Gisteren heb ik mijn 964 cabrio bij Renntech opgehaald omdat mijn dak al bijna een jaar niet naar behoren werkt.
Het begon met een kapotte kabel aan de rechterzijde; deze heb ik bij een bedrijf in Zeist laten vervangen. Ik deed mijn dak handmatig open en dicht.
Gelijktijdig deed regelmatig mijn ver- en ontgrendeling van het dak het niet; handmatig openen en dicht doen ging niet want de linkerdak motor kon niet met bv een schroevendraaier bedient worden. Dus als hij open stond en ik wilde het dak dicht hebben dan had ik soms pech en moest dus met een open dak blijven rijden.
Uiteindelijk bleek dit de schuld te zijn van de twee daksensors die in de dakrand zitten. Helaas had ik ná het terug krijgen van de 964 uit Zeist maar één dag plezier van het openrijden want toen begaf de linkermotor het definitief: niet meer vergrendelen dus open rijden.
Ook had ik gemerkt dat bij het openen van het dak éérst de rechterkant open ging en daarna de linkerkant (tiende seconden....) en dat resulteerde in het plotseling los schieten van de linkerkant. Ook bij het sluiten "viel" het dak het laatste stukje op de raamrand, heel irritant.
Ik had geen zin om de 964 wéér naar Zeist te brengen dus ik nam contact op met Gerard van Renntech en gelijk een afspraak gemaakt.
Wat hebben ze aan mijn dak gedaan: (Gerard/Erwin: als ik iets vergeet dan is dat te wijten aan mijn slechte geheugen
)
De beide sensors (microswitches) bij de achterbankjes opnieuw afgesteld (deze waren door de vorige reparateur met een schroevendraaier oid bijgebogen....
),
het tandwielen stelsel van de linkermotor vervangen door tandwielen van een 993 (sterker en beter dan van een 964; aan de rechterzijde was dit ooit al eens vervangen door een exemplaar van een 993): de tandwielen waren krom waardoor er een storing op kon treden....
en uiteraard de linkermotor van het vergrendel systeem vervangen door een goed tweedehands exemplaar.
Verder zijn de beide armen van de twee motoren precies gelijk afgesteld want ze stonden niet gelijk; dit veroorzaakte het scheef opentrekken en losspringen van het dak en het "vallen" van het dak op het laatste stukje vóór de vergrendeling.
Zoals ik al zei hebben ze echt veel meer gedaan aan mijn dak maar dit zijn de dingen die echt stuk waren.
Ik ben uitermate tevreden over deze gang van zaken: er is bijna niet van de afgesproken prijs afgeweken MAAR ER IS VEEL MEER AAN DE 964 GEDAAN....!! Zo is mijn binnenbekleding netjes schoongemaakt en is de hele wagen uitgezogen en gecleand. Verder is de wagen grondig aan de buitenkant gewassen en ze stonden hem nét met een zeem af te nemen toen ik hem kwam ophalen.
Verder was er een lijstje met aandachtspunten gemaakt (net zoals het bij een grote beurt gebeurt of zou moeten gebeuren...) zodat ik weet welke reparatie`s/verbeteringen er nog moeten gebeuren. Ook werd netjes de factuur met mij doorgelopen zodat ik precies weet wat er vervangen is.
Grappig, meestal als er een reparatie aan een wagen is geweest probeer ik die dan vaak uit om te kijken of het echt goed gedaan is; ha...ik heb gisteren één keer het dak open gedaan en één keer dicht toen ik thuis kwam. Ik heb gelijk vertrouwen in de kwaliteit van deze jongens.