Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
16 apr 2007 23:34
Radio Becker CR21 in combinatie met soundsysteem van Nokia in 993
probleem : als de radio op staat, speelt hij tegenwoordig af zonder "warm" geluid, ik bedoel hiermee geen bassen meer, metaalachtig geluid. Na verloop van tijd (10 min) of soms niet meer, werken de bassen wel. Probleem doet zich enkel voor als ik radio speel, tijdens CD spelen werkt alles perfect.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn ?
Hoe kan ik dit oplossen.
Mvg
17 apr 2007 0:59
Zit het probleem zowel links als rechts, of in slechts een van de kanalen (links of rechts) ?
17 apr 2007 19:56
lindemans schreef:Zit het probleem zowel links als rechts, of in slechts een van de kanalen (links of rechts) ?
Nee, probleem zit in beide kanalen.
Helaas heb ik geen klemmetjes meer om hem uit het dashbord te trekken, mee verkocht bij mijn vorige 911.
Indien je nog een tip heb graag info, anders ga ik volgende ff bij de dealer langs om hem eruit laten te halen. Eens kijken of alles nog goed is aangesloten.
Heb er al voor gebeld, maar ze hebben dit probleem nog nooit voor gehad.
groeten
17 apr 2007 20:16
Porschitis (mooie naam ) schreef
Helaas heb ik geen klemmetjes meer om hem uit het dashbord te trekken, mee verkocht bij mijn vorige 911.
Hieruit blijkt dat je er een beetje verstand van hebt .
Dan kan je mischien beter die klemmetjes regelen bij b.v. een vriend , en dan alsnog de radio eruittrekken
Of mag je die bij de dealer even lenen en kijken zij
17 apr 2007 20:18
volgens mij kan je een becker er ook uit trekken met 2 opengebogen grote paperclips.
(of was dat een blaupunkt )
17 apr 2007 20:19
blaupunkt met 4 spijkers van 2,5mm induwen tot vergrendeling en uitnemen.
01 mei 2007 23:34
Update
radio CR21 er uit gehaald: alles was nochtans goed aangesloten, kabels nog eens nagezien: alles ok
steckers van de versterker onder passagierszetel ook ok
en tot mijn wanhoop helpt dit niks
Als ik enkel radio speel: soms wel middentonen en bassen en soms niet, is ook aan beide kanten
Indien ik een cd afspeel heb ik dit probleem nooit
Ik vermoed dat het probleem in de radio zit, heeft iemand hier ervaring mee ?
06 mei 2007 0:42
Dit moet in de electronica van de radio zitten; waarschijnlijk ergens een condensator in het radio-deel. Omdat de CD speler het prima doet hoef je het niet in de aansluitingen of kabels te zoeken; hier is echt intern iets niet goed.
06 mei 2007 14:42
inderdaad..even investeren in een nieuwe radio is denk ik de makkelijkste oplossing. Becker heeft goede radio's die kwa design bij porsche interieur passen. Heb zelf de 7990 met bleu tooth voor je telefoon voor 350 euri's
06 mei 2007 20:40
Als je in dezelfde stijl / looks wilt blijven:
Op marktplaats staat een Becker Trafficstar. Optisch gelijk maar gelijk met Navi dr in. Onder auto diversen/accessoires navigatiesystemen.
06 mei 2007 21:20
LouisXIV schreef: Heb zelf de 7990 met bleu tooth voor je telefoon voor 350 euri's
Goedkoper dan 365 euro vind
ik deze
Radio/CD nergens
06 mei 2007 21:24
lindemans schreef:Als je in dezelfde stijl / looks wilt blijven:
Op marktplaats staat een Becker Trafficstar.
Inderdaad de originele looks, maar optisch
Linkje naar Advertentie waar Lindemans het over heeft
07 mei 2007 23:16
Olaf schreef:LouisXIV schreef: Heb zelf de 7990 met bleu tooth voor je telefoon voor 350 euri's
Goedkoper dan 365 euro vind
ik deze
Radio/CD nergens
heb zo mijn adresjes..
nu zelfs voor 304 euro..:
http://www.topvision-online.de/details. ... 962ca5e35c