Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
15 jun 2007 22:27
993 bezitters,
Ik ben me een beetje aan het verdiepen in het model en las dat er in 2004 een terugroep actie is geweest met de 993 serie m.b.t. elektrische bedrading van de motor (kabelboom) en bijbehorende afscherming. Geldend voor de 993 coupe en cabrio (carrera en carrera 4) met model jaar 1994 en model jaar 1995, dus gemaakt van augustus '93 t.m. juli '95.
De oude versie is vatbaar voor oververhitting en kan mogelijk vlam vatten.
Wat hield dit nu precies in en hoe kun je zien dat dit vervangen is? Ik heb er hier op het forum nog niet veel over gelezen, althans ik kan het me niet herinneren.
Aangezien dit in het boek van Adrian Streather stond is dit misschien alleen voor de Amerikaanse uitvoering van toepassing?
Ben benieuwd wat er hier bij de 993 bezitters van bekend is.
15 jun 2007 22:35
oud nieuws.
15 jun 2007 22:37
Dus...geen nieuws nee, maar minder relevant
16 jun 2007 9:00
Misschien oud nieuws maar mij is nooit duidelijk geworden of dat inderdaad alleen de vroege types betrof, of alleen de amerikanen. Ik heb wel technische bulletins gevonden die de amerikaanse modellen betrof. Wie o wie.
16 jun 2007 19:34
Peter 993 schreef:Misschien oud nieuws maar mij is nooit duidelijk geworden of dat inderdaad alleen de vroege types betrof, of alleen de amerikanen. Ik heb wel technische bulletins gevonden die de amerikaanse modellen betrof. Wie o wie.
bij Porsche dealer navragen, serienummer doorgeven, alst nodig is zullen ze het wel meteen zeggen, alst al gebeurd is op die auto, ook
16 jun 2007 19:43
mayonaise schreef:Peter 993 schreef:Misschien oud nieuws maar mij is nooit duidelijk geworden of dat inderdaad alleen de vroege types betrof, of alleen de amerikanen. Ik heb wel technische bulletins gevonden die de amerikaanse modellen betrof. Wie o wie.
bij Porsche dealer navragen, serienummer doorgeven, alst nodig is zullen ze het wel meteen zeggen, alst al gebeurd is op die auto, ook
Na twee pogingen bij Pon heb ik het even opgegeven.
16 jun 2007 19:46
Pon, de import toko of de plaatselijke dealer?
16 jun 2007 22:02
mayonaise schreef:Pon, de import toko of de plaatselijke dealer?
dat eerste...
16 jun 2007 22:07
waarom niet de dealer? 't zijn de dealers die de recalls uitvoeren, dus ze weten perfect over wat het gaat, kunnen direct opzoeken of visueel inspecteren of het nodig is, en... ze moeten het doen van PAG, want het is een aansprakelijkheids probleem als die auto in de fik vliegt omwille van een bekend probleem waar een recall over bestaat...
Pon is de importeur, geen garage die herstellingen en recalls uitvoert
16 jun 2007 22:18
Hallo,
Ik ben vorige maand bij Wittebrug geweest,voor deze controle.
De recall aktie loopt nog steeds,bedrading wordt gecontroleerd dmv het bekijken van het nummer daar op,motorklep ging open koppie naar binnen en nummer noteren(volgens mij)
Toen was de beste man ff weg en kwam terug met het verhaal dat de bedrading okee was.
Als dat niet zo was geweest werd dit als nog gratis vervangen.
Zo zie ik het graag.
Rene
17 jun 2007 0:35
Kijk daar hebben we wat aan
en menig -aspirant- 993 rijder denk ik ook.
17 jun 2007 0:41
Roi schreef:Kijk daar hebben we wat aan
en menig -aspirant- 993 rijder denk ik ook.
maar je wist toch al dat er een recall was?
17 jun 2007 0:49
Niet hoe er mee omgesprongen/gereageerd/is/ werd/ wordt door (ex)eigenaars / p-dealers/specialisten etc. En het blijkt zo uit de eerste reacties niet echt heel bekend te zijn bij een ieder. Hieruit zou je kunnen afleiden dat het ook ROW modellen betreft en niet "alleen" USA uitvoeringen om maar wat te noemen...dus ik weet niet wat jij er nog meer aan toe te voegen hebt buiten...mayonaise....
17 jun 2007 10:38
tja, tleek mij gewoon heel simpel, recall = naar dealer gaan
dealer checked of er iets gedaan moet worden,
en zoja, doet de dealer het gratis,
17 jun 2007 13:20
Ik heb nog even gezocht. Het betreft hier een technisch service bulletin van eind 2002 en het gaat alleen over wagens uit 1995 en 96. Wanneer de productiedatum van de kabelboom jonger is dan 1 mei 1996 dan is er niks aan de hand (het is een USA service bulletin, ik neem aan dat ze de amerikaanse datum notatie gebruiken, daaronder staat weer een voorbeeld van een kabelboomlabel met, neem ik aan, europese datum notatie, lekker duidelijk). De productiedatum kan men vinden op een label aan de kabelboom dat zich in het linker motor-zekeringenkast bevind.
In het service bulletin staat vervolgens hoe de kabelboom vervangen moet worden. De dealer kan wel aan de bak, het hele inlaat gedeelte moet verwijderd worden, zeker met de varioram motoren is dat een hele klus.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.