Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
07 nov 2007 23:28
Hallo, morgen 8 noveber 2007 wil ik een porsche 924 van het bouwjaar 1978 gaan kopen, kan mij iemand tips geven waar ik op moet letten als ik de wagen ga bekijken. Ik weet dat de kilometerteller niet werkt, en dat de rechter voorband moet worden vervangen.
graag hoor ik van jullie
08 nov 2007 15:30
ff een lijste maken hwr
kijk goed naar natte plekken bijvoorbeeld passagier stoel ervoor dan, kofferbak deuren ff heen en weer bewegen voor het geval daar water in zit
wil ook nog weleens water in de achterlichten lopen en of het targa dak lek is.
verder ook luisteren naar motor luiter naar tikken want kleppen stellen is geen pretje
ook ff AAN DE KOFFERBAK DEKSEL TREKKEN ALS DIE OP SLOT IS!!! VAAK MAAKELIJK TE OPENEN
en zowiezo na het kopen ff het standaart beurtje luchtfilter en brandstoffilter cheken zo ook bougies en alle zekeringen veel problemen komen daar vaak vandaan. en massa punten schoonmaken
hopelijk heb je er iets aan:D:D:D
08 nov 2007 20:26
Roest! Gegalvaniseerde panelen kwamen bij de 924 pas voor modeljaar 1981.
Let op de oliedruk, bijgeluiden in de aandrijving, soepel schakelende bak en goed werkende koppeling. Kijk of alles ook werkt, de zekeringkastjes uit die tijd staan niet goed bekend.
09 nov 2007 15:33
En hoe is het afgelopen Frenk? Heb je de auto gekocht?
09 nov 2007 20:12
Hallo
helaas heb ik de wagen niet gekoch, had een aantal punten die mij lieten twijfelen, een was een roesplek aan de onderkant denk dat die moet worden gelast, dan vond ik dat er veel blaren onder de lak zat, waarschijnlijk moest die dan weer worden herspoten, dan was er een rare geluid in de motorblok, en lag er veel olie op de grond waar de wagen stond, ik heb heel veel aan jullie info gehad, zal deze ook meenemen als ik ga kijken voor een andere Porsche. Misschien weten jullie een leuke wagen, liefst 911 maar kan ik niet betalen
09 nov 2007 20:21
Je hebt er verstandig aan gedaan om deze niet aan te schaffen. Helaas worden er op dit moment veel slechte 924`s aangeboden (daarom is de prijs ook relatief laag). Tegen een goede 924 moet je echt tegen aanlopen.
Succes met de zoektocht.
Kleine aanvullig m.b.t. aankoop tips:
-Bekijk goed het electrische gedeelte, is vaak een ramp, hobby bob style reparaties.
-Neem desnoods een krik mee om de wagen op te krikken en de onderkant te bekijken
-Uitgebreide test rit
11 nov 2007 12:15
Ik zou zowiezo gaan voor een 924 van na 1980, dan heb je iig niet het probleem met roest (kan wel roesten, maar dan is er vaak wat meer aan de hand, zoals bijvoorbeeld slecht gerepareerde schade)
Kijk ook even op onderstaande link, misschien heb je er wat aan!
http://www.porsche-924.nl/buying.html
http://www.porsche-924.nl/Forum
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.