Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
11 nov 2007 13:30
Robert Visser constateerde bij de winterinspectie bij Luitinks dat mijn linkerachteruitrijlamp kapot was. Vandaag wilde ik die vervangen, maar de lamp bleek niet kapot te zijn. Het probleem is dat de lamp géén contact maakt met het lipje in de unit. Je hebt dus onvoldoende tegendruk waardoor de lamp slecht en soms géén contact maakt. Als je de lamp beweegt brandt ze wel.
Moet hiervoor de complete unit gedemonteerd worden (en zo ja hoe?) of kan dit op een simpele manier? Ik neem aan dat alleen het contactlipje iets verbogen moet worden.
Wie heeft een (de) oplossing?
Bvd.,
Wim.
11 nov 2007 14:42
Wim,
Is wel effe een Porsche ja. Ga nou niet zelf beunen met lampen verwisselen man. Dealertje doen, stempeltje halen. Kost wat heb je wat. Beter. Echt.
11 nov 2007 14:49
Min pool van de accu los, met een klein schroevendraaiertje het contactoppervlak van het lipje in de fitting een beetje reinigen, met een punttang het lipje enigszins naar je toebuigen, klaar.
11 nov 2007 14:54
wolf schreef:Ga nou niet zelf beunen met lampen verwisselen man. Dealertje doen, stempeltje halen. Kost wat heb je wat.
Ik wil er best mijn beroep van maken als ik mijn werkdag kan vullen met het vervangen van lampjes tegen dealer prijzen.
Van de week nog 19 euro berekend gekregen voor het vervangen van een kentekenverlichtingslampje bij mijn T4 tijdens de APK.
Hoogstens 2 minuten werk en een bolletje van 1 euro.
11 nov 2007 15:00
Bedankt, Rck. Ik zal kijken of ik er zo bij kan.