Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Voorruit toch maar laten vervangen?

04 aug 2007 21:35

In de afgelopen week heeft Carglass een sterretje in de voorruit van mijn 997 S gerepareerd. Tijdens het drogen van de hars sprong er op de plek van de ster een barst intern in de voorrruit van een centimeter of 4.
Aan de buitenkant van de ruit is niets te zien of te voelen, je ziet het alleen als het licht erop schijnt. En je raadt het al....vandaag reed ik in het lekkere weer in mijn Porsche, de zon scheen op de ruit en precies in mijn blikveld als bestuurder zie je de barst en geeft het een felle punt-schittering. :shock:
Wat nu te doen? De voorruit toch maar laten vervangen? Wat voor problemen kan dat weer geven?

04 aug 2007 21:49

teruggaan naar carglass en aangeven dat ze je ruit hebben gesloopt.

wat ook de uitkomst is, sowiezo nieuwe ruit erin. gaat je vreselijk storen. nieuwe ruit is ofwel verzekering ofwel één keer pijn en dan weer genieten tot de volgnde kiezel.

04 aug 2007 22:23

horn schreef:teruggaan naar carglass en aangeven dat ze je ruit hebben gesloopt..

:wink:

... garantiebepaling bij het vullen van 'gaatjes' gaat op tot het bedrag dat het vullen 'gekost' heeft :arrow: iets waar ik mij over verbaasde, toen ik de garantiebepalingen las, na het vullen van sterretjes/gaatjes in de voorruit van de 964 :roll:

Er staat bijna letterlijk iets in de trend van: barst de ruit (alsnog) na het vullen, dan krijgt u het bedrag (gespendeerd aan het vullen van dat ene gaatje) terug :shock:

05 aug 2007 7:45

eigen risico hoef je bijna nooit te betalen, als je maar niet naar carglass gaat :idea:

05 aug 2007 9:20

Carglass waarschuwt van tevoren ook altijd en vertelt dat reparatie niet altijd volstaat en dat er later alsnog tot vervanging overgegaan zal moeten worden. Tot een jaar na reparatie krijg je de kosten van reparatie terug (lees: worden in mindering op de rekening van de vervanging gebracht).

10 aug 2007 23:40

Weet iemand wat een gemiddelde nieuwe ruit eigenlijk kost incl montage?

10 aug 2007 23:51

Ik heb van de week eens voor geinformeerd wat het voor mij zou kosten om een nieuwe ruit te plaatsen voor mijn 924, was 307 euro incl btw, incl montage. De ruit kost los maar 117 euro ex btw.

10 aug 2007 23:53

mmm ok thanks. Zou dat voor een 996 veel duurder zijn?

11 aug 2007 0:15

Ik schat van wel, waarschijnlijk zit daar dan een antenne in de voorruit? Of ruitverwarming..Althans weet niet wat de optie lijst is op een 996.

Maar ik denk dat ie wel rond de 250 euro of zelfs meer voor een losse ruit ligt. Hoewel het kwa oppervlak denk ik niet zo erg zal verschillen eerder de vorm.

11 aug 2007 0:45

Olaf schreef:
horn schreef:teruggaan naar carglass en aangeven dat ze je ruit hebben gesloopt..

:wink:

... garantiebepaling bij het vullen van 'gaatjes' gaat op tot het bedrag dat het vullen 'gekost' heeft :arrow: iets waar ik mij over verbaasde, toen ik de garantiebepalingen las, na het vullen van sterretjes/gaatjes in de voorruit van de 964 :roll:

Er staat bijna letterlijk iets in de trend van: barst de ruit (alsnog) na het vullen, dan krijgt u het bedrag (gespendeerd aan het vullen van dat ene gaatje) terug :shock:

misschien wel bij carglass, maar ik heb al ettelijke malen een gaatje laten vullen bij mijn M5 (die sinds vandaag verkocht is) en het bedrijf dat het doet (ben even de naam kwijt, maar ze staan vaak bij bouwmarktenO, krijg je garantie op reparatie en als deze alsnog verder scheurt (binnen jaar of zo), een nieuwe voorruit....

11 aug 2007 9:23

PeterDorr schreef:mmm ok thanks. Zou dat voor een 996 veel duurder zijn?

Ik ken de bedragen voor de 996 niet, maar ik heb bij mijn vervanging van de voorruit begrepen dat de vervanging rond de € 700-800 zit met niet originele ruit (die exact hetzelfde is, maar dan geen Porsche driehoekje heeft, en eveneens van Sigla komt). Origineel was iets van 200 euro duurder.

11 aug 2007 9:52

Als het je echt in de weg zit, dan zit er niets anders op dan een nieuwe.

Centraal Beheer heeft een regeling van een minimale plek ter grootte van een 2 Euro stuk, dus daar lijk je wel aan te zitten :lol:

Een nieuwe voor een 993 (met radio antenne) lag ook aardig richting 1000 incl. de (extra) donkere band die ik dan zou nemen.
Maar mijn 2 plekjes - beide 'buiten beeld' - zijn helaas nog niet groot genoeg voor vergoeding. Dus daar is het wachten op (en niet op de man met de hamer 8) ).

11 aug 2007 9:57

Marcel schreef: (die sinds vandaag verkocht is)

Gefeli .. :thumleft:

Marcel schreef:.. en het bedrijf dat het doet (ben even de naam kwijt, maar ze staan vaak bij bouwmarkten), krijg je garantie op reparatie en als deze alsnog verder scheurt (binnen jaar of zo), een nieuwe voorruit....

Ik geloof je, maar denk (inderdaad) dat niet al dit soort bedrijven dezelfde garantiebepalingen (achter op de bon :idea: ) hebben :wink:

11 aug 2007 14:41

Paul van Engelen schreef:Een nieuwe voor een 993 (met radio antenne) lag ook aardig richting 1000 incl. de (extra) donkere band die ik dan zou nemen.

Was ik vergeten te melden. Mijn auto heeft ook de groene band... origineel en nu dus nog steeds. Geen idee wat het in de prijs scheelt.

Re: Voorruit toch maar laten vervangen?

12 aug 2007 10:19

Ark schreef:In de afgelopen week heeft Carglass een sterretje in de voorruit van mijn 997 S gerepareerd. Tijdens het drogen van de hars sprong er op de plek van de ster een barst intern in de voorrruit van een centimeter of 4.
Aan de buitenkant van de ruit is niets te zien of te voelen, je ziet het alleen als het licht erop schijnt. En je raadt het al....vandaag reed ik in het lekkere weer in mijn Porsche, de zon scheen op de ruit en precies in mijn blikveld als bestuurder zie je de barst en geeft het een felle punt-schittering. :shock:
Wat nu te doen? De voorruit toch maar laten vervangen? Wat voor problemen kan dat weer geven?

Bedankt voor de reacties. Na overleg met m'n verzekeringsmaatschappij laat ik de voorruit vervangen. De kosten zijn alleen het eigen risico, maar dat heb ik er wel voor over...
Plaats een reactie