Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

bumper 944

15 aug 2007 17:32

heren, dames,

op de achterbumper van een 944 zit een zwarte strip. wie kan mij vertellen of die los te halen is? en wat een nieuwe strip kost? dank alvast voor eventuele antwoorden.

groet, rené l.

15 aug 2007 17:58

Dat kan ja. Dan moet je vanaf de binnenkant allerhande moertjes los draaien en dan kun je hem eruit trekken.
Wat was je met die strip van plan dan? Bij de onze is 1 vd bevestigingspunten losgeroest dus als je van plan was dat ding weg te gooien heb ik er misschien wel interesse in (mits bruikbaar voor mijn doel natuurlijk...)

15 aug 2007 20:45

@944guy: de bumper heeft parkeerschade. de strip moet worden vervangen, als deze niet uit te deuken is (wat voor materiaal is het eigenlijk?). de bumper eronder is bij te werken en lijkt op het eerste oog niet al te ernstig beschadigd. ik probeer een idee te krijgen van wat er moet gebeuren en wat dat ongeveer gaat kosten. van schadeherstelbedrijven krijg ik wat gemengde reacties. ik zie dat jij je 944 al een tijdje in bezit hebt. wat zijn je ervaringen?

groet, rené l.

16 aug 2007 1:59

Dat stripje is slechts rubber met een metalen strip erin, als er 1 onderdeel opnieuw te gebruiken is dan is het de strip wel, die kun je zo weer in vorm buigen. En al is dat metalen stripje kapot, tsja, dat rubber behoudt zn vorm ook wel enigszins, maar ik hou mij vooralsnog even aanbevolen ;-)
Ik zou me eerder zorgen maken over de bumper-unit zelf (glasvezel versterkte meuk :shock:, ben je wel ff 150-200 eu aan kwijt, kaal)

16 aug 2007 9:42

200 euro. dat was al ingecalculeerd. alles beter dan een auto met een pok toch? liever porsche dan pokje. zijn die strippen niet nieuw leverbaar?

en nog even een vraagje, als het mag. de lederen hoes van de pook zit nu met tape vast. als ik dat zou willen (laten) repareren, waar moet ik dan rekening mee houden, qua kosten?

het werkt wel, zoals het nu is, maar mooi is het niet...

rené l.

16 aug 2007 10:15

Wellicht staat hij hier tussen :wink:

Of anders even hierheen bellen die heeft ze vast zowel nieuw als gebruikt.

16 aug 2007 14:02

Vragen stellen mag altijd natuurlijk.
Wij hebben een nepleren hoes op de pook dus ik weet niet in hoeverre alles hetzelfde is, maar het zal weinig schelen:
De onderkant kun je voorzichtig lostrekken, deze zit vast in de console en vliegt er zo uit als ik het goed herinner. De bovenkant zit bij ons naar binnen toe omgevouwen en blijft via de pookknop op zn plek zitten (en die zware lap rubber eronder duwt m in vorm en houdt hem omhoog). Dat is een kwestie vd pookknop loshalen en alles omhoog trekken.
Als je'm echt goed vast wil zetten dan vouw je de bovenrand dus om, en doe je er een elastiek omheen.
Plaats een reactie