Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
05 apr 2007 12:27
Nadat iemand achteruit tegen mijn 911SC uit 1982 gereden was, was het voor de reparatie nodig ook de voorruit te demonteren, die daarbij prompt knapte. Bij het herplaatsen van een nieuwe (Sigla) ruit gebeurde dat opnieuw. Weer een nieuwe ruit besteld. Als je deze in de sponning legt, past hij goed. Als hij echter in de rubbers geplaatst wordt wijkt hij midden boven(!), waarschijnlijk omdat er onderin een van de hoeken van de A-stijlen wat spanning zit, t.g.v. een aanrijding in het verleden(?).
Omdat er onderin de sponning, maar een kleine opstaande rand aanwezig is en er weinig ruimte tussen het dashbord en de sponning over is, heeft de ruitenspecialist (Novus in dit geval, maar dat doet et niet zo toe) een rubber met een andere rand aangeraden. Het probleem lijkt hiermee echter niet opgelost.
De betreffende autoschade monteur heeft 40 jaar ervaring, ook met dergelijke niet-gelijmde ruiten. Heeft er iemand suggesties over het juist monteren van de ruit. Of een montagevolgorde?
05 apr 2007 12:33
Misschien die van Carglas gebruiken.
Ik heb ergens hier gelezen dat die iets te klein zijn.
Bij andere wagens zou sit tot lekkages kunnen lijden. Bij jou misschien tot een perfecte pasvorm
05 apr 2007 12:52
911-lover schreef:Misschien die van Carglas gebruiken.
Ik heb ergens hier gelezen dat die iets te klein zijn.
Bij andere wagens zou sit tot lekkages kunnen lijden. Bij jou misschien tot een perfecte pasvorm
Heb ik inderdaad ook gelezen.
Volgens mij is de (ruit)verzekering aan Novus gebonden, dus dan kan je dat niet zomaar kiezen. Overigens had ik ook last van de genoemde lekkage, dus of dat de oplossing is?
05 apr 2007 13:09
Kijk daar van op
Heb diverse malen de ramen verwisseld, wanneer je het raam in de sponning ligt zie het snel genoeg
Ook wel eens van een schade 911 gedaan en weet dat je heel wat speling hebt
Lekker een nieuw rubber gebruiken en wat groene zeep
Moet lukken
05 apr 2007 13:21
Frank SC schreef:.........!), waarschijnlijk omdat er onderin een van de hoeken van de A-stijlen wat spanning zit, t.g.v. een aanrijding in het verleden.............(?).
Mss een keer op een uitrichtbank??Kan krom/scheef zijn,zijn je deurnaden wel gelijk??
05 apr 2007 13:30
Als je hem in de sponning legt zonder rubber wijkt hij niet, maar met rubber wel
Gebruik wel een nieuw rubber als je de ruit erin trekt en goed invetten, vergeet ook niet de sierlijst er eerst in te zetten voor de ruit erin trekt.
Ruit heel goed centreren en dan trekken maar, moet zonder problemen lukken.
05 apr 2007 14:49
hallo
toevallig gisteravond de vooruit in de porsche getrokken.
ik heb een nieuw rubber gebruikt.de ruit zat er in 20 minuten in.
doe het rubber rond de ruit. spuit dit in met de spuitbussen die hier voor in de handel zijn.
geen vasaline en dat soort rommel.
vasaline blijft in de sponning zitten en daar gaat rommel en stof en zand aan zitten.waardoor naar een tijdje het rubber door de lak kan schuren.
leg een koort in het rubber met boven en onder een lus.
leg de ruit in de sponning deze valt er mooi in.als het goed is.
spuit ook de sponning in.begin aan de onderzijde van het raam .
als de onderzijde zit dan van boven verder naar beneden anders om hoef je niet te proberen want dat loopt fout.
heb ook de achteruit van de targa gisteren geplaatst dat is pas een klote klus.we zijn 2 uur bezig geweest om het rubber rond de ruit tekrijgen en een half uur om hem er in tetrekken.wat een stug rubber is dat.
als het niet lukt laat je het maar horen.
gr anton964
15 apr 2007 19:59
anton964 schreef:begin aan de onderzijde van het raam .
als de onderzijde zit dan van boven verder naar beneden anders om hoef je niet te proberen want dat loopt fout.
Ik ben bij de mijne juist wel van boven begonnen. Als ik vanonder begon bleef het rubber niet achter de sponning zitten in de hoeken. Dus het hoeft echt niet fout te lopen
15 apr 2007 20:57
ja ik heb het bij de porsche garage na gevraagd en zo ook gedaan.
dit ging prima.
er moet lichte druk op de ruit worden gezet op de plaats waar je met je koort trekt.
onder heb je ook minder ruimte om tetrekken omdat het dashbord daar zit.
ieder zijn manier he.
gr anton964
27 apr 2007 14:18
Frank SC schreef:911-lover schreef:Misschien die van Carglas gebruiken.
Ik heb ergens hier gelezen dat die iets te klein zijn.
Bij andere wagens zou sit tot lekkages kunnen lijden. Bij jou misschien tot een perfecte pasvorm
Heb ik inderdaad ook gelezen.
Volgens mij is de (ruit)verzekering aan Novus gebonden, dus dan kan je dat niet zomaar kiezen. Overigens had ik ook last van de genoemde lekkage, dus of dat de oplossing is?
Nou inmiddels heb ik de SC terug en ik kan het als leek al zien: Novus heeft er een rommeltje van gemaakt. Het oude rubber is gebruikt (25 jaar oud), omdat de nieuwe niet zou passen. Het sluit op het dak niet eens aan, dus op het oog al niet waterdicht. Ze hebben de zwarte aluminium sierlijst met 'weerhaak' niet gebruikt, maar er een rubberpees in gedaan. Als ik, lichtjes' in de hoeken druk, zie ik de ruit bewegen en het rubber omhoog komen. Deze druk op de voorruit zal tijdens het rijden ook zeker optreden (hoewel ik natuurlijk, net als jullie, nooit boven de 120k/u kom). Bovendien is er zo te zien gekit, behalve midden bovenin waar de einden van de pees bij elkaar komen en er een gat is van 5mm. Hier en daar komt de pees er nu al uit (20km gereden). De SC gaat nu naar een echte specialist. Het schijnt, volgens hun dat i.v.m. de ruimte onderaan, bij het dashboard de blaasopeningen(?) gedemonteerd moeten worden, dus dat zal de truuk zijn (al met al een uurtje of 4 werk).
28 apr 2007 12:51
Als de oude ruit er uit is en oude kit verwijderd, ligt hij er zo in; dat kan nooit 4 uur werk zijn.
Maar je moet wel een nieuw raamrubber gebruiken en het rooster van het dashbord loshalen, geeft wat meer ruimte.
Dat je een ruit in het rubber ziet bewegen als je vanuit de binnenkant duwt is logisch en hoort ook zo; maar de ruit moet wel goed in de sponning zitten met een goed aansluitend rubber rondom.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.