Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
19 nov 2007 19:26
Van de week begaf het normale licht in mijn rechter voorlamp het. Groot licht deed het nog wel, normaal licht niet. Voor alle duidelijkheid, ik heb het niet over de verstralers, of de lampen in de bumper van de 944, maar over de lamp die omhoog komt als je hem aanzet.
Ik dacht dan verwissel ik even het lampje, zo gepiept, maar deed het nog steeds niet. Voor de zekerheid rechts en links uitgewisseld, voor het geval de nieuw aangeschafte lamp ook kapot was. Nog niets. Stekkers nagekeken. Aanverwante zekeringen en relais ook. Nog steeds een triese P met maar 1 koplamp aan.
Iemand nog een idee?
Laatst bijgewerkt door
Webber op 28 nov 2007 2:44, in totaal 1 keer bewerkt.
19 nov 2007 21:45
draadbreuk?
20 nov 2007 18:17
ben ik ook bang voor, ik ga het doormeten.
22 nov 2007 9:06
Aangezien ik even niet het electrische schema heb van de 944S
, heb ik maar even het schema van mijn 924S geraadpleegd.
Als je gaat meten, doe dat dan eerst eens op de zekering. Daarna op de stekker (ronde "busje") en dan pas op de fitting. Zo weet je in welk deel van de bedrading je moet zoeken.
Grootlicht en dimlicht zitten op dezelfde massa, dus de bruine draad zal wel goed zijn.
28 nov 2007 2:42
Helaas pindakaas, hield m'n Porsche er vandaag helemaal mee op. Lamp problemen zijn dus even naar de achtergrond gedreven. Ik was rechtsaf aan het slaan en ineens sloeg m'n motor af. Starten geeft een geluid alsof iets niet meegeeft. Aanslaan doet de motor al helemaal niet. We denken (mijn vader en ik) dat het de stuurbekrachtiging is die is vastgelopen. Ik hoop dat dit het is, en niet dat m'n motor schade heeft We hebben m naar huis gesleept, had toch al een apk afspraak staan bij RennSport in breda, denk dat ik m'n begroting moet wijzigen
28 nov 2007 12:12
Veel sterkte
28 nov 2007 16:40
Dan kun je heel simpel die Vsnaar even loskoppelen. Overigens: al is die wel vastgelopen, snaar eraf laten, stuurbekrachtigingsolie aftappen, en je kan nog prima rijden, stuurt alleen zwaar op een rotonde
03 dec 2007 14:38
Het was de distributie riem. Vandaag belletje gehad van Rennsport. Waarschijnlijk een aantal kleppen krom. Wordt een kleine kop rivisie, nieuwe distributie riem, en nieuwe span en loop rollen. Alsmede nieuwe kleppen klepgelijders en kleprubbers. Hoopen dat t niet teveel kleppen zijn.
Beetje jammer dat de garage waar ik m kocht claimde dat 20.000 km geleden de distributieriem was vervangen. (dat staat tenminste op de stikker op de behuizing van de distributieriem en in de onderhoudspapieren) De oorzaak is natuurlijk maar gissen, maar het zou zomaar kunnen dat span en loop rollen toen niet zijn vervangen --> de waarschijnlijke oorzaak van het vroege falen van de distributieriem.
K houd jullie op de hoogte.
03 dec 2007 17:17
Dat is denk ik moeilijk te bewijzen, dus aansprakelijk stellen zal bijna niet lukken lijkt me.
03 dec 2007 19:05
Maar dan werkt de koplamp wel weer?
Klote, maar that's life. Hard maar straks weer genieten. Sterkte
06 dec 2007 3:51
Nou vandaag de reperatie besproken, mrgn ga ik nog even kijken, maar iig al groen licht gegeven. 10 van de 16 kleppen moeten vervangen worden. Er zijn tanden afgebroken van de tandwielen aan de bovenliggende nokkenassen. Kopreviesie etc etc. veel te veel euri. Ik maak mrgn wel wat foto's
Oja nog even natrappen naar mijn aankoop garage uit zeeland: Het is niet te bewijzen, maar mijn monteur acht het zeer waarschijnlijk dat m'n distributieriem niet op de geclaimde datum is vervangen. Grote delen van de riem waren zeer uitgedroogd, het zag er zeker niet naar uit dat de riem 20.000 km geleden vervangen was, zoals er wel in onderhoudshistorie, en op een sticker op de behuizing stond.
Laatst bijgewerkt door
Webber op 11 dec 2007 13:51, in totaal 1 keer bewerkt.
03 feb 2008 19:42
zoals zo velen zeggen: verhalen zijn prachtig en stempels ook, maar vervang na aankoop ( preventief ) altijd de riem !!!
jammer dat je het over komt, ik heb het ook 1 keer geloofd en ja hoor bingo.. 1500 euro schade.. en dat aan een renaul.. stom..maar nu gaat er altijd een nieuwe om.
03 feb 2008 20:00
Heb ik het goed gezien dat het hier een 2,5 liter betreft?
Dit gewoon uit nieuwsgierigheid. Ben even in de veronderstelling dat het blok ooit geupgraded is? Hij lijkt op de fotoos inwendig jonger dan een '87 er.
Verder is het inderdaad klote dat het je overkomt.
Ik ben het eens met de stelling dat als je een Porsche koopt je er direct een nieuwe set riemen om moet leggen. Op de een of andere manier zijn er genoeg krenten op deze wereld die de centen willen uitsparen en je zo belazeren.
Bij de mijne heb ik destijds alles inclusief rollen en waterpomp vernieuwd.
Kost wat maar dan heb je ook wat. Rust in de kont zullen we maar zeggen.
Dat de tanden van het kettingwiel van de nokkenas zijn gebroken is echt balen. Die zitten namelijk vast aan de nokkenas zelf. Zal wel prijzig worden. Kost je ook een nieuwe ketting en geleidestukken.
Succes en ik lees graag de afloop.
09 feb 2008 22:09
Nog vorderingen? Rij je alweer?
11 feb 2008 16:46
Sorry dat ik een poosje weg was, kerst skivakantie tentamens enzo
Oja en rondrijden in de P.
Hij rijdt weer super, lekker fel op het gas, goeie afstelling etc doet wonderen. Iig ook een ode aan rensport, dit is de 2e keer dat Lothar flink aan m'n auto moest sleutelen, en echt, vakwerk hoor!
Dat het duur was... naja er gaan natuurlijk wat onderdelen en uurtjes inzitten, en wat je zegt het brengt wel rust in de tent dat je nu weet dat alles in orde is. Na 4000 km moet alles nog een keer nagespannen worden. ben alweer bijna halverwege. Iig weer vrolijk porschrijder.
11 feb 2008 23:56
Goed om te horen.
Wat is er allemaal vernieuwd?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.