Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
11 apr 2007 15:13
Naar aanleiding van de topic "Alarm 964 carrera 4 , P-serie 1992" van wjkranendonk wil ik nog even reageren daar ik met een vergelijkbare situatie heb gezeten en behoorlijk gefrustreerd was dat ik totaal niets meer kon. Auto laten staan (midden in de nacht en met de taxi naar huis) om vervolgens de volgende dag de auto te laten maken. (inmiddels ook lid ANWB wegenwacht geworden)
Ik heb mogelijk geen origineel Porsche alarm maar tijdens de reparatie heb ik meteen een noodsleutel (soort chipsleutel) laten inbouwen waarmee in de toekomst bij een vergelijkbare situatie altijd het complete systeem kan worden uitgeschakeld en de auto met twee sleutels tegelijk kan worden gestart.
Voor minder dan 100 euro kan je een hele hoop frustratie besparen.
11 apr 2007 16:07
Dit begrijp ik niet goed, maar dat zal wel aan mij liggen. Kan iemand dit verduidelijken?
11 apr 2007 17:43
Er is word dan een extra lus gelegt die het alarm dan omzeilt, heb ik op mijne ook zitten. (geen startonderbreker meer en geen alarm)
Alleen ik heb een digisleutel die ik in moet klikken en kan dan gewoon starten.
11 apr 2007 17:45
Bedankt, Wim.
11 apr 2007 18:09
.... volgens mij vervalt daarbij wel de TNO/SCM certificering
11 apr 2007 18:14
Wim, bedankt voor de uitleg.
Ik bedoelde inderdaad "met twee sleutels starten" de normale sleutel en de digisleutel.
V.w.b. het vervallen van de certificering klopt niet daar ik na reparatie en inbouwen noodsleutelslot opnieuw een certificaat heb gekregen (TNO/SCM)
11 apr 2007 18:44
Inderdaad geen probleem bij verzekering.
11 apr 2007 20:58
Alfred schreef:V.w.b. het vervallen van de certificering klopt niet daar ik na reparatie en inbouwen noodsleutelslot opnieuw een certificaat heb gekregen (TNO/SCM)
... dan hebben ze IMO of de sleutel aangepast of de regeltjes (weer) veranderd
12 apr 2007 11:20
Ik zou niet weten waarom zo'n sleutel niet zou mogen daar het om een chipsleutel (met speciale code) gaat die optioneel bij ieder kwaliteitsalarm te verkrijgen is.
Het is naar mijn idee veiliger dan de afstandsbediening zelf. (radiogolven die op te pikken zijn)
Geloof mij maar dat je blij bent als je 's nachts je Porsche niet hoeft te laten staan (in mijn geval R'dam) omdat je met geen mogelijkheid het alarm er af kan krijgen en dus ook niet kan starten.
12 apr 2007 12:03
Olaf schreef:Alfred schreef:V.w.b. het vervallen van de certificering klopt niet daar ik na reparatie en inbouwen noodsleutelslot opnieuw een certificaat heb gekregen (TNO/SCM)
... dan hebben ze IMO of de sleutel aangepast of de regeltjes (weer) veranderd
Nee hoor, een "bypass key" is al vele jaren toegestaan.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.