Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
07 maart 2007 23:24
Aangezien ik een nieuw alam wil laten monteren, vroeg ik me af welk alarm jullie hebben, wat jullie ervaringen zijn, bevindingen en wat deze (evt.) gekost heeft met inbouwkosten...
nuttige tips of inbouwbedrijven die aan te bevelen zijn, zijn ook welkom !!
07 maart 2007 23:34
Een goed alarm, was een verplichting bij de verzekeraar om deze te laten installeren.
08 maart 2007 1:44
ons alarm was volgens mij al niet meer origineel en nu ook kapot. hij gaat om de 20 seconden af niet echt leuk als je voor het stoplicht staat
08 maart 2007 2:37
SCM klasse 3 is niet nodig. Klasse 1 in combinatie met een nachtclausule is vaak ook al voldoende, mits je een garage hebt natuurlijk.
08 maart 2007 8:55
Ik zou het toch bij het originele P alarm houden. Als jij bij Ekris te Duiven langs gaat, dan lezen ze hem uit en vervangen de kapotte onderdelen. Wat SCM betreft. De verzekerings maatschappijen worden steeds strenger. Dat betekent dat zij meer en meer eisen stellen aan het alarm en een geldig certificaat.
08 maart 2007 10:03
Laat je niet (ver)leiden door opmerkingen hier over eisen die verzekeringsmaatschappijen
zouden stellen, maar vraag bij
jouw verz.mij. na waar
het alarm van jouw auto volgens de polisvoorwaarden aan moet voldoen.
Laatst bijgewerkt door
EriC4C op 08 maart 2007 10:04, in totaal 1 keer bewerkt.
08 maart 2007 10:04
Originele Porschealarm & een naderhand ingebouwd Texalarm ....
Ben zelf heel erg tevreden over de Texalarm systemen
Of je 'n SCM/TNO alarm naast het originele Porsche alarm nodig hebt - hangt van de soort verzekering af en van de maatschappij waar je deze afsluit ...
Dat kan varieren van klasse I (startonderbreker) tot aan Klasse V (of VI
)
Zoals hier boven al aangegeven is dan vaak 'n geldig certificaat nodig - dwz
deze krijg je bij inbouw - daarna elk jaar 'n (gratis) test van net systeem door het inbouwstation (garantie) en na 3 jaar 'n soort van Alarm-APK
krijg je 'n verlenging op het certrificaat met mogelijkheid van steekproef
08 maart 2007 10:07
Heb net het aftermarket k3 alarm er weer UIT laten halen, mede op advies van PCG.
Bij een 993 zijn er volgens hen vaker problemen mee, de bekendste het snel leeglopen van de accu.
Er zit nu een soort k2 alarm in met originele Porsche onderdelen.
Of het geholpen heeft weet ik nog niet, dat zit nog in de testfase.
Voor mijn verzekering is k2 voldoende, met een verklaring van Porsche dat e.e.a. gelijkwaardig is.
08 maart 2007 10:26
Ik heb in mijn cabrio het org.Porsche alarm zitten, en hen bij het verzekeren hiervan en taxatie geen enkele hinder aan ondervonden.
Is gewoon all-risk verzekerd zonder eigen risico, met uitzondering van kap (vandalisme) gebeurd dit bij een ongeval is de kap wel verzekerd.
08 maart 2007 11:36
Mijn verzekeringsmaatschappij (Multisafe) stelt een alarm klasse 3 verplicht met SCM-certificaat.
Dus een origineel Porsche-alarm is niet voldoende....
Ik vind het interessant te weten wat ik moet laten monteren, gezien jullie bevindingen, aangezien ik op het punt sta een nieuw alarm in te laten bouwen.
Maar voel zelf ook wel wat voor een texalarm hierin.
Iemand ervaring met een alarm van het merk Autron ??
08 maart 2007 11:50
Upgrade van je bestaande alarm met een upgrade-setje naar SCM klasse III. werkt al 2 jaar perfect en was niet duur. Merk van de upgrade is bij mij GT.
08 maart 2007 12:41
Orgineel Porsche, met upgrade van II naar III.
08 maart 2007 12:53
Cabrio Wim, maar ben jij verzekerd als ik vragen mag.
08 maart 2007 13:00
Niet echt verstandig om dat hier neer te zetten.
Diegene die dat willen weten om minder goede bedoelingen kunnen ook meelezen
08 maart 2007 13:27
911-lover schreef:Niet echt verstandig om dat hier neer te zetten.
Diegene die dat willen weten om minder goede bedoelingen kunnen ook meelezen
Wat word hier precies mee bedoelt.......
08 maart 2007 13:29
Nicolò schreef::?:
964Cee-4 schreef:911-lover schreef:Niet echt verstandig om dat hier neer te zetten.
Diegene die dat willen weten om minder goede bedoelingen kunnen ook meelezen
Wat word hier precies mee bedoelt.......
Doe ik eens mijn best om zuinig te quoten...
08 maart 2007 13:31
excuus.... had ik nog nie gezien
08 maart 2007 13:32
Dat de profi's die geinteresseerd zijn in je/jullie wagen(s) het veel handiger hebben als ze weten welk soort alarmer in een wagen zit.
Met de voorkennis van het soort alarm verkorten ze enorm hun tijd om je wagen mee te nemen.
Mijn broer (heeft in de alarmbranche gezeten) kan , als hij weet welk alarm er in zit , binnen de halve minuut je wagen open krijgen en starten zonder dat het alarm heeft afgegaan (meerdere male zelf gezien inclusief bij mijn eigen wagen).
08 maart 2007 13:34
Aha dat verklaart een hoop....
ik heb een Yakimoto-alarm in mijn 911 met 220V op de deurklinken... kijken of ze nu nog zin hebben langs te komen
08 maart 2007 13:35
Elk alarm heeft een achterdeurtje
Bij mijn wagen werd met een ijzerdraad eerst de motorkap opengedaan en sensor ingedrukt gehouden om zo aan de module te komen zonder dat het alarm afging .
Laatst bijgewerkt door
911-lover op 08 maart 2007 13:37, in totaal 1 keer bewerkt.
08 maart 2007 13:37
Hmmm.. mijn 911 willen ze echt nie meenemen hoor....
Dus heb niets te vrezen....
08 maart 2007 13:48
Koen-de-inbraak-adviseur schreef:Bij mijn wagen werd met een ijzerdraad eerst de motorkap opengedaan en sensor ingedrukt gehouden om zo aan de module te komen zonder dat het alarm afging .
Bedankt he. Ga het meteen effe proberen
Over verstandig gesproken....
08 maart 2007 13:53
@ Koen
Wellicht een toppic starten "how to" ..........
kun je geld mee verdienen.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.