08 maart 2007 0:48
08 maart 2007 9:39
08 maart 2007 9:50
RuudV schreef:Concrete vragen (voor degenen die zelf ervaring hebben met Protech-behandeling)
08 maart 2007 10:02
08 maart 2007 10:07
08 maart 2007 13:05
John4S schreef:6 uur is niet te snel...................
Waar heb je het laten doen ????
Aan je avatar te zien bezit je een sealgrau Boxster...........die moet er super glimmend uit zien na een behandeling.........
Velgen Protech is imo weggegooid geld..................
Jongens die mijn auto in 2005 hebben gedaan waren uit Gent (Be) puike jongens.
John
08 maart 2007 13:08
08 maart 2007 13:39
08 maart 2007 14:02
Beltar schreef:Akkoord: toffe gasten uit Gent
Niet akkoord:
de behandeling van de velgen heeft zeker zin: na 2 jaar zijn mijn sportdesigns nog even makkelijk te reinigen met de hoge druk en zonder wrijven
08 maart 2007 22:08
ziet er lekker profesioneel uit zo op de knieen om een porsche heen "kruipen". Zo krijg je een auto nooit perfect gepolijst.Ik bezit zelf een autopoetsbedrijf en wij hebben in ieder geval fatsoenlijke poetsbruggen om de auto op oog hoogte te behandelen.John4S schreef:
08 maart 2007 22:31
addie schreef:[] ziet er lekker profesioneel uit zo op de knieen om een porsche heen "kruipen". Zo krijg je een auto nooit perfect gepolijst.Ik bezit zelf een autopoetsbedrijf en wij hebben in ieder geval fatsoenlijke poetsbruggen om de auto op oog hoogte te behandelen.
08 maart 2007 23:30
08 maart 2007 23:41
08 maart 2007 23:43
carlito 71 schreef:hi,
de wasstraatkrasjes (of "webbing" zoals ze dat noemen) kun je er zelf met gemak uit krijgen. Meguiars heeft hier geweldig spul voor:
Auto wassen met Softwash gel (7 euro); is niet agressief.
Quick Clay Detailing System met spuitfles (25 euro); om teer en andere delen uit je lak te krijgen.
Step 1 - Deep Crystal Paint Cleaner (12 euro) voor het laatste vuil wat er met de claybar niet uit je blanke lak gaat.
STEP 2 – Deep Crystal Polish (12 euro) voor de "natte glans", oftewel "nieuwe auto look"
STEP 3 - Deep Crystal Carnauba Wax (12 euro) natuurlijke was, welke je blanke laklaag beschermt en superglad maakt. Hierdoor hecht nieuw vuil ook niet zo snel.
Je kunt de step 3 er een uurtje op laten zitten voordat je het uitpoetst. Als je klaar bent ziet het er echt super uit. Geen webbing meer, dus je kunt ook op zonnige dagen je auto showen.
Gebruik wel de applicators van Maguiars, en niet een goedkoop doekje of spons..
The Ultimate Wash Mitt (om de softwash te gebruiken)
High Tech Applicator Pads (voor elke step een aparte pad gebruiken)
Voor 100 euro en een halve dag werk ben je dan weer helemaal klaar.
08 maart 2007 23:46
08 maart 2007 23:53
09 maart 2007 10:42
addie schreef: ziet er lekker profesioneel uit zo op de knieen om een porsche heen "kruipen". Zo krijg je een auto nooit perfect gepolijst.Ik bezit zelf een autopoetsbedrijf en wij hebben in ieder geval fatsoenlijke poetsbruggen om de auto op oog hoogte te behandelen.
09 maart 2007 20:04
natuurlijk kan ik dat.waar het om ging de krassen, die zijn er ten alle tijden uit te polijsten geen enkele discussie over mogelijk.Echter is dat een moeilijke klus vooral als het een donkere kleur betreft.Als je zorgvuldig wil polijsten moet je echt een poetsbrug hebben, ik begin er niet aan zonder want je kunt gewoonweg niet alles egaal raken als je op de knieen zit.Bijkomend feit is dat je alles goed kunt beoordelen als je op ooghoogte lans de auto heen kunt kijken en ook van onder naar boven dat je de spiegeling van de tl verlichting als lichtpunt gebruikt(moeilijk uit te leggen maar meer zoals restylers ook gebruik maken van tl verlichting).horn schreef:bedrijf in dit geval. op lokatie in ieder geval. en bakker radder heeft geen poetsbrug.
@ addie: kan jij als professional de topicstarter geen tips geven over wasstraat krassen?
09 maart 2007 20:53
09 maart 2007 20:54
09 maart 2007 21:36
polijsten doe je niet met een poetslap maar met een polijstmachine.zuugnap schreef:hmm zelf polischen is nog beter
heb wel eens gevraagd aan zo'n medewerker
of hij zelf ook zn auto deed...
hij knikte ontkennend
dus hou geld in zakje en zelf de poetslap pakken
08 mei 2007 11:06
08 mei 2007 15:43
Riccio4S schreef:..... over Protech:
- zo'n behandeling moet 2-3 jaar actief blijven. Is er niet geldverspilling om zo snel opnieuw onder de spons te gaan?
- 850 euro gevraad: is dat echt te duur?
- hele dag bezig: een kont in 10 minuten en de hele kar in een dag, wat een verschil!
- polijsteren van tevoren is niet inclusief in dat prijs, moet apart betaald worden.....
kortoom, wat denken jullie evan?
08 mei 2007 15:57