Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Benzinetank overloop?

30 sep 2007 21:03

Op de terugweg van een weekendje parijs had ik de grijze dame getracteerd op 65 liter euro 95 toen me een plasje onder de auto opviel. Locatie: net naast linker voorwiel, vlak achter de bumper. Hier druppelde benzine! Hield op zich vrij snel op. Voorin was alles kurkdroog. Het was ook geen gemorste benzine die via de overloop van de tankopening naar beneden liep (niet gemorst). Had de tank wel echt nokkie vol gedaan. Kan het zijn dat hij te vol was en er via een overloop o.i.d. wat geloosd wordt?

30 sep 2007 21:38

Lijkt me wel. Tank jij trouwens euro 95?

30 sep 2007 22:06

Carrera 3.0 mag euro 95,heeft lagere compressie dan sc of 3.2.

30 sep 2007 22:40

amerikaanse emissie-eisen?

30 sep 2007 22:49

Nee. Carrera 3.0 is nooit officieel in de US ingevoerd (=alleen ROW versie dus). Ze rijden er wel maar in sommige staten krijg je ze niet op kenteken of zijn ze lastig (of alleen duurder) te verzekeren. Boekje zegt minimaal 91 ron dus tank ik 95. Volgens Kraan is dit ook het beste.

01 okt 2007 22:39

Nog meer ervaringen met de overloop?

02 okt 2007 9:15

Als het voorin allemaal kurkdraag is kan ik maar een kwaaltje beschrijven en dat is dat het vulstuk ergens lekt.
Als er een lek in het vooronder zou zitten zou er inderdaad benzine in de kofferruimte aanwezig moeten zijn en zou dat komen van een slang aansluiting.
Dus controleer het stukje vulgedeelte wat in de wielkast zit, en daar moet ergens een lek zitten, anders kan het nooit bij je linkervoorwiel zitten.
Zit normaal een beschermingrubber over voor vocht, kan kapot zijn en zo je metaal aangetast hebben.(doorgeroest)

02 okt 2007 20:16

Volgens mij zit er een terugvoerslang van de tank door het schutboard middels stalen doorvoer, dan onder het spatboard van voor naar achter ( tot in de tankvulopening)

Ik ben bang dat die slang misschien wel losgeschoten is van die doorvoer

ff op de brug ( krik kan ook ) wiel eraf en goed naar boven turen :wink:

suc-6

02 okt 2007 22:12

Ok, ik zal me daar dan maar eens op gaan storten. Bedankt!
Plaats een reactie