Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

waar op letten bij aanschaf 911 oldtimer

02 aug 2007 23:19

Kan iemand mij wat tips geven waar je op moet letten bij een 911 oldtimer (zeg van 1969 tot 1975).

Ik ben/was opzoek naar een 3.2. maar ben ook zeer onder de indruk van de "oude" modellen.

is er een link/draadje/wat tips die ik van iemand kan krijgen?

Mijn Boxster heb ik reeds verkocht en nu is het tijd voor een 9elf.... :D

Alvast bedankt :!:

02 aug 2007 23:37

psporsche schreef:(...)waar je op moet letten bij een 911 oldtimer (zeg van 1969 tot 1975).


Eh, lijstje:

1. roest.
2. roest.
3. roest.
:wink:

Ik zou zeggen, koop de bijbel van Morgan, en lees je op je gemak in op de oude modellen en al hun varianten.
Ze worden (zijn) erg duur op het moment, en stem je budget dus af op een model wat daarin past en wat ruimte laat voor reparaties of 'n spuitbeurt.

Verder, wat wil je, targa of coupe, short wheel base of long wheel, carbs of injectie, 901 schakelbak of 915, keuzes, keuzes.....

Oh, en dat schiet me net nog te binnen. Ga eens rijden in zo'n ding. Je hebt Boxster gereden en dit is echt, heel erg anders. Misschien vind je uiteindelijk de looks wel gaaf, maar de rijbeleving helemaal niks. :idea:

03 aug 2007 1:37

Tja, oer elver. da's pas echt autorijden.

03 aug 2007 7:04

Regelmatig zie ik dit soort vragen voorbij komen. Uiteraard niks mis mee, daar is het forum voor. Is het niet verstandig om verschillende topics te starten als:

Aanschaftips 996
Aanschaftips 964
Aanschaftips Boxster
Aanschaftips 993
etc

Waarbij iedereen zijn/haar adviezen kan geven. Zodra iemand dan naar tips zoekt, kan deze zeker beginnen om het topic te lezen. En mocht dan de vraag er niet bij staan. Dat deze dan geplaatst kan worden, zodat dan alle specialisten (met dat model) kunnen reageren. Idee ?? :idea:

03 aug 2007 7:07

om te beginnen, allen alvast bedankt! Zal van het weekend eens gaan rijden en opzoek naar roest gaan.

Eh ja, denk dat zo'n lijst met tips niet verkeerd is (lijkt op het lijstje van PaSCal) :idea:

03 aug 2007 9:11

Hierbij een lijstje (zeer uitgebreid) voor een 912. Werkt voor een elfje vast ook prima! http://www.deklassieke912.nl/een912kopen.html

03 aug 2007 9:27

Zou toch gaan voor een late 3,2 :!:

Probleemloos zo'n auto, ook niet veel roest (maar ja ze worden ook al wat ouder)

Veel suc6

03 aug 2007 9:31

Inderdaad de beste keuze. :mrgreen:

Re: waar op letten bij aanschaf 911 oldtimer

03 aug 2007 9:50

psporsche schreef:Mijn Boxster heb ik reeds verkocht en nu is het tijd voor een 9elf.... :D


Wijs besluit dat je de kappersauto verkocht hebt.

Sluit mij aan de de rest, 3.2 kopen en een paar jaar ook belasting vrij, en het liefst een cabrio natuurlijk, heerlijk met dit weer. 8)

03 aug 2007 10:09

Ik snap je redenering wel, meest pure vorm, inderdaad erg mooi. Ik zou wel kijken naar bijv. een 2.4E, zijn niet echt goedkoop, maar je hebt wel lekker wat pk's. Denk inderdaad dat roest en de staat van de motor de grootste aandachtspunten zijn.

Deze bij Wolbert is niet eens zo gek duur en de omschrijving stemt mij nieuwsgierig...

Afbeelding
Opties:
Fuchs, 5-bak (sport), getint glas.
Bijzonderheden:
In goede en zeer originele staat. Harde auto. Zeer geschikt voor rally's.


Aan het kenteken te zien een orig NL auto? Met blauwe platen... 8)
Succes en keep us posted !

03 aug 2007 10:20

Datum eerste afgifte Nederland Info 02-01-1995
Datum eerste toelating Info 28-02-1968
Datum aanvang tenaamstelling Info 18-04-2007


RDW gegevens.

03 aug 2007 10:59

Tis niet makkelijk om een keuze te maken. Ik wordt constant van links naar rechts geslingerd..... :?

Het erge van alles: het is een luxe probleem.....

Nu heb ik een goede 3.2 op het oog (G50 en airco (werkend). Complete auto, geeft zekerheid (vakantie naar Italie met de P moet lukken)

Een oldtimer (afhankelijk van type) is wat goedkoper. Meestal met de 915 moeilijke bak (met airco niet makkelijk te vinden), enkel kijkt deze veeeeeel mooier!

Dan denk ik, dan maar geen airco en niet naar Italie met de P (pak gewoon het vliegtuig :wink: )

Zo gaat dit nog wel even door.....

Keuzes, keuzes,..... :cry:

03 aug 2007 12:48

Denk zeker dat je wel op vakantie kunt gaan met een 2.4, 2.2 etc. Er zijn er genoeg op het forum die toch best wat Km-ers maken met zo'n uitvoering/model. Succes :wink:

03 aug 2007 13:08

@MasterKen: Ik zie dat je al actie ondernomen hebt. Een goed initiatief. :thumleft:

03 aug 2007 13:11

Thanks........ mochten er nog voorkeuren etc zijn....... dan trek maar aan de bel!!!! :lol:

03 aug 2007 13:25

@ Master Ken, zal ook wel lukken, ga vandaag (anders morgen) een testrit maken in een oldtimer. Dat zal voorzich spreken!

Trouwens, perfecte opzet (nieuw item)!

03 aug 2007 14:52

:@: psporsche: Als je de betrouwbaarheid, versnellingsbak (en verzinkte carros) zoekt van een 3.2, met de looks van een pre-73er, waarom dan niet beiden?

Er zijn zat bedrijven die spullen leveren om een 3.2 te back-daten.
Andere bumpers en die reflectorbalk eruit, ziet 't al veel beter uit :wink:

03 aug 2007 16:24

Master Ken schreef:Thanks........ mochten er nog voorkeuren etc zijn....... dan trek maar aan de bel!!!! :lol:


Master Ken, je vergeet de echte Porsches, namelijk de turbo's...... :wink: .

03 aug 2007 17:20

@partrick911, Yep daar heb je gelijk in. Echter "how about keeping the P origineel...".

Ben zelf nooit zo'n voorstander geweest om een P om te bouwen :sick:.

Echter, is het wel iets dat je wel vaker ziet (ombouw naar RS).

Maar toch.....

ben zojuist bij van Kessel Porsche in Deurne wezen kijken. Daar staan aardig wat 'opknappertjes (zacht uitgedrukt)". Als je geld tijd en ruimte hebt, ze hebben daar alles!

Maar goed, de zoektocht gaat door.

Wederom thanks :!:

03 aug 2007 19:43

@Michael => Nee nee..... net vergeten. De meeste modellen die ik heb vermeld in de topics hebben ook een Turbo uitvoering. Mijn bedoeling was om niet per uitvoering een topic te maken maar per model. Dus de turbo's kunnen uiteraard gewoon vermeld worden.

@ psporsche => Het is niet mijn bedoeling om je topic te vervuilen of over te nemen. Succes met je zoektocht en waarschijnlijk kunnen er tal van forum-gasten je helpen met je keuze etc :wink:

03 aug 2007 20:38

Bij 911&Pworld kun je alle buyers' guides nabestellen. En ik zou haast zeggen, als zwakke plekken daar niet in staan, dan bestaan ze niet.

03 aug 2007 22:58

psporsche schreef:Echter "how about keeping the P origineel...".


Dat is zeker een argument.
Maar het is jouw geld, dus jouw keuze.
Daarbij, als je de originele onderdelen kan bewaren ergens, dan is er bij eventuele verkoop ook geen probleem.
Gewoon doen wat jij wil!
Plaats een reactie