Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
05 apr 2007 12:41
Ik heb vorig weekend de porsche van buiten eens goed schoongemaakt. Alleen de moter ben ik nog niet blij mee.
Heeft iemand ervaring met het schoonmaken van het schoepenrad en andere onderdelen. Vooral dit schoepenrad is grauw grijs en niet mooi een kleur..
Ik heb al vaker eens de hogedrukreiniger op de draaiende motor gezet, zonder echt briljant succes. (natuurlijk niet op de electrische onderdelen)
05 apr 2007 13:29
paul3.2 schreef:(...)de hogedrukreiniger op de draaiende motor gezet
Hmmm, met dit resultaat zeker:
On-topic: Ik ben erg benieuwd naar de reacties, want dat klusje wil ik op de mijne ook binnenkort doen. De poetsspullen die ik heb werken niet op de ventilator.
05 apr 2007 14:21
om de ventilator op te knappen zal je 'm moeten uitbouwen
05 apr 2007 15:03
Motip

M'n vrouw had nog een flesje nagellak over
05 apr 2007 15:51
als je dit goed wil doen ben je wel een dag bezig. hoge druk reiniger ben ik niet zo'n voorstander van.
hier staat wel een goede how too
http://www.pelicanparts.com/techarticle ... rner-6.htm deel 1
http://www.pelicanparts.com/techarticle ... rner-7.htm deel2
05 apr 2007 16:14
Als je het mooi wilt hebben moet je hem uitbouwen, dan met zilverzand stralen, gronden, schuren en spuiten in de kleur die je wilt.
05 apr 2007 16:21
Gebruik een goede ontvetter voor motorruimtes (bijvoorbeeld van Valma oid) pak een plantenspuit (eentje liefst onder druk, die je moet oppompen) en dan lekker gaan kliederen.
Gewoon afspoelen met een gietertje. Zo doe ik het ook, blijven belangrijke componenten onbeschadigd door water maar gaat wel een uurtje of 2 inzitten
06 apr 2007 2:57
paul3.2 schreef:Heeft iemand ervaring met het schoonmaken van het schoepenrad en andere onderdelen. Vooral dit schoepenrad is grauw grijs en niet mooi een kleur..
Ik heb een tijdje geleden de fan met omhulsel uitgebouwd om de koolborstels van de dynamo te vernieuwen. Toen heb ik gelijk de fan en omhulsel schoongemaakt met Belgom ALU (handmatig).
Zo zag hij er eerst uit:
Ik zal nog wel een plaatje posten zoals het er nu uitziet.
06 apr 2007 7:43
ook aan de achter zeide de oneffenheden er uit geschuurd?
destijds wel gedaan en geballanseerd. echter de gene die in nu gedaan heb gewoon weer netjes gespoten, wel de oneffenheden van het gieten er uitgehaald (teminste zitten er in de oude types in).
Respekt voor je werk, wel benieuwd nu naar de faeutous
06 apr 2007 10:22
[quote="Olaf"]
Met welke tandpasta is dat...

is prodent gel ook goed??
06 apr 2007 10:31
Die tandenborstel duidt er zeker op dat als het weer blinkt , de bestuurder van de P met de Permagrin kan rondrijden en je hiervoor natuurlijk je tandjes moet gepoetst hebben
Laatst bijgewerkt door
911-lover op 06 apr 2007 10:32, in totaal 1 keer bewerkt.
06 apr 2007 10:31
paul3.2 schreef:Olaf schreef:
Met welke tandpasta is dat...

is prodent gel ook goed??
Eerder met Cif
Nee maar WD-40 en Commandant 4 werkt prima

Zeker voor wat neerslag op de fan etc werkt toppie.
06 apr 2007 11:39
NordRack2 schreef:Toen heb ik gelijk de fan en omhulsel schoongemaakt met Belgom ALU (handmatig).
Belgom Alu idd een topspulletje om corrosie te verwijderen en niet alleen op alu maar ook op chroom en ijzer enz.
Wat ik me alleen afvraag omdat ik mijn omhulsel van de ventilator ook wil schoonmaken, is of er een soort van coating opzit. Die van mij is een beetje goudgeel van kleur met nu dus wat bloemkolen erop.
Gewoon schoonpoetsen of toch oppassen dat je de coating niet beschadigt?
06 apr 2007 12:56
je kan 'm wel polijsten, maar dat blijft niet lang mooi
binnen de kortste keer ziet het er dan weer net zo uit als voor je begon
mooiste is om het te poedercoaten (evt. blank)
dan wel opletten dat de laag er niet te dik op gaat, anders loopt de ven niet meer vrij in de ring
06 apr 2007 20:16
What about annodiseren of is dat schrikbarend duur? Kan je het wel een mooi kleurtje geven!
06 apr 2007 23:30
Gaat dat wel? Ik meende dat de ventilator van een Aluminium/Magnesium legering was. Niet iets wat je zo kunt anodiseren volgens mij.
Poedercoaten is een oplossing
07 apr 2007 0:20
Ik dacht ze ook wel eens verchroomd/vernikkeld gezien te hebben. Geeft wat mij betreft een beetje een hoog blingbling gehalte.
07 apr 2007 22:54
Voor:
Na:
Zoals je ziet is het niet de super-bling-bling en dat hoeft van mij ook niet. Ik heb hem eerst met fijn (nat) schuurpapier gedaan en daarna met het voornoemde ALU goedje. Ik ben blijkbaar ook stukken vergeten
Laatst bijgewerkt door
NordRack2 op 07 apr 2007 23:08, in totaal 1 keer bewerkt.
07 apr 2007 23:01
Ziet er goed uit.
Van mij hoeft het ook nooit bling-bling. Als het er gewoon brandschoon uitziet vind ik het al helemaal prachtig.
08 apr 2007 10:21
Gewoon snel het schoepenrad uitbouwen, grondig afschuren en enkele dunnen lagen grondlak - daarna 'bakken' in de oven van je vrouw - enkele dunne lagen lak (ik heb zilveren velgen-lak gebruikt, aangezien deze nogal goed houdt) - terug bakken - enkele lagen vernis en nogmaals bakken...nu is madam al aardig boos aan 't worden!
Als het schoepenrad eruit is kan je vrij eenvoudig het omhulsel ook wat oppoetsen
Ideaal is natuurlijk deze ook demonteren en hetzelfde proces als hierboven volgen (met gevaar voor echtscheiding!!!)
Doe dit 1x per 2 jaren en je hebt steeds een prachtige motor.
08 apr 2007 10:43
Is het eenvoudig om de fan eraf te halen? Ik heb me er nog niet zo in verdiept maar tips voordat je gaat schroeven zijn altijd handig.
08 apr 2007 20:01
Red Cabriolet schreef:Is het eenvoudig om de fan eraf te halen?
valt wel mee
't is een beetje lastig om bij de bedrading achter op de dynamo te komen
kijk effe op pelican parts, daar staat een "how to"
08 apr 2007 20:10
johan123m schreef:Gewoon snel het schoepenrad uitbouwen, grondig afschuren en enkele dunnen lagen grondlak - daarna 'bakken' in de oven van je vrouw - enkele dunne lagen lak (ik heb zilveren velgen-lak gebruikt, aangezien deze nogal goed houdt) - terug bakken - enkele lagen vernis en nogmaals bakken...nu is madam al aardig boos aan 't worden!
Als het schoepenrad eruit is kan je vrij eenvoudig het omhulsel ook wat oppoetsen
Ideaal is natuurlijk deze ook demonteren en hetzelfde proces als hierboven volgen (met gevaar voor echtscheiding!!!)
Doe dit 1x per 2 jaren en je hebt steeds een prachtige motor.
Net zoals verdere motoronderdelen en velgen in de vaatwasmachine

Vragen om een scheiding
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.