Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

blower geen spanning 3.0SC

15 okt 2007 20:13

Wat moet ik zoeken of doen als op de stekker van de blower geen spanning komt?
Ik heb de zoekfunctie al gebruikt met 'kachel','blower' en 'servo', maar geen duidelijke oplossing gevonden, wel las ik iets over een weerstand in een slang, ik zou alleen niet weten welke slang dat is dan???
Op dat naslagwerk van cannel.co.uk kom ik ook niet uit die wazige foto's :cry:
Ik heb de hele boel van de servo unit al uit elkaar gehad, maar de servo zelf en de kleppen werken goed, warmte komt ook wel uit de sleuven, maar er zit nog geen kracht achter, vandaar de blower natuurlijk :wink:
Het enige wat mis is gegaan bij het plaatsen van de slangen is de rechter slang van de kachelpot naar de klep waar de servokabel blijkbaar aan vastgelast zit, die klem was doorgedraait en daar heb ik een andere klem tussen gefrommeld, mits daar geen verborgen massadraad op zat moet het dus gewoon werken.....

Wat een geklooi trouwens met die slangen icm ssi zeg, korte stukjes slang (links achter) die zowat knikken, ik heb er maar een lange slang met krul van gemaakt, daar zal ik maar geen foto van maken... :lol:

15 okt 2007 22:16

Heb je ook al gekeken hebt naar zekering No.2 en/of relais No.2
(die rechthoekige) in motorcompartiment?

15 okt 2007 23:19

achter die klep links waarschijnlijk, daar zitten 3 zekeringen en allemaal goed, verder een 'rond' relais dat ik nog niet heb geprobeerd.
Ik zal hem morgen eens wisselen met 1 van voor.
Maar waar gaat die kabel nu heen zodat ik verder kan meten?

16 okt 2007 11:28

Misschien heb je hier wat aan.
Heb even wat info ge-upload
Zie Album/ Techniek/ Heating Tech foto's 1 tm 6

hier 2 voorbeelden.

AfbeeldingAfbeelding

16 okt 2007 13:16

Welke blower doet het niet :?:
Die voor zit, of bij het motorblok :?:

16 okt 2007 19:54

die bij het motorblok DEED het niet :D
vanmorgen vroeg even het relais verwisseld met die van de airco en jawel, hij deed het weer keihard, nu kan ik naar voren werken en is het achter voorlopig klaar.

17 okt 2007 0:03

Hij gaat ook pas draaien wanneer je de kachel aanzet (dacht ik) :?:
Heb hem ook een keer vernieuwd, na eerst dat motortje een paar keer uit elkaar te halen :?

17 okt 2007 8:20

Gelijk dan naaldlagertjes ingezet of niet. :roll: Loopt dan gelijk een stuk rustiger en sneller.

17 okt 2007 8:45

Zou het niet meer weten, had toen een 2,7 en later een SC.
De 2,7 verkocht ik na 8 jaar in 1991 en de SC in 1999 :wink:
Weet wel als je wat minder te besteden hebt je heel creatief wordt met reparaties, je haalt alles eerst uit elkaar :shock:
Neem nou de handrem, haalde alles eerst uit elkaar en dan weer monteren.
Nu zeg je hup nieuwe segmenten en veerplaatjes en monteren die handel :idea:

17 okt 2007 10:52

molen934 schreef:
Weet wel als je wat minder te besteden hebt je heel creatief wordt met reparaties.


Weet niet of dat ermee te maken heeft, vind gewoon de motortjes achter van belabberde kwaliteit, heb het toen indertijd met de rode gedaan en perfect. dus wacht gewoon tot deze de zegen geeft (gaat janker of reutelen) en krijgt dan ook zijn lagertjes.
Want soms janken de blowermotortjes ook voorin nog harder als de flat six. :roll: :wink:

17 okt 2007 10:59

Motortje draait ook heel wat keren mee hoor :!:
In gulden tijdperk iets van 300 :?:
Heb hem inderdaad ook voorin een keer vernieuwd :!:

17 okt 2007 21:12

die prijzen zijn van de zotte, gewoon in de electronika dump zo'n 12V centrifugaal blower halen en de behuizing overzetten, ben je voor €10,- klaar, desnoods de 'tip van Wim' toepassen als extra.
Plaats een reactie