Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
25 jul 2007 21:23
Vandaag na een stukje file rijden, waarbij de temp. erg hoog op liep de auto geparkeerd. Na circa 15 min. wou ik weer starten, maar helemaal niks. De lampjes op mn dashboard begonnen een beetje te knipperen. Na ongeveer 10 min. kon ik mn alarm weer bedienen en hij starte direct. Weer een 20 min. gereden en het nogmaals geprobeerd, echter nu kreeg ik helemaal geen stroom meer. Alarm kon niet meer bediend worden en geen enkel lampje ging branden. Er klonk ook een soort getik bij mn dashboard (relais
) Weer ong. 10 min gewacht er weer starten. Nog een aantal malen geprobeerd na wat langer gereden te hebben (temp. was weer gezakt tot de normale stand) en geen problemen meer.
Kan het door de temp. komen? Ik lees in diverse topics wat over het DME relais? Iemand een idee?
Davy
25 jul 2007 22:36
Hmmm errug vreemd
zoals je het hier schrijft.
1) ging je oliekoelerfan wielkast rechtsvoor wel aan? Eerst laag toeren (ongeveer tempartuur meter op 10 uur) en mogelijk vervolgens hoog toeren toen de temp. meter ongeveer 11 uur aangaf)? Laag toeren is met de motor aan wel te horen en je kunt met je hand rechtsonder de warme af te voeren lucht duidelijk voelen. Dat hoge toerental (geluid) verneem je echt goed trouwens hoor...
2) slecht starten met errug hete motor kan ik me voorstellen alleen geen spanning...
3) toen ie stilstond....ging toen de ventilator in de
motorruimte achter draaien...om de warmte af te voeren...
Breng dit trouwens niet in verband met het DME relais
25 jul 2007 22:53
Batterij al eens geschekt?
Alternatorspanning?
26 jul 2007 0:28
Roi schreef:Hmmm errug vreemd
zoals je het hier schrijft.
1) ging je oliekoelerfan wielkast rechtsvoor wel aan? Eerst laag toeren (ongeveer tempartuur meter op 10 uur) en mogelijk vervolgens hoog toeren toen de temp. meter ongeveer 11 uur aangaf)? Laag toeren is met de motor aan wel te horen en je kunt met je hand rechtsonder de warme af te voeren lucht duidelijk voelen. Dat hoge toerental (geluid) verneem je echt goed trouwens hoor...
Nee volgen mij niet
2) slecht starten met errug hete motor kan ik me voorstellen alleen geen spanning...
Het leek wel of mn alarm in een storing ging
3) toen ie stilstond....ging toen de ventilator in de motorruimte achter draaien...om de warmte af te voeren...
Normaal wel, volgens mij vandaag alleen niet.
Breng dit trouwens niet in verband met het DME relais
Heb de klok horen luiden....... (dacht dat in andere topics te lezen)
Ik zal mn accu ook eens laten controleren, het lijkt namelijk net of er een pool los zat os slecht contact maakte
Bedankt voor de reactie
26 jul 2007 0:41
horn schreef:dynamo?
Maar dan zal mn accu toch helemaal niet meer opladen. Ik heb mn auto net (na ong. 5 uur stilstaan) even in de garage gezet maar sleutel omdraaien en starten.. Volgens mij heeft het iets met de warmte te maken..maar wat?
26 jul 2007 0:43
Jouw temp hoort in deze Hollandse zomer helemaal niet zo raar op te lopen bij een beetje file.
26 jul 2007 0:46
wolf schreef:Jouw temp hoort in deze Hollandse zomer helemaal niet zo raar op te lopen bij een beetje file.
Misschien is hoog niet helemaal het juiste woord, rond 3 kwart dus tussen 10 en 11 uur.
26 jul 2007 0:46
Dynamo denk ik niet, hij reed immers later weer....zonder verdere tussentijds handelingen....hmm
Zou zeker... de zekeringen
ff checken misschien heb je sluiting gehad / gemaakt ergens.... met vreemde spanningsproblemen tot gevolg...
Is simpel te doen..en dan kun je zelf bezig gaan met jumpertjes om functies te controleren van relais of t.z.t. of z.s.m. na je onderhoudsmannetje gaan...tis aan jou
P.s. Zoals al een keer op het forum geschetst, heb ik ook een keer de hele boel gesloopt, bleek het later de zekering te zijn in de motorruimte van de zwarte elec. fan die door was (gevolg), oorzaak: voorschakel-weerstand in de buis (aanvoer warme lucht verwarming) had sluiting gemaakt...
Nu draait ook deze weer netjes op beide toerentallen (als dat nodig is dan..)
Laatst bijgewerkt door
Roi op 26 jul 2007 0:48, in totaal 1 keer bewerkt.
26 jul 2007 0:48
Vind ik te hoog. Wat is je temp normaal?
26 jul 2007 0:49
Rond 8 uur. Was na een stukje weer gereden te hebben ook weer deze stand
26 jul 2007 0:52
Op zich in de file niet ongewoon alleen moet de ventilator i.c.m. de oliekoeler toch wel instaat zijn de temperatuuraanwijzing weer naar 9 uur te krijgen.
Trouwens ik geloof dat de temp. schalen van de 3.2. en de 964 verschillend zijn, dus ff uitkijken met directe vergelijken. Kan natuurlijk ook zijn dat je allllllllesss van 964 afweet wolf dus hou me ten goede...
26 jul 2007 0:56
Ik zal morgen (straks) het boekje er eens bij pakken en de zekeringen nalopen, wellicht helpt het.
26 jul 2007 0:57
Ik kom in de file , zonder koelerfan!, nooit boven 100-110 gr.C... Is rond 9 uur.
26 jul 2007 1:00
Check je dynamo maar eens.(geeft misschien volle vermogen niet meer?)
Wanneer je batterij bijna leeg is en nog OK is,zal deze na enige tijd stilstaan terug genoeg startvermogen hebben.
26 jul 2007 1:00
Davywag1 schreef:Misschien is hoog niet helemaal het juiste woord, rond 3 kwart dus tussen 10 en 11 uur.
Vind ik wel hoog, voor 'n 964 met dit milde weer
... heb je al gekeken of je oliethermostaat onderin de rechterachterwielkuip werkt
Over wat voor alarmsysteem heb je het
Origineel of aftermarket
Waar zit je alarm weggebouwd
26 jul 2007 1:10
Gunther930Turbo schreef:Check je dynamo maar eens.(geeft misschien volle vermogen niet meer?)
Wanneer je batterij bijna leeg is en nog OK is,zal deze na enige tijd stilstaan terug genoeg startvermogen hebben.
Wellicht een rare vraag, maar hoe check ik mn dynamo?
Vind ik wel hoog, voor 'n 964 met dit milde weer
... heb je al gekeken of je oliethermostaat onderin de rechterachterwielkuip werkt
Geen idee hoe deze eruit ziet, laat staan dat ik wist dat er een zat.
Over wat voor alarmsysteem heb je het Origineel of aftermarket
Waar zit je alarm weggebouwd
Volgens mij aftermarket en waar deze zit moet ik ook schuldig blijven.
Denk dat ik toch even langs de specialist moet rijden
26 jul 2007 8:13
Over die olie temperatuur zal ik me geen zorgen maken, misschien even laten controleren of inderdaad de blowers allemaal wel aan slaan. Volgens mij heb je een alarm of accu probleem. Ik kan me niet goed voorstellen dat de hoge olietemperatuur de oorzaak is dat je geen spanning krijgt om de starten.
En vergelijk een 3.2 nu niet met een 964/993, die laatste twee worden thermisch zwaarder belast dan een 3.2. Bij mijn 2.4 kwam de temperatuur nooit boven de 100 graden.
26 jul 2007 9:34
Davywag1 schreef:Geen idee hoe deze eruit ziet, laat staan dat ik wist dat er een zat.
Dat is zeg maar de klep die de warme olie toestaat om door de slangen naar de oliekoeler in je rechtervoorscherm te lopen
Deze oliethermostaat-klep zou dus open moeten gaan bij X temperatuur - olie gaat dan door de koeler - die of door rijwind of door de mechanische ventilator "afgekoeld" wordt ...
Nu weet je meteen de reden dat er bij 'n beurt maar iets van 10 liter olie wordt ververst inplaats van de totale 13 die in het systeem (zou moeten) zit(ten)
26 jul 2007 16:20
Vandaag weer gestart, geen problemen. Begrijp er geen .. van.
Maar wel beter zo, laat het snel even checken bij de garage.
26 jul 2007 21:16
Wat heel vaak voor komt is dat de massa kabel van de accu naar de caroserie corodeerd. deze wordt dan warm en geeft dan dit soort problemen. als je deze kabel demonteert en je gaat hem controleren dan kun dit heel makelijk zien door hem aan het begin van de accu klem te buigen zie dan wat wit poeder zitten dan weet je genoeg.
Mvg William koen
Ekris exclusief
27 jul 2007 0:13
ekris exclusief schreef:Wat heel vaak voor komt is dat de massa kabel van de accu naar de caroserie corodeerd. deze wordt dan warm en geeft dan dit soort problemen. als je deze kabel demonteert en je gaat hem controleren dan kun dit heel makelijk zien door hem aan het begin van de accu klem te buigen zie dan wat wit poeder zitten dan weet je genoeg.
Mvg William koen
Ekris exclusief
Dat is een zéér goede tip
Had ik ook bij mijn 964, je zag niets aan de kabel maar bij het demonteren viel het stalen gedeelte zo van de kabel
En had dezelfde klachten
27 jul 2007 0:16
ekris exclusief schreef:Wat heel vaak voor komt is dat de massa kabel van de accu naar de caroserie corodeerd. deze wordt dan warm en geeft dan dit soort problemen. als je deze kabel demonteert en je gaat hem controleren dan kun dit heel makelijk zien door hem aan het begin van de accu klem te buigen zie dan wat wit poeder zitten dan weet je genoeg.
Mvg William koen
Ekris exclusief
Zou volgens mij een hoop verklaren, ga het zeker nakijken, je hoort nader.
Thx voor de tips
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.