Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
13 okt 2007 21:28
zag bij speedservice een powerbox voor 350 euro
POWERBOX
Uniek, powerbox nu voor uw porsche!! Simpel in te klikken tussen de lamda sonde stekker,5 minuten montage. Vermogenswinst,22PK en 50Nm koppel!!! Getest op de vermogensbank
Prijs: € 350,-
op wat voor porsche zou dat getest zijn,
is misschien wel iets voor delvils son om eens te testen met zijn performancebox want als het nou echt pk's en koppel brengt is het niet veel geld.
als het 15 pk brengt of meer en zouden geen argumenten zijn om het niet te doen, zou ik misschien wel intresse hebben.
robert
13 okt 2007 22:28
Ik heb hem er sinds vandaag inzitten! Ik heb bij speedservice een aantal spulletjes laten inbouwen (Zie
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... 7&start=25)
Het zou 22 pk leveren en 50 Nm. Ik voel dat de auto merkbaar beter oppakt en ook boven de 4000 rpm meer vermogen levert. Weet echter nog niet of dit aan de powerbox of de uitlaat ligt.
Ik heb nu de powerbox op proef: Mocht ik er echt niets van merken mag ik hem weer inleveren bij Olav
13 okt 2007 22:54
Simpel toch. Powerbox er nog eens tussen uit en nog eens rijden. Kijken of je dat merkt.
Nog mooier is het een blinde test te doen. Zo dat je zelf niet weet of ie er nu wel of niet tussenuit is gehaald.
Dit soort dingen kunnen zeer suggestief werken weet ik uit ervaring. Kan ik nog een paar leuke annekdotes over vertellen.
13 okt 2007 23:09
@LouisXIV
Had ik overheen gelezen jouw topic.
Ben benieuwd naar je bevindingen, hebben ze nog enige uitleg gegeven hoe het werkt?
en idd zoals maurice zegt gewoon even los koppelen en testen.
robert
13 okt 2007 23:40
Hij word met simpele stekkertjes (vekrijgbaar als 964 of 993 uitvoering, andere stekkertjes zelfde kastje) tussen je labda sonde en je motormanagement geplugd (nog geen minuut werk) in het kastje aan de rechterkant van je motorruimte, achter de olievuldop. In feite geeft dit kastje dus een ander signaal door waardoor je motor in een ander programma loopt.
Het schijnt zelfs te werken voor auto's die al gechiptuned zijn!
14 okt 2007 4:25
Als er zó eenvoudig zulke enorme winst valt te behalen...waarom gebeurt dit dan niet af-fabriek?
Kortom...wat zijn de nadelen?
14 okt 2007 6:38
en wat als je bijvoorbeeld zo'n hittedraad ding hebt en een k&n conisch luchtfilter die lekker lopen samen? zou zo'n ding niet het hele motormanagement in de war jagen (heb tenminste begrepen dat ze na die ingreep het hele motormanagement opnieuw moeten programmeren en instellen). Kan me dus moeilijk voorstellen dat er zo'n kastje tussenkomt en dat je huppetee voor nog geen 16 euro per pk er zomaar 22 stuks bijkrijgt. Zou wel gaaf zijn...
14 okt 2007 8:37
Ik zal vandaag ff wat fototjes maken om het draadje volledig te houden.
14 okt 2007 10:18
meten is weten, is nou echt iets voor devils son zijn performancebox.
robert
14 okt 2007 11:35
er zijn hier anderen geweest die behoorlijk diep in de buidel hebben moeten tasten om op hun 964/993 15 peekaatjes extra te halen, Powerbox, grote onzin, en zeker bij een porsche motor....
14 okt 2007 11:45
maurice schreef:Dit soort dingen kunnen zeer suggestief werken weet ik uit ervaring. Kan ik nog een paar leuke annekdotes over vertellen.
Wat houd je tegen Maurice?
14 okt 2007 11:45
@ Marcel, geef je natuurlijk gelijk met wat je schrijft, en die pk's merk je weinig van, Ik heb in mijn 3.2 een gechipte comp. onder de stoel zitten, en zou ook meer pk,s moeten geven en merk daar inderdaad weinig van.
Maar een ding merk ik wel vanaf dat moment, en dat is dat de Porsche beter oppakt en nu eerder zijn koppel vrijgeeft als bij originele (4000 tr/m)
mijne begint nu bij zo'n 3000 en blijft veel vloeiender doortrekken.
14 okt 2007 12:23
onafhankelijke testbankresultaten hebben we nodig
heeft er iemand met zijn P een voor én na uitdraai van de rollenbank met zo'n chip
Ik heb gehoord: 964 met cupuitlaat, sportluchtfilter en gemodifiëerde chip => 290 a 300 pk
Geloof er zelf ook maar weinig van, toch zijn er heel wat die dit beweren op het internet. Maar ik wil eens iemand horen die hier echt ervaring mee heeft en een uitdraai heeft van op de testbank. Zo dat we de nieuwe koppelkurve zien en ook de peekaa's
14 okt 2007 12:49
Steven schreef:Ik heb gehoord: 964 met cupuitlaat, sportluchtfilter en gemodifiëerde chip => 290 a 300 pk
heb ik ook een keer wat over gelezen. waar was dat ook weer?
oja, weet het weer
14 okt 2007 12:52
Dat ging zeker over zevenmijlslaarzen.
14 okt 2007 13:12
Net even met en zonder gereden (en nog een waarschuwing van oom agent dat ik teveel herrie maakte
): de auto pikt echt merkbaar sneller op van onderin. Er is instantaan power beschikbaar. Vanaf 2000rpm wordt je in je stoel geduwd. Het schijnt wel bij de varioram motoren het meest merkbaar te zijn. Wat mij betreft dus een aanrader.
Hier nog een pic.
14 okt 2007 13:15
WdePundert schreef:Dat ging zeker over zevenmijlslaarzen.
Als je daarmee op je gaspedaal trapt heb je ineens 500 Pk
LouisXIV schreef:Net even met en zonder gereden ..
't zal best iets schelen, nadeel van de twijfel is echter dat JIJ zelf dat ding aan & af gekoppelt hebt
14 okt 2007 13:18
Ik zou zeggen kom een keer rijden en voel het verschil!
14 okt 2007 13:19
.. deal
15 okt 2007 10:12
Tussen lambdasensor plaatsen....dus geen tuning in de ware zin, maar gewoon je motormanagement voor de gek houden....zitten altijd nadelen aan...waarschijnlijk laat ie je auto rijker lopen sturen op een lambawaarde van tegen de 0,9 aan. Zeer waarschijnlijk moet je voor de keuring (993 ) de box er tussen uithalen, bij de 964 gaat dat dan wel weer goed.
Winstwaarden...tsja op de rollenbank ermee.
08 maart 2011 17:46
hey mensen,
ben ook aan het nadenken over deze powerbox, vandaag van iemand gehoord van op mijn werk dat hij wel degelijk verschil voelt voor zijn 964 met de powerbox.
ikzelf heb wel een 993 niet varioram.
zijn er al meerdere mensen met ervaringen met de powerbox ?
greetz
08 maart 2011 17:51
Wat een onzin.... alsof je 22pk wint door wat meer brandstof in te spuiten...
Rijker lopen kan zelfs vermogen kosten.... Apart dat er toch steeds weer mensen intrappen en gaan liggen 'gokken' met hun dure Porsche motorblok
Hoogstwaarschijnlijk zit er alleen maar een weerstandje of potmetertje in dat mooie kastje.... die verandert het signaal van de lambdasensor zodat de ecu denkt dat ie te arm loopt en dus de injectors wat langer open laat staan om meer brandstof te geven.
08 maart 2011 18:14
Mee eens.
En dan nog los van of zo'n powerbox oplossing in een bepaald toerengebied misschien meer koppel en/of vermogen levert zou ik zo'n ding nooit installeren zonder te weten hoe dat resultaat wordt bereikt. Met andere woorden wordt het hogere vermogen ook op een langdurig betrouwbare manier bereikt. 350 euri voor 22PK erbij is een koopje maar als je 6 maanden later je blok in de soep draait valt het kostenplaatje ineens heel anders uit. Daarbij, zoals hierboven al geschreven, ik geloof niet in dit soort simpele manieren van significante betrouwbare vermogenswinst op NA motoren. Rollenbank zegt ook niet alles, vaak wordt het koppelbereik aan de hand van een beperkte aantal variabelen anders geprogrammeerd zodat hij dus (bijvoorbeeld) onderin sneller oppakt. Dat is iets anders dan dat de motor over het totale bereik meer vermogen levert. Het kan zijn dat de karakteristiek van de koppelkromme wordt veranderd en dat het maximale toerental wordt opgehoogd. Met name met dat laatste worden vaak op papier opvallende vermogenswinst getallen bereikt.
08 maart 2011 19:49
heeft een echte chiptuning dan enigzins zin ? of wat zijn andere relatief simpele manieren om je vermogen ietsje op te krikken, kheb al gehoord van andere katalysators, maar dat maakt je geluid ook weer anders en vooral luider. een anderr muffler heeft weinig invloed op het vermogen dacht ik ?
de powerbox lijkt idd te goed om waar te zijn, maar heb het nog al gehoord dat ze iets aan de lambdasonde steken voor een hoger vermogen te krijgen, geen idee hoe het juist allemaal werkt.
greetz
08 maart 2011 19:56
matti993 schreef: of wat zijn andere relatief simpele manieren om je vermogen ietsje op te krikken
In plaats van je vermogen 'n paar PK's te vergroten, zou je ook aan het gewicht van de auto kunnen (gaan) werken
maak maar eens de simpele rekensom PK - gewicht (verhouding)