Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
24 sep 2007 19:14
Na een stukje rijden heb ik het nu meerdere malen meegemaakt, dat de motorkap ontgrendeld was. In eerste instantie dacht ik dat ik wellicht was vergeten de kap te sluiten bij vertrek. Nu weet ik zeker dat de kap dicht was bij vertrek, maar ontgrendeld was bij aankomst.
Wat kan dit zijn en belangrijker wat kan ik hier aan doen.
Mvg,
Kees.
PS. Betreft 911 Carrera 1985.
24 sep 2007 19:40
Lijkt me dat je even goed het vergrendelingsmechanisme moet controleren. Vuil? Iets afgebroken? Hoe voelt het als je op de normale manier de motorkap ontgrendelt?
24 sep 2007 19:43
Dank voor je reactie. Alles ziet er netjes uit. De kap opent en sluit normaal en ik voel ook géén speling o.i.d. als de kap gesloten is.
24 sep 2007 19:44
je bedoelt dus de achterklep? Waar je motor onder zit? Of je voorklep?
als je je voorklep bedoelt, kan het zijn dat je tijdens het rijden met je linkervoet de hendel voor het ontgrendelen van je voorklep aanraakt. als deze strak afgesteld staat kan een tik(je) tegen de ontgrendelhendel genoeg zijn om hem te openen.
Als je je motorkap bedoelt kan je daar iig niet per ongeluk bij. wellicht dat de kabel te strak afgesteld staat dat hij ontgrendelt als je over een oneffenheid rijdt ofzo.
of je slot moet bijgebogen worden, wellicht haakt de haak hem niet goed dicht. Iets veranderd de laatste tijd?
24 sep 2007 19:51
Ik bedoel de achterklep (motor). Er is de laatste tijd niets veranderd aan de klep. Ik zal nog eens kijken naar de spanning van de kabel en het slot. Hoe verstel je de spanning van de kabel (bij de knop om te openen bij het portier of bij het slot)?
Mvg,
Kees.
24 sep 2007 20:56
Normaal moet je toch wel effe trekken om de motorkap te ontgrendelen, is geen damesauto de oude carrera. Ongetwijfeld is eea instelbaar, maar niet door mij helaas.
24 sep 2007 21:07
horn schreef:als je je voorklep bedoelt, kan het zijn dat je tijdens het rijden met je linkervoet de hendel voor het ontgrendelen van je voorklep aanraakt.
Bij een 3.2 Carrera???
Moet je voor de gein eens proberen om er bij te komen met je voeten
Lukt ook bij de 964 niet.
Het is ook mogelijk dat de kabel te los staat afgesteld. Te strak is niet goed, maar te los ook niet. De kabel kun je indien nodig eenvoudig afstellen onder het slotmechanisme.
Erwin.
.