Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

trekt slecht op in hogere toeren

04 jul 2007 9:51

hallo beste mensen hier op het forum

Ik ben rick en rijd in een 944 type 1 van 1985 en heb een groot probleem,
mijn 944 houd in van af 4000 toeren en wil niet doortrekken , heb al diverse onderdelen vevangen en het probleem blijft het voor doen hier het lijstje wat ik zoal vervangen heb
*airflo sensor (gebruikt)nu oude weer gemonteerd en blijft het zelfde
*temp sensor
*computer (gebruikt maar getest)
*benz filter
*bougie's
*distributie
*gasklep sensor

starten doet hij prima en en loopt ook goed wanneer de motor warm is alleen boven de 4000 toeren doet hij zo gek (ik weet het niet meer)

ik hoop dat hier iemand ervaring mee heeft en mij daar mee kan helpen
het is echt niet leuk als je op de duitse autobaan wordt in gehaalt door een fiesta 1.1 liter met 4 personen er in en ook nog vol met vakantie spullen :( :(
met vriendelijke groet rick

04 jul 2007 13:41

Durf het bijna niet te typen....DME relais defect....het is geen tover woord maar kan één van de vele resterende mogelijkheden zijn.

I.ig. bij een kennis van mij was dit de reden dat ie boven de 4000 (951) "inklapte", relais vervangen door de latere 993 uitvoering en probleem was idd. weg...dus....

04 jul 2007 16:33

Ben niet technisch, maar... staat de ontsteking op tijd?

04 jul 2007 16:46

ga toch eerst maar eens dat relais vervangen en dan maar weer eens proberen bedankt roi voor deze tip ik zal het nog wel even laten weten hoe het is afgelopen :P :lol:

04 jul 2007 16:54

hoi jeroen de ontsteking staat wel op tijd deze is ook gecontroleerd
maar in iedergeval bedankt!!!! :wink:

04 jul 2007 22:32

Ik denk dat je geen verbetering krijgt doorn een nieuw relais te monteren.
En het onstekingstijdstip is een vast gegeven dat niet instelbaar is, dus de kans dat het daar fout gaat is gering.

Wat ik helaas niet lees is hoe de storing begonnen is, dit kan doorslaggevend zijn in een diagnose.
Zelf zit ik te denken aan een brandstoftekort oid. Misschien heeft de brandstofpomp te weing opbrengst om de auto bij belasting en hogere toeren te voorzien van voldoende brandstof.
De brandstofdruk meten is ook voor de hand liggend. Misschien is bijvoorbeeld de drukregelaar defect en is de druk te laag.

04 jul 2007 22:41

de brandstofdruk en het hele brandstof systeem is gecontroleerd.

het probleem is begonnen nadat de auto onder het rijden afsloeg en daarna niet meer aan de gang te krijgen was nadat we het relais er uit hebben gehad en hem er op nieuw in hebben gedaan liep hij weer een poosje goed daarna is het probleem begonnen .....maar ik ga gewoon de dingen die jullie op geven nalopen en dan maar hopen dat het uitkomst bied ... groetjes rick :D :D

hij doet het weer

20 jul 2007 8:58

heb de auto weer super aan het lopen dus hij kan weer een poos voor uit

gr rick

20 jul 2007 9:01

wat was nou de oplossing dan?

robert

20 jul 2007 14:16

hoihoi , ik heb er een ander type computer in gezet en een andere lucht massa meter en daar loopt hij op als een zonnetje

de andere computers getest in een andere auto en deze zijn goed bevonden

het voor een boel mensen de vraag waarom hij het nu wel goed doet en met de andere onderdelen niet.....wonderen zijn de wereld nog niet uit !!!!

groetjes
rick
Plaats een reactie