de weg als ik er nog maar tussen wilde kijken :lol: .

@Robbert, op wat details na is hij klaar, dus van de zomer kunnen we nog wel eens een keer afspreken, misschien in combinatie met een micro-zeeland-meeting?

12 jun 2022 20:54

In mijn linkerdeur zat een rammel die eerder leek op een "knak" als ik bijvoorbeeld wat harder optrok of over een slechte weg reed. Tijdens mijn rit naar Karlsruhe via Elferrooms.de (ander draadje) hoorde ik de "knak" steeds vaker. Vandaag maar eens de P naar buiten gereden en eerst gewassen (vliegen verwijderd - velen) om vervolgens maar eens de portierbekleding te verwijderen. Door bovenop de deur bij het raam met een vuist te bonken kon ik de rammel (of knak) reproduceren. Uiteindelijk gevonden, het bleek een inbusbout te zijn in het raammechanisme. Heeft paar jaar geduurd maar nu rij ik weer rammelvrij. En iedereen op dit forum weet hoe fijn dat is :drive:

12 jun 2022 22:58

Een inbusbout? Die zat los? Of was die er uit gevallen?

13 jun 2022 7:42

Stof jij ff na 15 jaar stilte even een draadje op het PF af :res: :lol:

Rob69 schreef: Heeft paar jaar geduurd maar nu rij ik weer rammelvrij.

Fijn dat je dat losse boutje hebt gevonden :thumleft:

15 jun 2022 20:47

Haha Olaf hoe vaak heb jij geschreven "gebruik de zoekfunctie" :mrgreen:
welnu bij deze :salut:

En, on topic - de bout zat los maar lag niet los.

06 jul 2022 21:42

[quote="Olaf"]Stof jij ff na 15 jaar stilte even een draadje op het PF af :res: :lol:

Misschien een teken dat we een vast forumtopic missen?
Rammeltje v/d week :mrgreen:
Plaats een reactie