Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
19 mei 2007 9:08
Had laatst een probleem met mijn cruise control en door een mede forummer is dit opgelost, alles via troubleshooting getest (slecht contact) en daarna goed werkend. Sinds gisteren niks meer, terwijl alle metingen op de connector nog goed zijn.
Heb nu het idee dat de module kapot is. Hoe kan ik die testen / meten, of heeft er iemand nog een liggen voor te testen en eventueel te koop.
19 mei 2007 11:09
Ik moet vanmiddag ook naar Car-man om de cruisecontrol te laten repareren. Zal mijn bevindingen hier posten, Wim.
19 mei 2007 11:10
Cruis-control in 'n sportwagen
19 mei 2007 11:11
Weet ik, maar is soms wel handig, bv. bij tachtigkilometerwegen.
19 mei 2007 12:20
Olaf schreef:Cruis-control in 'n sportwagen
Tot de Duitse grens Olaf, en dan...
19 mei 2007 15:16
Terug van Care-man werkt de cruisecontrol weer. Het had met het koppelingspedaal te maken. Iets van de aansturing daar was niet goed. Niet erg technisch, maar beter weet ik het niet.
Laatst bijgewerkt door
WdePundert op 19 mei 2007 16:50, in totaal 1 keer bewerkt.
19 mei 2007 15:31
Dat kan goed. Er zit op zowel het rempedaal als het koppelingspedaal een schakelaar. Wanneer je die in trapt moet natuurlijk de cruise control uit gaan. Mogelijk dat een van die schakelaars de oorzak is.
19 mei 2007 15:33
Zoiets was het inderdaad. De schakelaar was nog wel intact, maar stond verkeerd (verdraaid) ingesteld.
19 mei 2007 15:34
Dank je Wim voor de info, maar het probleem bij mij zit echt in de module.
Alle waarden die Porsche opgeeft voor te meten voor de werking van de cruise control aan de stekker kloppen. Dus kan er maar een boosdoener meer zijn (volgens mij) denk ik. Daarom zou het mooi zijn om even met een andere module te proberen.
19 mei 2007 16:52
Succes met de zoektocht naar het (L)euvel (/n), Wim.
21 mei 2007 0:57
Olaf schreef:Cruis-control in 'n sportwagen
Had ik ook in mijn Elver en was best practisch