Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

964 start niet na kleine week

10 sep 2007 21:17

Hey,
Mijn P zit regelmatig met een accu die niet genoeg levert om te starten, dit na 10 dagen, soms na 4 dagen stil te staan.

Hier enkele extra gegevens :

Bosh Silver accu

voltage batterij na rit, motor uit, geen verbruikers: 12.65 V
voltage batterij tijdens het starten : zakt niet onder 10.50 V
voltage batterij met draaiende motor : 13.90 V bij 750rpm, 13.95 bij 1200rpm
meting lekstroom met wagen op slot + alarm aan : 35mA

Dit lijken mij allemaal waardes , vallende binnen de norm.

Mijn gevoel wijst in de richting : hoe warmer de motor is wanneer ik mijn wagen stilleg, des te korter de duur dat batterij zijn vermogen behoudt om wagen te starten na aantal dagen... vb : na een rit van 200km, stond batterij na 4 dagen op 9.2 Volt.... Zit ik met een defecte voeler die een ventilator ergens te lang laat nalopen die mijn batterij leegzuigt?

Ben benieuwd naar jullie reacties :wink:

10 sep 2007 21:23

Bosch Silver is goed. Wellicht gewoon aan de druppellader hangen, probleem opgelost? :?

10 sep 2007 21:31

Kweet het, maar zoals anderen hier al aangehaald hebben op het forum... heb geen stroom in garage.
Batterij afkoppelen is ook nog optie, maar 1 week zou ik met deze lekstroom perfect moeten halen.

En vooraleer iemand zegt dat ik er dagelijks meer moete rijden, dit is geen optie :D

10 sep 2007 21:34

ik heb zo'n rode stroomonderbreek sleutel in het vooronder. wellicht ook een optie?

Afbeelding

10 sep 2007 21:50

Ik had hetzelfde probleem met mijn 964 C4 na een (werk)reis van 10 dagen of meer wou ze niet meer starten.
Nieuwe accu en het probleem was bij mij opgelost.
Bij dagenlijks gebruik had ik nooit een probleem ook niet met de oude accu.
Misschien een combinatie oude accu lekstroom?

10 sep 2007 22:42

hallo

kijk eens of het vannetje achter op de kachel unit uit gaat als je de sleutel er uit haals.na det je de sleutel er uit haalt duurt het 5 tot 10 sec voor hij uit gaat.als deze blijft draaien is de accu naar een dag of 4 plat.

gr anton964

11 sep 2007 15:57

heb je de laadstroom gemeten?
Accu kan dan best op spanning zijn maar niet geheel vol ...

je kan ook een mindere accu cel hebben dan kan ie gewoon 12V aangeven maar toch niet voldoende vermogen leveren voor starten.

35mA is goed. Ik had 300mA lekstroom en toen was ie na 3dgn echt leeg ....

Dus al je acht maar 35mA lekstroom hebt dan is het of de laadstroom en dan moet je kijken of je dynamo of omvormer goed zijn of je hebt een slechte cel in je accu ...

11 sep 2007 16:56

De opgegeven waarden lijken keurig.

Alleen de spanning van 12,65 V na uitzetten is waarschijnlijk niet gemeten na 2 uur of zo?
Nadat de spanning in de accu gestabiliseerd is na uitzetten motor en dus stoppen laden dynamo, is de spanning wschijnlijk lager...

Je idee over een koelven zou kunnen kloppen. Ben je wel eens een kwartier of zo in de buurt van P. gebleven?
Een koelven kan aanslaan, zoals bij 993. Geldt dit ook voor 964, wie weet dat :?:

11 sep 2007 17:12

Ik ben niet technisch , maar ergens zit het probleem .
Het lijkt mij dat elke auto na 10 of zelfs veel meer dagen gewoon moet starten . Om in accutermen te spreken , de accu MOET mijns inziens de startmotor gewoon rond krijgen .


Als je het probleem niet wilt localiseren : :idea: :idea: Neem van huis een opgeladen accu mee voor het starten .

11 sep 2007 20:16

Hangt ook een beetje van het soort alarm af. De accu eruit halen lijkt me overigens verzekeringstechnisch listig. :roll:

11 sep 2007 21:10

Paul van Engelen schreef:De opgegeven waarden lijken keurig.

Alleen de spanning van 12,65 V na uitzetten is waarschijnlijk niet gemeten na 2 uur of zo?
Nadat de spanning in de accu gestabiliseerd is na uitzetten motor en dus stoppen laden dynamo, is de spanning wschijnlijk lager...

Je idee over een koelven zou kunnen kloppen. Ben je wel eens een kwartier of zo in de buurt van P. gebleven?
Een koelven kan aanslaan, zoals bij 993. Geldt dit ook voor 964, wie weet dat :?:


Ik heb vandaag, dus 24u stilstand later met aangekoppelde batterij 12.50v gemeten, verbuik van 38mA :) -> geen extra verbuiker dus te bespeuren. Voltage normaal
Morgen nog eens meten...
Het gaat waarschijlijk uitdraaien naar een batterij met defecte cel(len). Kan je zoiets zelf meten?

Ivm alarm en verzekering -> inderdaad geen goed idee om wagen zonder stroom te parkeren :oops:

11 sep 2007 21:31

skwajee schreef:Het gaat waarschijlijk uitdraaien naar een batterij met defecte cel(len). Kan je zoiets zelf meten?

Accutester beschikbaar?
Misschien spanning per cel meten door de coating heen?...

En Jeroenoop heeft natuurlijk gelijk dat een accu het zo lang moet kunnen uithouden.

12 sep 2007 0:19

aan de andrekant misschien nog niet zo gek voor de verzekering.
want hoe start je een wagen zonder accu?
aan duwen nee nee!\

anton964

12 sep 2007 7:03

iets anders - hoe gaat de verzekering er ooit achter komen dat jij je 911 geparkeerd hebt zonder accu? :roll:

12 sep 2007 9:50

horn schreef:iets anders - hoe gaat de verzekering er ooit achter komen dat jij je 911 geparkeerd hebt zonder accu? :roll:


:D ik ga echt niet de accu eruithalen he, gewoon de min-pool loskoppelen. De kans dat hij uit de garage wordt gestolen is miniem, er staat immers bijna alijd een wagen van de buren voor geparkeerd, moeten ze die eerst nog verzetten :roll:

Is waarschijnlijk gewoon batterij, maar feit dat spanning niet zakt onder 10.50 V bij gebruik startmotor spreekt dat beetje tegen.

In ieder geval, moest ik nieuwe accu aanschaffen, is de Bosh Silver goede keuze vermoed ik, of is er accu dat iemand mij eerder aanraadt gezien mijn porsche-gebruik, +/-4000km/jaar & max 1x per week ritje..[/quote]

Re: 964 start niet na kleine week

12 sep 2007 12:32

skwajee schreef:Hey,
Mijn P zit regelmatig met een accu die niet genoeg levert om te starten, dit na 10 dagen, soms na 4 dagen stil te staan.

Hier enkele extra gegevens :

Bosh Silver accu

voltage batterij na rit, motor uit, geen verbruikers: 12.65 V
voltage batterij tijdens het starten : zakt niet onder 10.50 V
voltage batterij met draaiende motor : 13.90 V bij 750rpm, 13.95 bij 1200rpm
meting lekstroom met wagen op slot + alarm aan : 35mA

Dit lijken mij allemaal waardes , vallende binnen de norm.

Mijn gevoel wijst in de richting : hoe warmer de motor is wanneer ik mijn wagen stilleg, des te korter de duur dat batterij zijn vermogen behoudt om wagen te starten na aantal dagen... vb : na een rit van 200km, stond batterij na 4 dagen op 9.2 Volt.... Zit ik met een defecte voeler die een ventilator ergens te lang laat nalopen die mijn batterij leegzuigt?

Ben benieuwd naar jullie reacties :wink:


Heb dezelfde symptomen gehad bij mijn Porsche, dacht ook aan een defecte accu en/of dynamo. Bleek later de startmotor te zijn. Wellicht ook eens naar de startmotor kijken.

Fuchs.

12 sep 2007 13:23

Hey Fuchs,
Ik kan je redenering volgen, indien inderdaad de startmotor teveel stroom zou trekken, maar mijn batterij geraakt leeg zonder dat ik de startmotor gebruikt heb.
Indien deze voor lekstroom zou zorgen in stilstand (is niet afgezekerd), dan zou ik dat ook gemeten moeten hebben.
Bij mij lijkt de startmotor het probleem niet als je mijn metingen bekijkt

12 sep 2007 15:41

Het is niet zo dat de startmotor teveel stroom trekt of voor een lekstroom zorgt. Er schijnt in de startmotor een onderdeel te zitten (solenoïd o.i.d.) en die wil nog wel eens stuk gaan. Wat je dan vaak merkt is dat de startmotor de ene keer de motor wel rondtrekt (bv. nadat de accu een nachtje aan de oplader heeft gelegen en de andere keer weer niet). Heb het zelfs gehad na een behoorlijk lange rit (400 km), dat hij opeens niet meer startte. De auto aangeduwd en na een nachtje oplader deed hij het weer (dacht toen eerst aan dynamo). Volgende dag ritje terug en de dag daarop weer niet starten. Het is maar een idee.

12 sep 2007 18:06

@ Anthon / Harald: Buiten de eventuele discussie om hoe een 911 gestolen kan worden, slaap ik toch een stuk rustiger als ik weet dat mijn alarm erop staat dan zonder. Ik weet ook wel dat een redelijke autodief met een alarm geen problemen heeft, maar ook niet met een porsche zonder accu.

Laten we zeggen dat het een gevoelskwestie is.




Ehhh..............als we toch aan het filosoferen zijn. Ik zou niet weten hoe ik een porsche met klasse 3 alarm zonder problemen zou kunnen stelen, maar een porsche zonder accu gaat mij wel lukken denk. :idea: :roll: :lol:

21 okt 2007 15:08

Je kan ook het DME relais verwijderen, dan krijgt niemand de p aan de praat!!!

21 okt 2007 15:14

paul weiffenbach schreef:Je kan ook het DME relais verwijderen, dan krijgt niemand de p aan de praat!!!

Is een oude truk :wink: die ondertussen iedereen wel kent denk ik (ook de dieven :cry: ).

09 dec 2007 22:06

haal je stekkers van de koffer bak en motorruimte maar eens los en kijk dan nog eens ik had hetzelfde

10 dec 2007 22:40

Heb er nu gewoon een druppellader aanhangen.. probleem opgelost :)

10 dec 2007 23:01

mijn accu was na 3 dagen leeg, nadat ik een nieuwe verwarmingsunit had gekregen. bleek dat de verwarming op een heel lage stand bleef doorlopen nadat ik de motor uitgeschakeld had. dat trok de accu leeg. ook weer opgelost.

11 dec 2007 12:29

Ook ik heb dat probleem met mn 964..na ong 10 dagen mag ik de startkabels erop zetten :( ..alles laten nameten maar vanuit de zekeringkast geen lekkage...blijft dus alleen het alarm over als mogelijke oorzaak..maar ben er nog niet 8er hoe dat bij mij allemaal in elkaar steekt..wordt vervolgd dus.. 8)
Plaats een reactie