Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

lambdawaarde boxster

26 mei 2007 10:02

Ben vandaag naar de keuring geweest. Lambdawaarde was 3, dus veel te hoog. Kheb daar een paar vraagjes over.
1. Heeft de boxster ook 4 van die dingen (één voor en één na de kat)?
2. Kan de fout via uitlezen eventueel gecorrigeerd worden?
3. Auto heeft 110.000km, is dat niet wat vroeg dat er dan één stuk gaat?
4. Op het internet wordt er een lambdasonde aangeboden voor €100(Bosh) en die beweert dat die bij Porsche het dubbele kosten, is dat zo?
5. Kan via het loskoppelen van de batterij dit eventueel gereset worden of is dat niet waar?
6. Waarschijnlijk stekkers eens nakijken....?
7. De CO-waarde was goed, dus ik veronderstel dat het plaatsen van de sportuitlaat en K&N luchtfilter hier niks mee te maken kan hebben, of wel?
Kan een lek bij het plaatsen van de sportuitlaat de oorzaak zijn of zou die dan ook andere CO-waardes geven?

Ik hoor het graag van jullie...die dingen zitten wel erreg vast...tip om ze makkelijker los te krijgen buiten brander?
greez
Wim

26 mei 2007 22:20

als ik het goed heb heeft die van jou er ook 2 voor de kat, latere types hebben er 4
ik heb er laatst gekocht op ebay 90 euries voor 2 incl. verzenden orgineel bosch/porsche
resetten kan allen met computer.
bij mij gingen ze zo los met een goede passende sleutel.
of de sportuitlaat de oorzaak kan zijn, geen idee

29 mei 2007 9:05

Mag ik deze vraag nog eens onder jullie aandacht brengen?
Kan een lek aan de aansluitingstukken na de lambda en kat een te hoge lambdawaarde geven?

hoezo een lek?

29 mei 2007 21:22

een lek in het systeem is als......... :wink:

Tuurlijk beinvloedt dat de boel, maar hoe... :?: :?:

Zijn er nog specialisten in de zaal :?:

Re: hoezo een lek?

29 mei 2007 21:25

Martin K. schreef:Zijn er nog specialisten in de zaal :?:

wel in het land :wink:
ik weet niet waar WB woont?

29 mei 2007 21:29

Nee, een lek NA de lambda sensor kan geen verkeerde waarde geven, hij meet immers voor de aansluiting.

Voor de zekerheid zou ik ook de luchtmassameter even laten checken, een storing/defect hierin kan ook een verkeerde lambda waarde geven.
Hij loopt dan overigens ook niet meer zo geweldig...

Succes! (ik zou zeker even langs een specialist gaan!)

29 mei 2007 22:23

Ja, ik heb morgen een afspraak in men garage om hem te laten uitlezen, maar khad graag op voorhand wat info ingewonnen. De LMM is vorig jaar pas vervangen, evenals de bobijntjes en de wagen loopt volgens mij nog perfect.......

30 mei 2007 8:40

Ik heb de pijp tussen de luchtinlaat en de luchtfilter verwijderd(iets dieper geluid). Ik zou denken dat de motor daardoor alleen meer lucht aanzuigt, maar dan toch ook meer benzine inspuit......dat zou toch ook de reden niet mogen/kunnen zijn :?:

30 mei 2007 9:15

WB, heb begrepen dat een defect aan de nokkenas verstellers (Variocam) ook nog wel eens te hoge waardes kan geven, neem dit voor de zekerheid mee in je analyse!

30 mei 2007 10:26

@targa Florio: men boxster is van '98. Kgeloof niet dat die al zo'n variocam hadden?

30 mei 2007 10:53

@ WB - wel degelijk, alle Boxsters hebben Variocam!

Bel anders eens met Robert Visser - 035-6233709 - hij heeft dit probleem al meerdere malen bij de hand gehad.

Succes!
Hette

30 mei 2007 14:32

Thanks.....hou u verder op de hoogte, heb de pijp terug geplaatst en ga de wagen zo laten "uitlezen"

31 mei 2007 9:15

Gisteren de pijp tussen luchtinlaat en luchtfilter terug geplaatst. Auto reageert veel allerter vind ik (of is dit maar een gedacht...... :roll: ), daarna laten uitlezen. Lambda sondes reageerden eerst niet, nadat Flip(VB) er een ritje mee gedaan had weer wel.....(veel gas gegeven?) Wagen gaf geen foutmelding meer aan en volgens pc scherm lambda waarde 1 ( :lol: ). Omdat het apparaat om de uitlaatgassen te meten echter juist stuk was hebben we deze ultieme test niet meer kunnen doen. Omdat de p. volgende week toch binnengaat voor onderhoud wordt de test dan opnieuw gedaan. Keep you informed!!!
gr
Wim
Plaats een reactie