RSE, ik ben zelf op dit moment een stel semi-kuipstoeltjes in aan het bouwen in de 928, in combinatie met een verlaagd montagevlak voor de stoelen, alhoewel ik vermoed dat dat tweede aspect voor jou niet interessant is. (bij ons is hoofdruimte namelijk een enorme issue, ik ben 1.80 en kwam al zowat tegen het dak).
Wat je moet doen is vrij simpel (maar in de uitvoering luistert het allemaal ERG nauw).
Als je het montagevlak vd stoel niet hoeft te verlagen is het behoorlijk recht toe recht aan en hoef je alleen een vierkant frame te maken van stafmateriaal, of 2 stevige profielen die je uit plaatstaal/aluminium kan maken. Als je geluk hebt dan kun je de stoelrails op de originele punten monteren (mits het frame er dan bovenlangs kan), dan het frame erop, en daar de stoel weer op. Zo heb je minimaal werk aan de rails en kun je ze origineel houden.
Als dat niet past dan moet je de originele rails moeten verbouwen (als er een koppeling tussen zit) en eerst het frame monteren, en daar de 2 rails op. Het zit er dan ook dik in dat je 2 gaten moet boren in de rails zodat je je nieuwe stoel daarop kan monteren.
Waar je wel op moet letten is dat je de rails exacat parallel monteert! Het beste is om 1 goed vast te schroeven (zo recht mogelijk uiteraard). Vervolgens moet je 1 schroef van de ander redelijk vast draaien en wel degene aan die kant dat je de rails hebt geschoven (rails eerst naar achter, dan dus de achterste schroef). Daarna de stoel naar de andere kant schuiven (dan lijnt die losse zich uit tov de vaste), en als laatste de boel helemaal vastdraaien (uiteraard als allereerst die losse schroef!).
Waar je ook op moet letten is dat je die rails niet tordeert. De kleinte beetje torsie over de lengte en je krijgt ze niet meer van hun plaats. Wat bij mij heel goed werkt is kleine rondje stukjes rubber tussen het frame en de rails leggen (aan weerszijden van elke bout strak ertegenaan, op de verbindingslijn tussen de bouten) : hierdoor leg je de hoek van de rails niet vast ten opzichte van het frame (dit doet de stoel namelijk al!)
Bij ons was het probleem dat we geen hoofdruimte hadden dus heb ik die 2 profielen 2,5 centimeter naar beneden laten zakken tussen de originele montage punten. Gevolg was dus dat we alles tussen de 2 rails eruit moesten slopen. Bijkomend probleem was dat het erop leek dat die rails vroeger echt ontzettend bagger werden gemaakt want eenmaal gemonteerd liep alles donders stroef (ook nog voordat we de oude stoelen hadden gedemonteerd). Ons conclusie was dan ook dat die motoren zo ontzettend lomp zijn omdat ze al die wrijving moeten overwinnen.
Ziehier ons plan:
1 stoel zit er al 2 weken in (met heel veel pijn en moeite en hij loopt zo stroef dat hij niet verstelbaar is), maar de tweede gaat al een stuk beter.
Ik moet nu alleen nog even snel de boel afmaken want ik moet straks weg, als je vragen hebt stel ze gerust