Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

verwarming servos 964

15 okt 2007 11:59

Wie heeft de verwarmings servo's van een 964 (servo 2 en 4) wel eens vervangen?

Hoe waren de ervaringen? Gemakkelijk zelf te doen?

Mijn kachel blaast aan de passagiers kant (gelukkig) alleen nog maar gloeiend heet en ik heb geconstateerd dat servo 4 blijft hangen. Servo 2 doet dat af en toe ook wel eens.

Dus die moeten vervangen worden en dat lijkt een eenvoudig klusje en ook de beschrijving op de http://www.porsche964.co.uk site lijkt niet de moeilijkste.

Dus was benieuwd naar ervaringen .....

Re: verwarming servos 964

15 okt 2007 12:02

ToonRientjens schreef:Wie heeft de verwarmings servo's van een 964 (servo 2 en 4) wel eens vervangen?

Dirkie :!:

... maar zowel het topic met foto's als de betreffende forummer kan ik hier niet meer vinden :roll:

Volgens mij is het redelijk makkelijk zelf te doen, vermits je geen twee linkerhanden hebt :lol: ik heb ze zelf weleens verwijderd bij 'n 964, maar nooit terug geplaatst 8)

15 okt 2007 12:06

valt wel mee- doe regelmatig dingen zelf ...

ik heb ook de blower rechtsvoor een paar jaar geleden vervangen ...
bij de servos kan ik echter de bevestigingsschroeven niet zien (weet waar ze zitten) dus dat werkt denk ik dan wat anders ...

15 okt 2007 12:11

Als je die blowers kan vervangen, moet je die servo's zeker kunnen vervangen :wink:

Volgens mij zitten de servo's op 'n strip die je los kunt halen - en dan de servo's van de strip halen :idea:

't is helaas alweer 'n stief tijdje geleden dat ik dat gedaan heb - so please don't shoot the messenger :P

15 okt 2007 12:14

hallo

het zijn ondingen en kosten een paar cent.ik heb ze vorig jaar vervangen.
er zitten sleepcontacten in die dan slecht contact maken of versleten zijn.
bij mij gingen ze om beurten kapot en rij nu dus met allemaal nieuwe.
ik meen dat ze iets van €130 perstuk kosten.
kijk wel goed als je ze los maakt dat je niets aan de afstelling veranderd want dan gaan ze niet meer goed open en dicht.

gr anton964

16 okt 2007 1:02

gewoon zelf doen,

als je geen geld uit wilt geven kan je hem ook uit elkaar halen en reinigen, ik het er een vervangen voor een ruil en later een gereinigd die doet het ook al weer 7 maanden.en was 10 min werk.

robert

18 okt 2007 9:39

Ik heb gisteren even een offerte opgevraagd voor de servos maar daar schrok ik nogal van ...

Euro 350 (excl BTW en korting) voor de 2 ... (goede korting overigens maar toch)
Denk dat ik ze maar uitelkaar haal en reinig en de sleepcontactjes even afstel en kijken hoe dat werkt ....

geld uitgeven kan dan altijd nog lijkt me ....

18 okt 2007 10:56

ja dat kan je doen maar ik vrees er voor soms doen ze het dan weer even en dan als de boel even stil heeft gestaan weer niet.teminste dat is mijn er varing.ik zou je het werk besparen en even door de zure appel bijten.

gr anton964

18 okt 2007 14:43

anton964 schreef:ja dat kan je doen maar ik vrees er voor soms doen ze het dan weer even en dan als de boel even stil heeft gestaan weer niet.teminste dat is mijn er varing.ik zou je het werk besparen en even door de zure appel bijten.

gr anton964

Zie post rob964.c4 :wink:

18 okt 2007 14:51

ja natuurlijk kan je mazzel hebben.maar na 15 is het toch geen schande dat zoiets het begeeft.daar komt bij dat hij waarscheinlijk het van de zomer gaat begeven als hij op warme lucht staat en je net 14 dagen lekker op vakantie bent.

gr anton964

18 okt 2007 15:02

Servo's :?:
Zijn dit de kleppen die na de kachelpotten komen :?:
Met die schijfkleppen :?:

22 okt 2007 10:06

nee servo's zijn electronish gestuurde motortjes die de warme lucht mengsel regeld bij de HVAC.

OP de 964 zitten ze onder de vooruit in het bagagecompartiment en bij de 993 is het systeem eenvoudiger gemaak en zit het elders weet alleen niet waar ...

15 dec 2007 13:40

Mannen - jullie hadden wel even kunnen vermelden dat deze servo's met T20 schroeven vast zitten ...

heb me kapot lopen schroeven maar geen enkel bitje pakte :shock: op de T20 na dus ... :D

15 dec 2007 16:41

ach.... je bent weer ff van de straat geweest :wink:

Gelukt je projectje?

15 dec 2007 22:32

ja goed gelukt! de kachel werkt weer zoals 't hoort ....

19 dec 2007 22:47

Gefeliciteerd met je succes!
Foto's gemaakt?

19 dec 2007 23:54

Ben ook benieuwd, ik heb namelijk. hetzelfde probleem. Ids het goed zelf te doen? Of hogeschool?

23 dec 2007 16:11

Mannen - nee geen foto's van gemaakt. Maar het is goed te doen. Pas op de servo's zitten bevestigd met Torx20 schroeven ... dus even een goed bitje of schroevendraaier hiervoor aanschaffen ...

Omdat de schroeven niet goed zichtbaar zijn moet dus eea op de tast.
Ook handig is om een magnetisch bitkopje te gebruiken - als het schroefje dan uit je groete klauwen valt in de kleine openingetjes ben je 'm niet direct kwijt :D
Laatst bijgewerkt door Toon op 23 dec 2007 19:20, in totaal 1 keer bewerkt.

23 dec 2007 17:07

Met als gevolg een irritant rammeltje.
Plaats een reactie