Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
13 sep 2007 19:11
Als ik mijn auto met de afstandbediening op slot doe , wil hij soms weleens kort claxoneren . Alles is op slot en geen alarm signalen.
Lijkt dus niets mis , maar wat is het
13 sep 2007 19:20
jeroenoop schreef:... maar wat is het
.. teken dat je alarm ingeschakeld is
13 sep 2007 19:24
Volgens mij niet Olaf , zij geeft dit signaal soms.
Normaal dus niet .
Eerst dacht ik dat er iets niet goed dicht zat , maar alles is goed dicht.
13 sep 2007 19:36
Deksel/armleuning boven opbergruimte tussen stoelen ff aandrukken.
Volgens mij nl wel degelijk signaal dat nog niet alles is afgesloten, en deze zie je nog wel 's over het hoofd...
13 sep 2007 20:15
Het signaal geeft zij dus ook als
binnen niet alles is afgesloten
Bij mij is het slotje van de Deksel/armleuning boven opbergruimte tussen stoelen stuk . ( schijnt veel voor te komen bij 996 ) .
Toch vreemd , ik zet 's morgens de auto weg zonder een sinaal te horen , en zet 's avonds mijn tas in de auto , en geeft een signaal .
13 sep 2007 20:40
jeroenoop schreef:Het signaal geeft zij dus ook als
Niet dicht, dan reageert claxon.
jeroenoop schreef:Bij mij is het slotje van de Deksel/armleuning boven opbergruimte tussen stoelen stuk . ( schijnt veel voor te komen bij 996 ).
Leg er iets op en kijk of het probleem over is.
13 sep 2007 20:40
jeroenoop schreef:Toch vreemd , ik zet 's morgens de auto weg zonder een sinaal te horen , en zet 's avonds mijn tas in de auto , en geeft een signaal .
indicatie dat het alarm intussen is afgegaan?
14 sep 2007 0:07
jeroenoop schreef:...signaal dus ook als
Oui
(inderdaad, deksel is geconnecteerd aan je alarm)
jeroenoop schreef:...slotje van de deksel/armleuning boven opbergruimte tussen stoelen stuk...
Tadaah!
14 sep 2007 5:26
jeroenoop schreef:en zet 's avonds mijn tas in de auto , en geeft een signaal .
Ger schreef:Leg er iets op en kijk of het probleem over is.
14 sep 2007 8:51
mijn ervaring met de 996 leert dat er inderdaad iets "anders " is dan de vorige keer dat het alarm werdt ingeschakeld.
als dat wordt geconstateerd door een of andere sensor hoor je een kort claxon geluid
inderdaad meestal iets niet volledig vergrendeld.
14 sep 2007 11:07
E.T. schreef:Deksel/armleuning boven opbergruimte tussen stoelen ff aandrukken.
Volgens mij nl wel degelijk signaal dat nog niet alles is afgesloten, en deze zie je nog wel 's over het hoofd...
Ik gok hier ook op, gebeurt mij ook wel eens.
14 sep 2007 17:06
Op slot en op slot...
Het alarm reageert op schakelaars, niet of de deur goed dicht lijkt te zitten.
Als een microswitch in een deur dus geen gesloten toestand doorgeeft kan dit optreden.
Bij de 993 gaan de led's met een andere frequentie knipperen als er iets niet in orde is terwijl het alarm wel op scherp gaat.
Ook zo iets op de 996
14 sep 2007 17:20
@Jeroen - Blz. 16 uit het 996-instruktieboekje al eens bekeken
14 sep 2007 19:13
Ben benieuwd hoeveel mensen het klepje van de armleuning hebben losgelaten en de auto op slot hebben gezet.... Ik in ieder geval wel en inderdaad: TOET!
@Jeroenoop: wat zit er in die tas?:lol:
15 sep 2007 14:15
Bij mij doet tie dat ook wel eens (2 a 3 x per maand). Het is het signaal dat er iets niet goed afgesloten is. Bijvoorbeeld de achterklep of voorklep. Als tie het constant doet, alle sluitingen eens goed controleren.
10 nov 2010 21:29
Toch wel handig zo'n forum.
Had dit probleempje ook. FF zoeken op het forum : problem solved. Wel raar overigens dat er een alarmsensor op dit klepje zit. Je zal toch eerst de wagen in moeten om het klepje te openen. Is het alarm volgens mij al afgegaan
Wou ik gewoon ff kwijt
10 nov 2010 23:28
@eric B
als je de auto met de kap open parkeert kan het toch handig zijn om dit vak slotvast achter te laten;
het infrarood alarm van de binnenruimte is dan immers ook uitgeschakeld
11 nov 2010 8:45
ik dacht dat porsche's altijd toeteren naar
die hun handtasje in de auto zetten
11 nov 2010 9:29
11 nov 2010 10:49
E.T., die op 13 september 2007 in ditzelfde topic al schreef:Deksel/armleuning boven opbergruimte tussen stoelen ff aandrukken.
twt schreef:Deksel/armleuning boven opbergruimte tussen stoelen ff aandrukken.
Goede tip
hoe kom je erop...
11 nov 2010 12:59
als je de auto met de kap open parkeert kan het toch handig zijn om dit vak slotvast achter te laten;
het infrarood alarm van de binnenruimte is dan immers ook uitgeschakeld
Nou dacht ik eigenlijk dat het binnenalarm uitgeschakeld was/bleef met open kap. FF nalezen ja
Maar dan gaat het alarm toch af voordat iemand met z'n tengels die klep opengemaakt heeft ? Zit trouwens ook een slot op.
Maar goed, maakt ook verder niet uit. Het werkt in ieder geval
Maar je piekert je suf als hij af en toe een keer peppert bij het afsluiten en je doet alle deuren en kleppen maar weer open en dicht en het helpt niets.
11 nov 2010 14:25
Bij afsluiten hoor ik ook altijd de claxon, maar alleen als ik 2x druk op de afstandsbediening. Dan lijkt er een soort extra slot op te gaan. Bij 1x drukken op de afstandsbediening hoor ik de claxon nooit.
11 nov 2010 15:14
11 nov 2010 15:27
Uitschakeling interieurbeveiliging bij activatie alarm...
(Weet men dat er een handleiding van de auto beschikbaar is?)
11 nov 2010 16:06
erwin996 schreef:Bij afsluiten hoor ik ook altijd de claxon, maar alleen als ik 2x druk op de afstandsbediening. Dan lijkt er een soort extra slot op te gaan. Bij 1x drukken op de afstandsbediening hoor ik de claxon nooit.
Bij 2x drukken sluit ik 'em af en vervolgens weer open
Maar als je dan geen deur open doet, dan denkt het systeem dat de laatste actie onbedoeld was en sluit de P. opnieuw af
Samengevat: 1x drukken, maar 2x wordt gecorrigeerd