Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

ratelend geluid in 2de...

12 apr 2007 20:46

hello,

zoals de titel vermeld.. M'n 2de versnelling maakt sinds kort dus veel lawaai, een soort ratelen..
Iemand hier op het forum bekend met dit probleem?
Voor de rest schakelt ie goed, de andere versnellingen geven geen extra geluiden.

Ik vrees het einde van de bak, revisie m.a.w..
Kan iemand me een idee geven van de kost om een 915 bak te reviseren?

thx,

Yves

12 apr 2007 23:42

Afhankelijk van wat je precies met ratelen bedoeld, toen wij dat hadden met de 944 wist ik direct (mijn zus had er nog 20 km mee gereden :shock: ) dat er een tand was gebroken. Vervolgens heb ik er een tafel van gemaakt :D
Als het een ritmisch geratel is dan kun je er donder op zeggen dat er iets met de tanden mis is.

13 apr 2007 9:43

Als het alleen de tweede versnelling is moet je rekenen op ong. 650 euro voor een kompleet set tandwielen, en voor syncroomringen op gem. 57 euro p/st. Dit zonder arbeids uren.

13 apr 2007 18:38

Wim, vergeet niet dat als er iets in de bak gebroken is je er goed aan doet een complete revisie uit te voeren: alle lagers vernieuwen zit er dus ook bij in. Je wil het risico niet lopen dat stukjes staal je lagers een paar maanden na de reparatie opvreten: kun je alles opnieuw gaan vervangen en betaal je dubbel.

13 apr 2007 21:58

Elven bedankt, hoef ik niet te reageren.
Maar jij hebt echt werk gehad om je tandjes te zoeken. :lol: :wink:

14 apr 2007 0:50

als je versnellingsbak ook maar bij 1 versnelling kapot is , geheel laten reviseren. Als er 1 kapot is heeft dat invloed op de rest van je bak. de zwervende deeltjes die los zijn gekomen gaan je hele bak door......................

14 apr 2007 12:29

Daarom haal je ook de gehele bak uit elkaar voor inspectie en schoonmaken. En vervangen wat nodig is.
Als je een tand heb die rot is, laat je toch ook niet je gehele gebit eruit snokken. :lol:

14 apr 2007 12:52

Elven schreef:Hey 944Guy, alle lagers vervangen? weet je wel wat dat kost? :shock:

Tsja, maar wie zegt dat wij het hebben laten doen. Ik heb het dan iig over de kegel en naaldlagers, het zijn er wel wat maarja, doe je niks aan ;)

14 apr 2007 22:42

Elven schreef:Kegellagers zijn behoorlijk zeldzaam in de versnellingsbak 944Guy!...in het diff komen ze wel voor.

Naald-en hoekcontactlagers daarentegen vinden we in de bak terug..... :roll:

Er zitten er 4 in de 944 bak/diff. 2 aan weerskanten vd diff en 2 op de uitgaande as vd bak. Ingaande as heeft idd een naaldlager en een kogellager.

16 apr 2007 11:00

bedankt vr de reply allemaal!

@elven: deze 2900€ was dat inclusief in- en uit bouwen van motor/bak?

zouden jullie het risico van een tweedehands bak te gebruiken?

grtz,

Yves

16 apr 2007 17:55

ik had vorig jaar ook een vreemd geluid ook alleen in m,n tweede versnelling ook een soort ratelend geluid dacht ook aan een bak revisie bleken het de schakelstangkoppelbusjes te zijn a 33,58 euro

16 apr 2007 19:24

@ willem,
vooraan, aan de pook, of aan het koppelstuk achter de zetels?

grtz,

Yves

16 apr 2007 19:40

Bedoelt hij dat witte teflon cupje aan de schakelstang.

16 apr 2007 22:27

aan het kopelstuk achterde zetel onder het kapje tussen de voor en achter zetel maakte bij mij een ratelend geluid aleen in de 2e versnelling het zijn twee hard rubberen ringen ze waren totaal verpulverd maakten ook een soort van ratelend geluid ik heb ze vervangen en het geluid was weg en gleed in de versnelling als een mes in een pak boter

17 apr 2007 18:46

Ik heb af en toe als ik terug naar zn twee schakel dat ik hem er hard moet in trekken..

En ik kan rijdend niet naar zn 1 schakelen met 5 km per uur ongeveer.

wat kan dit zijn..of hoort dit gewoon bij het porsche rijden 3.2 uit 86
mvg,Alexander

17 apr 2007 18:51

Slijtage synchros, mogelijk meer. Tzt revisie.

17 apr 2007 18:54

Is niet normaal, had mijn rode ook. De bak er onderuit gehaald en synchroomringen vervangen, daarna was het over.

18 apr 2007 18:18

wat kost dat ongeveer?

18 apr 2007 18:53

Heb het zelf gedaan, dus alleen kosten van synchroomringen.
Plaats een reactie