Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Porsche 924

16 jul 2007 10:22

Goedemorgen,

Ik heb mijn oog laten vallen op een 924.
Ik hoop dat ik met mijn vraagjes daaromtrend hier terecht kan aangezien
er geen groot 924 forum bestaat.
Het gaat dus om een Porsche 924 uit 1980, 2L, 125PK, 92KW.

Er is een ondiepe kras op de deur, kan die worden weggewerkt wanneer ik ( sowieso ) de wagen in een ander kleur laat herspuiten?

De naden van de zetels zouden niet in goede staat maar zijn van de voorzetels. Is dit makkelijk te herstellen en hoe?

De tankdop gaat niet meer open, dit omdat de sleutel daar eerst in moet om te unlocken en dit lukt niet meer, het mechanisme pakt blijkbaar de sleutel niet goed meer aan. Is dit makkelijk te herstellen en hoe?

Alvast bedankt !

16 jul 2007 10:30

Hallo,

Van harte welkom hier.
De 924 heeft een paar typische weerkerende schoonheidsfoutjes zoals oa het scheuren van de zetels aan de naden. DIt is te herstellen door opnieuw te laten bekleden of er andere stoelen in te zetten.
Hetzelfde met het dashboard dat bijna zeker meerdere barsten gaat vertonen.
Wat verder belangrijk is om te kijken of de wagen een goede historie heeft ( aanwijsbaar ? ) en onderhoud heeft gehad daar de 924's meestal worden gekocht door mensen die graag een Porsche willen gehad hebben , dan de goedkoopste nemen en er dan mee gaan brakken.
nderhoud etc wordt wel eens (of meermaals) overgeslaan en als er dan kosten aan zijn/komen wordt de wagen snel verder verkocht.
Koopjes bestaan in Porscheland niet.
Dus neem iemand mee die wat ervaring heeft en doe geen te spontane koop . Controleer alles (historiek , vorige bezitters , OB en/of facturen laatste jaren , roest lak en rubbers , ophanging , banden , etc

Veel succes

16 jul 2007 13:02

Koen, veel exemplaren hebben helaas een gescheurd dashboard. Die van mij heeft dat ook. Probeer dat zoveel mogelijk te beperken door er een kleed over heen te leggen, zat bij de vorige auto van me pa (amerikaanse Camry) voor in de zon, paste precies!

Wat betreft die schoonheids foutjes kun je eruit halen, enkel met een ander kleurtje moet je ook de motor eruit halen + bij de achterbak..Anders zie je het met de verkoop en dat is natuurlijk ook niks. Of gewoon de originele kleur.

Succes ermee!

16 jul 2007 13:06

Hoi,

Leuk dat je een 924 hebt gekocht. Er zijn genoeg liefhebbers hier op het forum hoor dus met vragen ben je hier aan het goede adres. :wink:
Over die tankdop: dat probleem heb ik af en toe ook eens. Wat ik gewoon doe: ik schroef dat ding goed dicht maar niet op slot. Zo vaak al gehad dat ik em slecht open kreeg en dat de mensen naast je dan staan te kijken, super irri en als je dan nog een blonde vrouw bent dan krijg je al helemaal opmerkingen :wink:
Mijn stoelen zijn overigens nog in een goede staat maar het is me inderdaad opgevallen dat ze zwak zijn bij de naden. Ben bang dat ik over een aantal jaren ook nieuw moet laten bekleden en ik ga er van uit dat dit helaas niet goedkoop is...... :(

Waarom neem je ook niet gelijk even contakt op met Rene Hagendoorn van de 924-vriendenkring. Daar wordt je super ontvangen en ze hebben om de zo veel weken een technische avond bij J. van Gughten + een stel leuke ritten waar je alleen onder de 924/944 en 928 eigenaren vertoeft.
Hier even de site: www.924vriendenkring.nl
Ik zit er zelf ook, ga in Oktober met ze mee naar Bielefeld in Duitsland.

16 jul 2007 13:54

Meneer aard schreef:Koen, veel exemplaren hebben helaas een gescheurd dashboard. Die van mij heeft dat ook.


Daarom dat ik het ook aanhaalde :roll: :wink:

vriendenkring

30 jul 2007 21:05

hey, bedankt Frost! Ik wist van het hele bestaan van die vriendenkring niets af! Dat ga ik 'ns ff bestuderen 8) Nogmaals dank!
Plaats een reactie