Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
11 nov 2007 14:27
Ook ik ben aan de beurt, roest in de raamsponning van de voorruit. Wat zich uit als een piepklein plekje onder het rubber blijkt toch een aardige roest aanval te zijn. Zeker over een afstand van 20 - 30 cm in de linker onderhoek is het metaal aangetast. In een (ver??) verleden hebben ze al duidelijk de parafan gespoten, zeer waarschijnlijk dus een slecht uitgevoerde reparatie. Beetje zuur, de wagen is anderhalf jaar geleden gekocht bij niet de eerste de beste, ze hebben toen de voorruit vervangen omdat er wat vocht tussen zat. Die roest moet toen zeker opgevallen zijn, jammer, mijn vertrouwen in de auto en Porsche handelende mensheid was al niet zo groot. Weer een leuk winterprojectje.
11 nov 2007 14:30
Wel weer een flinke tegenvaller. Ik kan me voorstellen dat jouw vertrouwen aardig gedaald is.
11 nov 2007 14:36
Niks aan de hand, een euveltje van de 993
Was bij de slalom in Lelystad en heb er speciaal opgelet, heel veel 993 's hebben daar last van (heb er nog een foto van).
Is al een heel topic aan besteed
11 nov 2007 14:44
Klote. Zou wel eens fotootje willen zien van dat plekje.
11 nov 2007 17:13
Hier dan een foto van 993 Turbo.
11 nov 2007 17:48
Ziet er zeer verraderlijk uit. Je weet niet wat je er verder onder het rubber nog tegenkomt.
11 nov 2007 17:54
Peter nu dus wel.
11 nov 2007 17:55
molen934 schreef:Niks aan de hand, een euveltje van de 993
Was bij de slalom in Lelystad en heb er speciaal opgelet, heel veel 993 's hebben daar last van (heb er nog een foto van).
Is al een heel topic aan besteed
Dat weet ik. Wat ik alleen niet begrijp is dat je gewoon een voorruit plaatst terwijl je ziet dat de raamsponning bepaald niet roestvrij is. Blijkbaar verstand op nul en omzet draaien.
11 nov 2007 17:57
omzet verhogen. is een investering met een looptijd van anderhalf jaar...
12 nov 2007 0:22
Ik kan je ook nog wel een fototje sturen, en vele ander met ons
is volgens mij echt een eveltje.
Bij de 964 was dit probleem er ook al daarbij heb ik de ruit laten verwijderen en bleek het maar een plekje van een paar cetimeter te zijn, na reparatie is het ook niet meer terug gekomen (in de 3 jaar dat ik de auto nog had).
12 nov 2007 8:35
De 993 was de eerste 911 met een "geplakt" raam.
Volgens kenners kwam het door de lijm, het zuur hiervan tast de lak en beschermlaag aan.
Het kost wat tijd, energie en geld
12 nov 2007 11:34
ik denk eerder dat het komt door het vervangen van de voorruit.
ze beschadigen de sponning en plakken de ruit gewoon weer terug.
niet telang wachten!voorruiten die geplakt zitten krijg je er niet makkelijk heel uit.nieuwe ruit en en de boel snel laten reparen.
anton964
13 nov 2007 21:36
Een plaatje zegt meer dan .......
Een jaar gelden heb ik dus de rubber sluitstrip vervangen. Toen was er nog niet veel te zien, hier en daar een bubbeltje. Ik heb nu wel wat ruitenlijm weggehaald, en zie het resultaat. De wagen staat dus altijd binnen in een verwarmde garage. Zo snel kan dat gaan.
13 nov 2007 21:50
Regelmatig de rubberen afdekstrip er uit trekken.
Is toch nodig om na 2 jaar weer een nieuwe te plaatsen tegen het kraken
19 nov 2007 14:56
kun je de strip er zo uittrekken en ook weer er in zetten....??
19 nov 2007 17:02
zo dat word lassen.bij mij zag je nog bijna niet aan de buitenzijde en in de sponning zaten al kleine gaatjes.ik zou niet telang meer wachten.
gr anton964
20 nov 2007 5:29
Marcel schreef:kun je de strip er zo uittrekken en ook weer er in zetten....??
Zo, is een groot woord. Ik kreeg de strip er niet heel uit, zat heel vast. Er in doen is ook een gepruts. De strip kost echter weinig.
21 nov 2007 0:56
Blijft water in staan in de hoeken...
Roest dat achter een rubber vandaan begint te komen is in werkelijkheid altijd 10x erger dan het lijkt.
Ook al wil je je auto niet (geheel of deels) laten overspuiten: roest altijd geheel en volledig saneren want het wordt alleen maar gekker (en sneller gekker ook). Beter zichtbaar gesaneerd dan door laten vreten !
21 nov 2007 10:46
Marcel schreef:kun je de strip er zo uittrekken en ook weer er in zetten....??
Klopt.
21 nov 2007 12:01
Ik vind dit eigenlijk niet kunnen voor een 10 jaar oude auto van een dergelijk merk...
21 nov 2007 12:59
Ja en dat rubber bij je scherm moet je ook weghalen, afplakken is zoooo lelijk
Heb zelf een nieuw raam erin laten zetten met groene baan errug fraai
21 nov 2007 13:05
molen934 schreef:Ja en dat rubber bij je scherm moet je ook weghalen ..
.... moet je kijken wat je ziet als je het scherm ook weg haalt
... als je het al niet kan zien met alleen dat rubbertje er uit ...
21 nov 2007 13:17
Olaf schreef:molen934 schreef:Ja en dat rubber bij je scherm moet je ook weghalen ..
.... moet je kijken wat je ziet als je het scherm ook weg haalt
... als je het al niet kan zien met alleen dat rubbertje er uit ...
Niet zo somber Olaf, bij een 993 is dat meest alleen bij het raam
21 nov 2007 13:27
... je zegt het zelf al ...